Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha...zit hier heerlijk in een koffiehuis... te genieten van dark caffee frappe :D

goed bezig kerel :p ik geniet met je mee ;)

Junkie met zijn schoonmoeder op vakantie gaat..... 8O :?

zwaaide naar Junkie en Sleur.... :bye:

had je ff moeten toeteren , dan hadden we terug gezwaaid ;)

nu officieel de dakkoffer van sleur overgenomen , erg blij mee , en erg handig voor tentspul .

nu weer verder aan de motoren knutselen , net een mooi pakket binnen uit engeland , donderdag avond besteld , nu al binnen :p

niet duur...

1006234_493715267363190_624157593_n.jpg

Sleur is zijn eerste en gelijk ingewikkelde geocache aan het bouwen. 8O 8)

Men neme:
- Arduino Mini Pro
- GPS Ontvanger
- GSM Module
- Webserver
- Veel vrije tijd

Het idee:
De GPS ontvanger is gekoppeld aan de Arduino microcontroller. Die registreert de positie, in dit geval zal dat mijn auto worden. De microcontroller rekent de koers en afstand uit vanaf een specifiek punt (bijvoorbeeld deze). Die informatie stuurt het GSM modem naar de webserver. Daar wordt wat data verwerkt en zal een dynamische JPG-afbeelding genereren die de nodige info bevat. Op de auto zit een code die gelogd kan worden en daarmee ook de geocache gevonden is. Vervelende om te loggen is dat je niet precies weet waar de auto staat (of rijdt!). Zo, da's echt iets voor nerds. :rolling:

En is dat niet handig voor het dievengilde? Nope, verwaarloosbaar (denk ik). De informatie over de locatie staat niet op de webserver (alleen koers en afstand vanaf een specifiek punt). Het specifieke punt staat alleen op de website van geocaching.com en is alleen zichtbaar als je ingelogd bent. Dus alleen als je als dief aan geocaching doet, heb je een voordeel (maar nog steeds niets gelogd :p).

kreeg daarstraks veldmuis en een maat van hem nog op visite , hebben we nog ff de nozems uitgehangen , ik ff op de kreidler van zijn maat , en hij op mijn hercules , was gezellig .
maar ff een nozems clubje opzetten , dat saaie gevlieg kennen we nu wel ;)

*chineesje even moet laten zakken *

Jij mag ook oppassen, alle GT-N7000's met ICS kunnen zomaar klaar zijn. Bugje in de ROM van Samsung en ze doen er niets aan. Probleem is opgelost in diverse custom ROMs. :? Het is dus niet eens slijtage, het is software die het geheugen als defect markeert. 8O Een dat is niet terug te draaien. :hammer:

De volgende tablet/phone heeft in ieder geval 4G/LTE en een abo van *kuch* KPN. Wat gaat dat snel, zelfs hier in 0251. 8) Wachten op de Sony Xperia Z Ultra....

Ik draai geen ics.. maar tja wel goed om hier rekening mee te houden dat het vout kan gaan.
* vast gaat rond kijken voor een andere phone

kreeg daarstraks veldmuis en een maat van hem nog op visite , hebben we nog ff de nozems uitgehangen , ik ff op de kreidler van zijn maat , en hij op mijn hercules , was gezellig .
maar ff een nozems clubje opzetten , dat saaie gevlieg kennen we nu wel ;)

*chineesje even moet laten zakken *

Uiteindelijk wil je toch een kreidler ;).....

Komt bij mij ook wel weer een keer .....maar nu nog ff niet .... :)

Hopla, de GPS werkt en de microcontroller rekent keurig uit hoe ver ik van huis ben en in welke richting ik moet om thuis te komen. :lol: Volgende stap is de webserver en het script. Dan de GSm module die als doorgeeft.

geo_tracking_test.jpg

(wie handig is, ziet dat ik net een milkshake heb gehaald bij McD en waar mijn huis woont)

Uiteindelijk wil je toch een kreidler ;).....

Komt bij mij ook wel weer een keer .....maar nu nog ff niet .... :)

de kreidler van je maat reed prima , niks mis mee , maar ben toch wel verknocht aan de hercules , hij is ook een maatje groter dan de kreidler .

eerst even je vliegdrang kwijt raken , en dan lekker een nozem worden ;)

Is er morgen iemand op het veld? En zo ja, hoe laat is iedereen er meestal?
Kan zijn dat ik altijd te laat kom maar vanmiddag rond 17.00 was er niemand meer.

Ik wil de Apprentice wel eens gaan proberen. Hopen dat er een instructeur in de buurt is.

Gr,

Henk

Laatst bewerkt:
meestal vertrekt het hele circus rond 16:30 :?

Ik ben er morgen vanaf zo'n 12:30/13:00 uur. We hadden elkaar dinsdag gesproken. ;) Komt goed dus. :yes:

Ik ben ook rond 12:00 op het veld. Bryan gaat morgen zijn vlieg papiertje halen als het goed is.

@Ronald,

Heb jij een feesie bij jou in de wijk. Komt de hele dag al veel bas deze kant op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back