2 voor de prijs van 1.
We hebben al een leuk aantal klassen voorbij zien komen en nu denk je misschien..pff..voor elke klassen een ander model?
Nee..vaak kan een kist in meerdere klassen vliegen.
Neem nu bijvoorbeeld de GAS klassen en de TEXACO.
Indien je de kist als GAS gaat vliegen moet je de motor uitzetten bij max 35 seconden
En bij TEXACO mag je in dat zelfde tankje een bepaalde hoeveelheid brandstof doen.
De meeste Sparky motoren zijn daar al op voorbereid..een klein integraal tankje goed voor meer dan 35 sec motorloop en er kan meer dan voldoende benzine in.
Bv de 10 cc O&R op mijn Playboy Sr.
Die kist weegt 2100 gram en volgens de tabel mag er dan als TEXACO vlucht 5 cc in. Nou..klein spuitje er bij en je past die 5 cc gemakkelijk af.
En heeft de naam TEXACO iets te maken met dat benzine merk?
Ja alles..TEXACO sponsorde die klasse in de vintage jaren..
Je zou toch haast een TEXACO kist gaan bouwen ..alleen al om die vol te plakken met dit soort stickers:
5. TEXACO
- ontwerp tot 1960
- modelgewicht en brandstof hoeveelheid gekoppeld aan elkaar
- max vliegtijd 20 minuten
- hoeveelheid brandstof zie tabel:
Indien de tank de juiste inhoud heeft kun je voor de start de tank navullen zodat je de maximaal toegestane hoeveelheid aan boord hebt.
Hier een PB-2 en let op het navullen: