Rock crawler en scaler topic

"Standaard" zit er een 27T in en is eigenlijk te snel en wil nog wel eens wielspin veroorzaken, een 35 of 45 is zekers beter. Hij heeft dan een beter koppel en een mooiere scale snelheids verhouding.

Hallo medeforum gebruikers,

Weer iemand hier die op zoek is naar een mooie combo motor/ESC voor een SCX10. ;) Ik ben inmiddels behoorlijk aan het zoeken geweest op dit forum en heb nu een redelijk idee voor een motor:
Novak Rock Star Expert Crawling Brushed Motors 35T

Maar nu zoek ik er nog een goede ESC bij. Eiger Pro ESC wordt door Novak zelf aangegeven als de combo. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een andere goed werkende crawler ESC die hierbij past? De motor is gewoon in nederland te koop, maar de Eiger niet.

Ik ben binnenkort in het bezit van een Axial SCX 10 en daar zit deze regelaar in.

Rooster Crawler ESC/55 Motor Combo

en die schijnt erg goed te zijn.

1842_new_label_1000px.jpg

Hoi WesleyRoy,

Die regelaar heb ik ook gezien. Inderdaad goede ervaringen die ik lees, kan hem alleen niet in de winkel vinden. :(

Ik heb geen problemen met het kopen in het buitenland, maar voor een ESC/motor combinatie ben ik eigenlijk op zoek binnen Nederland. Mochten er problemen mee ontstaan, dan vind ik dat wel prettig. Valt me op dat ik niet echt combo's van regelaar en motor vind in de winkels hier.

De novak is een leuke regelaar voor in een scaler...
Denk ook eens aan waterdichte regelaars voor in een scaler.. Aangezien je met een scaler nog wel eens in het water wilt gaan rijden.
Castle creations heeft de sidewinder 3.. Die is waterdicht en geschikt voor brushed en brushless. Ook is die programmeerbaar op de computer met een castle link.

een lekker simpele regelaar is de Traxxas XL2.5 die gebruik ik al een tijdje in m'n autotjes, en becalt me prima. niet echt instelmogelijkheden op het ding (maargoed, dat doe ik weer op de zender. )

traxxas zit geen dragbrake op

Sidewinder is super in te stellen maar is volgens zeggen maar spatwater dicht

Nu weet ik dat Bij ons op het trail forum der rijden met wen tio rock crawler regelaar rond rijden en schijnt voor bruaed goed te bevallen

Ik blijf zelf trouw aan me brussless outrunner met de sidewinder v3 regelaar

Hey luitjes,
na in 2010 mijn standaard Axial scx10 Dingo verkocht te hebben, begon het toch weer te kriebelen om lekker langzaam door de modder te rijden.

Ik heb een Axial SCX10 Honcho gekocht van een mede mvb clublid, deze axial is echter volledig customized.

Er zit een custom hardplastic body op van een Jeep JK, met volledige verlichting en werkende knipperlichten.

Daarnaast zit er een blondine als bestuurder in en heb ik zelf Rambo als bijrijder erin gezet.

Aluminium schokdempers van een Losi, verlengde wielbasis, custommade aluminium velgen (en verzwaard) en mickey thompson banden.

Verder overal aluminium links. Stuurservo is op het chassis geplaatst en regelaar zit in een waterdicht doosje aan de voorkant van het chassis.

Ik ben nu bezig met het maken van een aanhangwagen voor mijn Losi mini 8 achter mijn jeep te vervoeren.

Er zit een Novak Rooster crawler combo in met een 45t motor. Super koppel. en ook dragbrake.

De vorige eigenaar had allerlei kieren en naden gedicht met plastidip. (servo, radiobox, esc box) omdat hij blauw had gebruikt vond ik dat niet zo netjes eruit zien.. dus heb nu zwart plastidip gebruikt.

In de assen zit marinegrease wat ook waterbestendig is..

kortom een bulletproof axial ;-) oh er zit ook nog een supersterke Savox 1256 servo in.

Ik raad deze esc goed aan. Ik heb voorheen ook wel eens de brushless versie hiervan gehad maar dat is echt niet nodig.

%255BUNSET%255D

20131011_231446.jpg

20131011_231411.jpg

wauw! ziet er goed uit die bak! :D

Wel even tegen Rambo zeggen dat ie z'n mes even opbergt als je gaat rijden. Ik bedoel, met al dat geschud. Als ik zijn arm zo zie is het al eens mis gegaan. :shock:

wauw! ziet er goed uit die bak! :D

Wel even tegen Rambo zeggen dat ie z'n mes even opbergt als je gaat rijden. Ik bedoel, met al dat geschud. Als ik zijn arm zo zie is het al eens mis gegaan. :shock:

Tss tss, dat krijg je met vrouwen achter t stuur..en dan nog een blonde. Dat ze maar flink wat modder in haar krijgt..:cool:

Maar n mooi apparaat, alleen schokbrekers van een losi?

Bedankt voor de complimenten, alhoewel de complimenten eigenlijk voor de vorige eigenaar zijn, die heeft hem zo mooi gemaakt.

Hij had de blondine er al in zitten en ik heb Rambo erin gezet.

De blondine is vastgelijmd en vrees dat ik er niet uit kan halen zonder haar arm te breken dus heb haar erin laten zitten (ondanks dat ik meer een voorkeur voor een brunette heb ;-) haha.

ik wel de jeep eigenlijk nog wat stoerder maken, vandaar Rambo en wellicht komt Dolph Lundgren (Gunner, expendables) nog op de achterbank.

Deze kleurencombinatie lijkt mij wel gaaf,.. wellicht een plannetje voor de toekomst.

CR%20MT%20jeep%20jk%20camo%20P4020573.jpg

Daarnaast wil ik ook zo'n grote metalen voorbumper, je weet wel zo een..

SStinger.jpg

Heeft iemand een idee wat voor ijzeren metalen staafjes ik daarvoor moet gebruiken en waar ik het kan kopen? Ik zie wel eens van die kooiconstructies en dan wordt dat zelf gemaakt van metalen staafjes, wordt dat gesoldeerd of gelast? Heb wel een dikke 80w soldeerbout, maar lassen kan ik niet.

LIjkt mij gaaf zo'n dak frame/kooi.

Military-Green-Jeep-Wrangler-by-CEC-Wheels-01.jpg

mijn JK begint er op te lijken

vandaag mijn metalen roofrack + metalen fiets gemonteerd.

ik heb nu volledig werkende verlichting.

richtingaanwijzers
alarmlichten
dimlicht
remlichten
verkeerslicht
achteruitrijlicht
floodlights ( roofrack )

ve8269.jpg

k4ee02.jpg

hier nog een post van de vorige eigenaar

kort filmpje..

blonde bestuurder wist niet echt welke kant ze op moest, maar ja dat kon ook niet anders, want Rambo zat in dit filmpje nog niet naast haar in de Jeep ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
rijden op het strand

Van het weekend een ritje gemaakt over het strand. Van te voren de onderkant goed ingespoten met wd40, zodat ik na het rijden het vuil er met gemak vanaf kon spoelen.

Foto's gemaakt met mijn Galaxy Note, terwijl ik met de andere hand gas gaf en stuurde..

20131018_135114.jpg

20131018_135732.jpg

20131018_135510.jpg

20131018_135721.jpg

20131018_135216.jpg

20131018_134813.jpg

Back