Rock crawler en scaler topic

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn wraith,
de body heb ik ff profisories over gespoten na aardig wat beschadigingen en hij krijgt op den duutr een scale look,maar de lol is er niks minder om.

geweldige wagen.

IMAG0224.jpg

IMG-20120826-WA0000.jpg

IMAG0226.jpg

Gewicht met de lijm wielen ipv de beadlocks...
Gewicht word nog wat lichter, aangezien de achteras nog op dieet gaat... ;) En er ook nog wielen komen van 1.5mm carbon ipv 2.5mm ;)
Ow ja, het is RTR, met accu en alle electronica
En er komen nog lichtere accupacks ;)

IMG-20120831-WA0000.jpg

scaler / trial meeting 23 september

kon niet echt een topic vinden voor meetings vandaar maar hier
Rc club euregio organiseert op zondag 23 september een walk en trial op eigen terrein te Hengelo (ov).
Tegen een kleine vergoeding van € 5 (incl. 1 koffie/thee en 1 blikje fris).
De walk is uitgezet in ons bos met diverse hindernissen en bruggen. Ook kan er gecrawld worden op onze trial baan.
Aan het einde van de dag is er nog een extraatje.
Stroom is aanwezig. In de kantine zijn diverse dingen te koop.
Opgave kan binnenkort op onze site. Welkom op de site van RC Club Euregio.
Verdere info krijg je als je hebt opgegeven via de mail.
LffAQl0dzPw[/media] Club Euregio Tour du Crawlerbaan - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie bak!!!!
Hoe is t met t crawlen bij mvb???? komt er nog eens een crawlwedstrijd???

crawlen is bij ons op een laag pitje, we hebben wel ideeen voor een wedstrijdje, maar zal meer scale gericht zijn.

maar je kan altijd komen hoor, baantje is vrij toegankelijk.

als je een keertje komt kijken , geef me dan ff een seintje dan zorg ik dat ik er ook ben.

het ontbreekt bij ons aan wat kennis en ervaring betrefd scale / crawl wedstrijden

crawlen is bij ons op een laag pitje, we hebben wel ideeen voor een wedstrijdje, maar zal meer scale gericht zijn.

maar je kan altijd komen hoor, baantje is vrij toegankelijk.

als je een keertje komt kijken , geef me dan ff een seintje dan zorg ik dat ik er ook ben.

het ontbreekt bij ons aan wat kennis en ervaring betrefd scale / crawl wedstrijden

Neem eens contact op met MVW Purmerend. Daar is ervaring met het organiseren van wedstrijden.
kijk op Modelbouw Vereniging Waterland - Home.

Hallo ik wil een crawler kopen maar dat word dan men eerste crawler ik heb een budget van max 300 euro ik dacht aan de axial ax10 scorpion is die goed ?

Hoi,

De AX10 is op zich een prima auto om mee te beginnen.
Alleen wordt die door Axial vervangen door de Ridgecrest en de Wraith.
De Wraith is meer een rock racer dan een crawler.
Dus misschien wat doorsparen. :-)

Verder heb je nog de Losi Night Crawler en de Losi Comp Crawler.

Succes met de aanschaf.

Hoi,

De AX10 is op zich een prima auto om mee te beginnen.
Alleen wordt die door Axial vervangen door de Ridgecrest en de Wraith.
De Wraith is meer een rock racer dan een crawler.
Dus misschien wat doorsparen. :-)

Verder heb je nog de Losi Night Crawler en de Losi Comp Crawler.

Succes met de aanschaf.

Vergeet de axial XR10 niet!!!
En is de comp crawler ook uit productie..

De ax10 is (de oude) is een super wagen. Hiervan zijn de beste crawlers gemaakt voordat de xr10 en de andere Motor On Axle wagens op de makrt kwamen..

Omdat hij tot ongeveer 300 euro kan gaan, valt de XR toch af ivm prijs.
Bovendien is de AX10 van oorsprong een sportklasse en de XR10 een comp klasse.
Dat zelfde geldt voor de Losi Comp Crawler. Maar die wordt kompleet geleverd.

Compleet? Nee dus.. daar moet nog een brushless motor set in .. en die zijn ook niet voor niets..

Dan blijft alleen de nightcrawler over of een ax10 ouwe stijl. Die nog wel te vinden zijn.

Over twee maandjes komt de reely van Conrad weer te koop.
Voor nog geen 200 euro, kompleet.
Jeroen komt daar goed mee over de rotsen.
Over niet al te lange tijd heb ik nog een (inclompete) AX10 te koop.
Zodra ik mijn nieuwe chassis verder ga afbouwen.
Met motor, zonder electronica en met losi wielen.

Jenss heeft/had interesse in de mijne die ook hier te koop staat...
compleet hot racing chassis en met zenderset en 2 lipo's voor 310€

En vraagt hier eigenlijk wat jullie daar van vinden..

Ik zie zojuist dat er n klein onderdeeltje vernieuwd moet worden, maar hoe dat heet....AX80012, dat dingetje wat voor de wielmeenemers zit...pfhh

G71Loev3u5KKv71lRfxqNg==.jpg

Ik vind t geen verkeerde set om mee te beginnen... Andere banden er op en hij kan meedoen met de wedstrijden in de sportklasse... Natuurlijk moet er altijd nog wel veel aan gebeuren om echt mee te kunnen. Maar zo kun je t leren..
Ik zou zeggen, vraag gewoon 300inc verzenden en hij heeft een goeie wagen voor een mooie prijs. Welk onderdeeltje je bedoeld weet ik 123 niet...

Had dat chassis toen op het oog.
Maar toen ik hem in het echt zag, viel die mij tegen.
Ook was er toen veel discussie over het chassis en met name het dak en de achterruitt.
Zou volgens een aantal mensen niet conform de richtlijnen zijn.
Niettemin goede start denk ik.

Richtlijnen?...oops, daar weet ik nix van...vraag me wel af hoe een achterruit zoiets kan bepalen, wa ever.

Maar persoonlijk vind ik dit wel n heel mooie verbetering voor de ax10 scorpion, want zo vind ik dat toch maar een heel lelijke crawler en veels te hoog ...

Via de zoekopdracht kom ik hier terecht. Heb nog een AX10 staan, waar ik niks mee doe. Enig idee wat een fatsoenlijke prijs is voor zo'n crawler? Is €300,- te veel of te weinig?

Volgens mij moet ik er een vraagprijs bijzetten in het verkooptopic, maar heb geen idee wat zoiets waard is. Reden van verkoop, is dat ik veel meer met helikopters vlieg en de crawler stof ligt te verzamelen op zolder.

sinds een kleine 2 weken ook in het bezit van een Scaler, heb voor een leuke prijs een gebruikte Axial SCX10 Dingo kunnen kopen en deze opnieuw opgebouwd, body van een groot aantal stickers ontdaan en opgepoetst.
Hij is nu weer als nieuw :)

Nog bijna niet mee gereden, ben van plan om zowiezo eens bij de MVB te gaan kijken

sinds een kleine 2 weken ook in het bezit van een Scaler, heb voor een leuke prijs een gebruikte Axial SCX10 Dingo kunnen kopen en deze opnieuw opgebouwd, body van een groot aantal stickers ontdaan en opgepoetst.
Hij is nu weer als nieuw :)

Nog bijna niet mee gereden, ben van plan om zowiezo eens bij de MVB te gaan kijken

Bij de MVB??

Had dat chassis toen op het oog.
Maar toen ik hem in het echt zag, viel die mij tegen.
Ook was er toen veel discussie over het chassis en met name het dak en de achterruitt.
Zou volgens een aantal mensen niet conform de richtlijnen zijn.
Niettemin goede start denk ik.

Tjah, richtlijnen.... LOL

De winnaar van de vorige comp voldeed ook niet.. Dit omdat de regels in Nederland een jaar achterlopen op de internationale.. Hierdoor zijn de nieuwste chassis niet toegestaan eigenlijk..

Het is ook niet mijn favoriet chassis, alleen kun je er leuk mee beginnen.

Back