Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Ik ben niet de enige die bemerkt dat het wat rustiger is op het forum, dus vlug maar een update :)

Dag 252: 01/06/2021 0u55

3 woelings geplaatst op de boegspriet, van 17 toeren elk, in zwart garen 0,25 en afgeboord met een streepje fineer.

De klampen aan de voorzijde van de boegsprietwoeling en voor de blinde ra in vorm geschuurd en geplaatst.
IMGP4748.JPG

Veel modelbouwplezier

Dag 253: 02/06/2021 1u15

3 gebroken frezen en een gesprongen zaagblad werden geofferd maar de knie voor de “jackstaff” ziet er beeldig uit, gemaakt van een noten lat van 15 x 4 mm.

De metalen band rond het uiteinde van de boegspriet werd gesimuleerd met een mastworp van 1 mm dik zwart garen, doordrenkt mat CA-lijm en geplet in de bankschroef.
IMGP4750.JPG

En met een laagje D-oil ziet het er zo uit.
IMGP4751.JPG

Veel modelbouwplezier,

Dank allen voor de leuke commentaar :thumbsup:

Dag 254: 03/06/2021 1u25

Na het plaatsen van een gezwarte messing pin van 1 mm dik in de band voor de beugel voor het kluifhout, heb ik de boegspriet definitief op zijn plaats bevestigd met de boegsprietwoeling die 7 slagen maakt rond boegspriet en door de gleuf in de galjoenscheg gaat.

IMGP4752.JPG

Veel modelbouwplezier,

De bestelde ankertjes zijn toegekomen .

IMGP4762.JPG

De bovenste ankers zitten in de kit en komen qua grootte overeen met het formaat afgebeeld helemaal links op de linker pagina, en de bijgekochte ankers komen overeen met de grootte van de ankers die aangeduid zijn met C10.

Veel modelbouwplezier,

Dank voor alle leuke reacties :thumbsup:

Dag 255: 05/06/2021 1u30

Ik heb een messingdraad van 1mm dik in vorm geplooid volgens het verloop van de 2e regeling. Zo kan ik het verloop en de lengte van het profiel bepalen alsook de plaats waar de beeldjes aan de achterzijde ingeslepen moeten worden.
IMGP4763.JPG

Messing sierprofiel bijgeslepen over de eerste 7 cm (verjongd).

Beeldjes ingeslepen voor de 2e regeling. 2e regeling bakboord in vorm geplooid.
IMGP4764.JPG

Het profiel is langer dan de afbeelding. Dat komt doordat de afbeelding een zuiver zijaanzicht is maar het profiel ongeveer 45° schuin naar buiten loopt.

Veel modelbouwplezier,

Dank voor de duimpjes en de leukjes :)

Dag 256: 06/06/2021 2u10

Onderste regeling aan bakboord in vorm geslepen op de bandschuurmachine (verjongd naar voor toe), in vorm gebogen en geplaatst. Daarna de achterzijde van de beeldjes van uitsparingen voorzien en alle bakboordregelingen met wat SLO-Zap geplaatst.
IMGP4765.JPG

Ik weet het, het is niet scherp :(

De regelingen en beeldjes met goudverf geschilderd. Daarmee is het galjoen aan bakboord af. Nu nog de zelfde lijdensweg aan stuurboord. Ik vond die korfstructuur opbouwen het aller moeilijkste wat aan dergelijke schepen moet gedaan worden. Werkelijk niets is recht en alles zweeft zo’n beetje in het ijle, met maar een paar kleine contactpuntjes.
IMGP4766.JPG

Dank voor de duimpjes en de leukjes :)

Dag 256: 06/06/2021 2u10

Onderste regeling aan bakboord in vorm geslepen op de bandschuurmachine (verjongd naar voor toe), in vorm gebogen en geplaatst. Daarna de achterzijde van de beeldjes van uitsparingen voorzien en alle bakboordregelingen met wat SLO-Zap geplaatst.
Bekijk bijlage 443964
Ik weet het, het is niet scherp :(

De regelingen en beeldjes met goudverf geschilderd. Daarmee is het galjoen aan bakboord af. Nu nog de zelfde lijdensweg aan stuurboord. Ik vond die korfstructuur opbouwen het aller moeilijkste wat aan dergelijke schepen moet gedaan worden. Werkelijk niets is recht en alles zweeft zo’n beetje in het ijle, met maar een paar kleine contactpuntjes.
Bekijk bijlage 443965
:thumbsup::thumbsup::yes:

Back