Samen de SS Rotterdam bouwen met resin

De eerder genoemde radar bollen en ... de radar voor

GetAttachmentThumbnail.png

Helaas lukt het me op het nieuwe forum nog niet om berichten te verwijderen en vervelender: attachments (foto's) in het bericht te krijgen. Dat laatste is essentieel om afbeeldingen te plaatsen met een mobiel, want droppen lukt daar niet op

Laatst bewerkt:
Paul is verdergegaan met de barkassen. De zwarte lijnen zijn netjes uitgesneden van papier. Ik vind het erg mooi zo. Duidelijk minder fraai is mijn kiel. Je zult het straks niet zien, want je kijkt er bovenop, maar de officiële set zal beter zijn! Deze wordt in productie ook met een betere printer gemaakt dan mijn huis-tuin-en-keuken resin printer

IMG_3132.JPG

Wat een kanjer van een bouwer niet!?

En hier nog de laatste maar interessante voor dit moment: ik vraag aandacht voor de trap. Op de bouwplaat loopt die niet naar beneden maar is net als het dek geprint. Makkelijk, maar mooi is anders niet. Met de resin trappen, die dus ook extra in aantal zijn, is deze trap wél realistisch. Dat betekent wel een beetje "modden" aan de plaat, door extra muurtjes te plaatsen om de trap (die uitkomt op een deur die op slot zit omdat deze alleen voor personeel is) maar is dat nou net niet de pret van elke bouwer? En het is makkelijk te doen, slechts een strookje papier en rondvouwen. Ja ja Erik, jij hebt makkelijk praten: het Paul die de effort doet, jij zit alleen maar te kicken op jouw bescheiden bijdrage met resin onderdelen ;-)
IMG_3128.JPG

Wel een een leuk weetje: ik ben "Vriend van de SS Rotterdam" geworden. Je sponsort voor 20 eu en ik kraag al een mooie calender + een glossy magazine wat er erg verzorgd uitziet. Nou nog een T-Shirt kopen :) Iets voor de lezer? Ik heb geen aandelen in het schip hoor, maar o jee, wat jeukt het om ook zelf te gaan bouwen. Wat me tegenhoudt: zeker moeten eerst mijn zusjes af (de Ruyter en de Zeven Provincien) en daarna misschien, want ja, er liggen hier nog 25 bouwplaten ....

1745521284360.png

• Like
Reactions: k-k
Paul is verdergegaan met de barkassen. De zwarte lijnen zijn netjes uitgesneden van papier. Ik vind het erg mooi zo. Duidelijk minder fraai is mijn kiel. Je zult het straks niet zien, want je kijkt er bovenop, maar de officiële set zal beter zijn! Deze wordt in productie ook met een betere printer gemaakt dan mijn huis-tuin-en-keuken resin printer

Bekijk bijlage 616113
Erik, die schuine zwarte lijntjes noemen ze apostelen, de zwarte lijn in de lengte is het Berghout.

Back