Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Vandaag niet veel met de oplegger kunnen doen dus vond dat ik ook wel weer even aan me eigen wagen verder mocht gaan :D.
ben begonne met de aanhanger. voor de toplichtjes in de voorbalk ge interegeerd. ook alvast deel van de bekabeling van de zijverlichting en de lampjes aan de bedrading gesoldeerd

IMAG0580.jpg

IMAG0581.jpg

IMAG0583.jpg

IMAG0584.jpg

de scania woord echt heel mooi ik zou hem wel een keer in het echt willen bewonderen
maar waar heb je die zij lampjes vandaan

groetjes sieb

He sieb.

De 10e rij ik in berkel en roderijs met de scania daar is hij te bewonderen. De leds komen volgensmij bij
Leds-buy.com of bij wetronic die heeft ze volgens mij ook. Koop meestal per 100 dus is al tijdje terug

Dankje sieb.

vandaag weer even verder met de aanhanger gegaan. de zij verlichting allemaal aan gesloten en de ondervloer erop gemaakt zodat ik straks daar al het houd op kan zetten.
ook ben ik een beetje aan het experimenter met een automatische lift as zonder servo zodat als de aan hanger leeg is de middelste as omhoog staat en als er lading opstaat de as opde grond staat.

IMAG0588.jpg

IMAG0589.jpg

IMAG0590.jpg

IMAG0592.jpg

ziet er goed uit !

lift as door middel van veren op je voorste achter as ?

bij lading in drukken en bij leeg sterk genoeg om hem de achterste as te liften ?

groet Ivar

ja daar ben ik mee aan het stoeien want als hij iets te sterk is dan is je rijgedrag heel apart het moet wel goed werk en dat als de as naar beneden ook goed op de weg ligt.

Vandaag de verlichting in de scania aan gesloten zodat de aanhanger verlichting ook gaat branden. verder ben ik met de fietsen vanger planken gemonteerd. nu begind het een beetje geheel te worden.

IMAG0614.jpg

IMAG0615.jpg

IMAG0617.jpg

IMAG0619.jpg

IMAG0621.jpg

IMAG0623.jpg

IMAG0625.jpg

Wat een leuke playmobile truck :lol:.

Dat ziet er super goed uit Jeroen. Dat worden weer een hoop foto,s en filmpje,s maken de 10 de. Super combi zo .

Zal de vang muil nu ook maar onder mijn kiepper zetten. Dan kan ik de trailer er met rups kraantje er op rond tuffen.:p.

Spreek je latere.

Gr willem

Dank jullie. Ja dat zal gerust wel willem. Ja je kan de 10 wel met de henger rijde hoor past in de vangmuil die ben ook heeft.
Heb norbert gister ook gesproken me gordijnen zijn ook onderweg dus hoop die er ook nog in te hebben voor de 10e en hoop de naafen binnen te krijgen van verkerk

Word netjes zo , is als het klaar is een mooie combi :D

Je zou als lading met de tijd van die kleine container bakken kunnen maken , in ieder geval kan je de truck met lading later mooi aankleden :D

groet Ivar

Van ammers is oorspronkelijk een hout rijder dus denk iets met een lading hout erop of iets dergelijks maar daar
Ben ik het nog niet over uit. De containers word ook al zo standaard nu

Vandaag weer even stukje verder gegaan. 4 schijnwerpers gemaakt voor het achteruit rijden op de aanhanger.
ook gelijk de gaatjes van de oprijbeunen dicht gemaakt zodat hij na berkel en roderijs in de kleur kan.
ook ben ik nog even aan het stoeien geweest met de automatische lift as op de aanhanger. omdat ik niet straks meerdere servo kabels tussen de truck en de aanhanger wil hebben en ook geen eigen accu op de aanhanger heb ik gekozen voor automatische liftas. zodra de aanhanger leeg is gaat de middelste as om hoog. mocht er een lading opstaan van meer dan 700 gram staat de as weer aan de grond. en kwa rijgedrag merk je geen verschil. het is wel een gepuzzel met de sterkte van de veer maar als je hem dan heb werkt het goed

IMAG0630.jpg

IMAG0631.jpg

IMAG0632.jpg

IMAG0634.jpg

IMAG0633.jpg

IMAG0635.jpg

Van de week me gordijnen binnen gekregen en gister me naafdoppen dus na gister de rijdag in berkel en rodenrijs is vandaag de combie weer onderhanden genomen.

eerst de naven voor de stuurassen ingekort zodat ze niet buiten de velgen steken daarna gezorgd dat ze in de grondverf zijn gekomen. ook heb ik de aanhanger gedemonteerd en ben ik begonnen met het afplakken van de wielen zodat die straks ook gespoten gaan worden

Hier nog een paar mooie fotos van ivar van gister

10295263_1433893930201479_9219350833124347164_o.jpg

10296468_1434018080189064_1356461782224213618_o.jpg

10351765_1434018606855678_8416408243737011558_n.jpg

IMAG0640.jpg

IMAG0641.jpg

IMAG0642.jpg

IMAG0643.jpg

vandaag weer even met de aanhanger bezig geweest. wielen verder afgeplakt en in de grond gezet. de aanhanger zelf ook al het plamuurwerk afgemaakt en in de grond gezet . en zojuist nog even in het rood gespoten samen met de wiel naven van de scania

IMAG0646.jpg

IMAG0647.jpg

IMAG0648.jpg

Back