San juan nepomuceno

En er is bijna geen enkel model foutloos. Zo viel me bij bovenstaand voorbeeld net op dat het roer geen bewegingsruimte heeft.

Correct Eric, ik twijfel ook over de combinatie touw/ketting aan het roer

Mooi dat je verder gaat met je verslag Wil, gaat vast wel goed komen.:wink:

Nu weet ik tenminste ook dat ik al mijn vragen voor het nieuwe schip ook op Germt af kan vuren, en als hij het niet meer weet er nog genoeg anderen zijn die het dan ook wel weten.
Dat is wel een voordeel van een forum soms moet je slikken maar je krijgt er ook hulp voor terug. :D

In ieder geval succes verder met de bouw.

hoi, wil het duurde by my ook 4 jaar voor dat ik achter kwam dat dit forum bestond .

en vond het by toeval. de eerste 4 jaar bouwde ik ook alleen .

grt timberwolf

Wil,

Welkom bij de club ( al is het ietsje laat.....)
Zoals jij heb ik in het begin moet tobben met wat ik aan het doen was.
En de woorden van Germt kunnen hard aankomen maar het rare is dat het meestal nog werkt ook.
Misschien niet op het moment maar later zeer zeker.
De kritiek die je hier krijg kan hard zijn maar is altijd opbouwend !
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan dus doe dat ook !
Zo kunnen we elkaar helpen en op het eind heb je een model staan waar je trots op kunt zijn.
Met al zijn foutjes !
Als ik een probleem heb met mijn Aggy,(Agamemnon ) ga ik naar een Engelsman en ja, als het moet ga ik er voor naar Engeland.....( ga ik toch wel maar klinkt zo leuk :D)

Hoi wil,

fijn om te lezen dat je wel doorgaat hier, kan ik ook zien hoe jou schip vordert. Kritiek kan inderdaad wel vervelend zijn, of het nu in de modelbouw in ik of in het dagelijks leven. Zelf loop ik met mijn schip ook tegen fouten aan en na lang studeren, soms doe ik drie maanden over een onderdeel, kom ik er toch wel weer uit. En vragen kan altijd. Fijn om te lezen dat je een ontmoeting heb om alles samen met germt Door te nemen. Hopen dat de meeste vragen beantwoord worden.

momenteel zul je niet al te veel zien van mijn Juan, maar mijn bootje paste niet in de koffer naar mijn vakantie plekje in Griekenland. Maar ik volg je wel.

Succes ermee

Ben vandaag bij Germt op bezoek geweest en het was een heel leerzame en nuttige ontmoeting. Op deze manier leer je veel meer en begrijp je wat er met bepaalde termen op het forum bedoeld wordt.
De boeg ga ik "slopen" en door de gekregen tips hoop ik dat het juiste resultaat zal krijgen.
Na uitleg van Germt weet ik ook nu hoe ik de kiel moet bewerken.
We gaan eerst maar eens "puin" ruimen en het weer opbouwen. Zal de komende weken niet veel resultaat zien. Maar ja je bent bezig.
Germt nog bedankt voor de moeite en tijd die je in mij hebt gestoken.

Ook allen die gisteren en vandaag hebben gereageerd op mijn bericht bedankt voor jullie support.

----------------------------
met vriendelijke groet
wil

Germt,

Dat schuine lachje haalt weer de scherpte van je woorden er af........;)

hihihihihihihi;)

Was inderdaad een leuke ontmoeting.
Maar Wil heeft gelijk; praktische zaken in theorie uitleggen op een forum is moeilijk.
Verder valt het best mee met de SJN, alleen de boeg moet een stukje gesloopt worden om de planken op de juiste manier op de spanten te krijgen.
Weet zeker dat het hem lukt.
En anders..... hij weet me nu te vinden;)

Germt,

Dat schuine lachje haalt weer de scherpte van je woorden er af........;)

hihihihihhihi

Was inderdaad een gezellige ontmoeting, en het doel is bereikt.
Valt allemaal wel mee, alleen de beplanking van de boeg moet er af.
Ze is nu véél te "lomp/dik.
Als dan de spanten rond zijn gezet komt ze er beter uit.
Ook de achterkant is nu duidelijk, en gaat zonder problemen goedkomen.
Het gaat Wil wel lukken hoor.
Zo niet........ hij zal me wel weten te vinden;)

Ik heb er geen gras over laten groeien. Vanmiddag begonnen met het " slopen" van de boeg. Zie hier het "sloopafval".
full

Hieronder de nieuwe staat van de boeg aan weerszijden
full
full

Op de laatste foto zie je dat er een stukje lat verdwenen is, maar dat is alweer hersteld.

Nu maar weer ( het weekend) aan de gang met de opbouw van de boeg. Maar eerst weer een stukje schuren.

-------------------------------
met vriendelijke groet
wil

Laatst bewerkt door een moderator:
Zozo.... dat gaat vlotjes:D
Lijkt altijd een rot gezicht, als de spanten nu netjes in de juiste lijn worden geschuurd, kunnen de planken er al weer tegen;)

Maarrr!!!!

Compliment!!

Je bent bereid je noeste arbeid een keer over te doen. Kost misschien wat extra hout, maar je kunt er straks met een goed gevoel op terug kijken
:thumbsup:

Germt,

Vandaag begonnen aan het herstel van de boeg. Hierbij twee foto's van het resultaat. Heb links en rechts nog wat meer afgebroken, om beter uit te komen.
Een zicht op de rechterzijde van de boeg.

full

Bovenaanzicht van de onderkant van het schip

full

Het latje raakt nu alle spanten vol.

Morgen ga ik aan de andere zijde beginnen.
-------------------------
met vriendelijke groet
wil

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed gedaan Wil.
Je zult zien dat er nu een mooie strakke boeg gaat ontstaan.
Je kent de uitdrukking "verjongen" daar moet je goed op letten straks;)

Eerst maar eens schuren tot alles klaar is dan gaan we verder met de beplanking klaar te maken. Zal nog het resultaat van de komende dagen laten zien.
------------------------
met vriendelijke groet
wil

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit, dan zal de beplanking ook een mooiere strakke lijn volgen, goed begin zo.:D:D

Groet Peter.

Back