Scania Topline

nou je hebt je best gedaan
maar je verdient het toch wel om eventjes nog te genieten van het mooie weer buiten :D:D:D

nou je hebt je best gedaan
maar je verdient het toch wel om eventjes nog te genieten van het mooie weer buiten :D:D:D

Daar was ik al mee begonnen tijdens de update...
En nu is het eten op. De koffie ruik ik ook. En de groene flesjes voor vanavond liggen lekker koud .

Kortom: :proost:

Hierbij een paar foto's hoe de oplegger er nu bij staat.:

7EIMG_3457.jpg

7EIMG_3458.jpg

7EIMG_3459.jpg

Voorlopig zal de oplegger er zo bij blijven staan. Hij is bijna klaar, maar eerst moet er verhuist worden en dat gaat waarschijnlijk alle modelbouwtijd opslokken. Hopelijk kom ik er in wat verloren minuutjes nog wel aan toe om wat details uit te werken, bijvoorbeeld de glaasjes voor de achterlichten. Daarnaast wil ik nog graag wielringen verchromen en in de velgen plaatsen en hoe dat moet, mag ik ook nog uitzoeken. maar dan moet ik nog wel uitzoeken hoe ik het verchromen kan (laten) doen.
Echter de grootste klus (kraan niet meegerekend), die ik aan de oplegger moet doen, is het maken van de houten vloer. Hiervoor moet ik nog het nodige onderzoek doen. Maar in de komende tijd zal het plaatsen van updates (tijdelijk) minder zijn.

groeten,
Erik

de tamiya reefer trailer velgen hebben een losse verchroomde ringen
ik heb die liggen
ik zal kijken of ze op de carson trailer velgen over de wielboutjes passen

De verhuizing is gelukt. We zijn nog niet helemaal klaar, want er staan nog genoeg dozen om omgepakt te worden. Maar voor ontspanningsmomenten had ik de Scania en enkele andere dozen alvast binnen handbereik gelegd. (De oplegger laat ik vooralsnog even veilig in een hoekje staan :). )

Vandaag heb ik aan de Scania wat details verder opgebouwd om zo te kijken hoe ik mijn ideeen over interieur en opbouw van chassis kan uitvoeren.

En zo staat de Scania er nu bij:
7EIMG_3486.jpg

7EIMG_3485.jpg

ga je die transportkisten ook nog laten verchromen..?

Het plan is om dit wel te "verchromen". Ik zal proberen om het zelf te doen, maar hiervoor moet ik nog uitzoeken hoe en of het binnen mijn mogelijkheden valt. Een idee was/is om aluminium tape te gebruiken, maar dit is tijdens de verhuizing verbruikt. Ander idee is om Alclad te gebruiken, maar ik weet nog niet of dit binnen mijn mogelijkheden past.
Maar goed, het duurt nog wel een hele poos voordat er kleur op de Scania komt.

:)
Oke, rijd ie al wel?

Ja, hij kan al rijden. Tenminste, als de accu ondertussen niet leeg is :). De oplegger kan er ook achter en dan werken de stuurassen, maar deze moeten nog afgesteld worden.

Zal inderdaad wel mooi zijn als de kisten chroom zijn.

Ik zag op internet ook dat je tegenwoordig de stickers voor de grill kant en klaar kunt bestellen.

Dat had ik ook al gezien, maar nu zijn bij mij de grijze strepen in de zelfde kleur als het grijs op de cabine en bovendien is de grille deels verneveld met de rode kleur. En dat is lastig om te laten maken in decals. Voor een schaalmodel in 1:50 heb ik met spuitbussen al eens een leuke poging gedaan. Eens kijken of dit ook t.z.t. ook in de Tamiya schaal gaat lukken .

En hier is de Scania dan in 1:50 (op de foto is hij nog net niet af):
IMG_1963.jpg

Je kunt wel eerst de gril grijs/zilver spuiten dan de stickers plakken om daarna er met rood over heen te spuiten, dan de stickers eraf halen dan heb je de lijnen al mooi en mooi rond. daarna rood nevelen.

Gr

Back