Ja hoor, die zijn er. Ik kan alleen maar zeggen dat je heel veel plezier en complimenten gaat krijgen. De kist vliegt als een scheermes
Vliegt al sinds aug 2007 met 2x Saito 62a
Gaat als de brandweer, maar is ook langzaam heel betrouwbaar te vliegen. Dan moet je hem wel op zijn staart trekken en onder een forse hoek laten komen, vooral bij windstil weer is dat nodig. Er zitten immers 2 motoren met een rest-trekkracht, en dat is goed te merken. (in elk geval bij 2x 11x8 props).
Maar zelfs dan is de kist niet lastig, en geeft goed aan waar de grenzen liggen. Op dat moment begint hij een beetje te "dweilen", kwestie van gevoel.
De hamvraag....een motor uit en dan?
Dat hangt een beetje van de vliegsnelheid af. De eerste keer dat het mij gebeurde was met een normale snelheid terwijl de kist van mij af vloog. Ik had dus geen betere situatie kunnen hebben. Ik hoorde door ander motorgeluid de motor niet afslaan, maar zag de staart plotseling wegdraaien. Heb toen gelijk gas teruggenomen en ben in circuit gegaan voor de landing.
2e motoruitval was tijdens een stall-turn die omgezet werd in een rugvlucht. Net op het bovenste punt sloeg een motor af, en dat dichtbij de overtreksnelheid. De kist maakte 2-3 hele snelle snaps terwijl ik het gas dichtdeed. en liet zich goed herstellen
Moge duidelijk zijn dat zonder twin-sync de kist moeilijk te redden is als:
- een motor uitvalt als de kist net losgetrokken wordt. Niet doen dus, los laten vliegen, mooi vlak weggaan. Ziet er beter uit bovendien.
- de binnenmotor uitvalt in een lage steile bocht. En hier kom je vaak in terecht, want daar vraagt de kist gewoon om.
Door de snelheid blijf je lekker sturen om de kist in de buurt te houden, dus op snelheid komt daar het nodige steile bochtenwerk bij kijken.
Omdat de kist loepzuiver stuurt nodigt het uit om dat op steeds lagere hoogte te doen.
Ondertussen heb ik een twin-sync ingebouwd en die werkt buitengewoon goed.
Zoek maar eens op het forum, ,ik heb er al meer over geschreven.
Veel plezier met je maiden! Vergis je niet in de snelheid.