Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine wk7 op het veld :)

lekker briesje dus :p

ben net thuis , hele mooie helm en nog meer spul gekocht bij een motorkleding winkel ( klant van mij ) , ze stoppen ermee , dus is het opruiming :p , dus korting op korting !

nu gaat maris erheen ,en heb ik floor die bij een vriendin speelt , kan dus heels niet weg .

maar vind ik niet zo erg , mijn kopf staat meer naar klooien aan de ar125 , ff nalopen en ontdekken , ipv wegwaaien op het veld ;)

de ar rijd echt heel gaaf , topperrrrr .

veel plezier allemaal , we zien de filmpjes wel verschijnen van wat stormgevlieg :p

Zo en toen waren we weer thuis.....

Easystar stuk (motor doorgefikt), Funcub stuk (motorasje stuk)..
Schade valt mee..

En dat alles ondanks het feit dat de fundag gecanceled werd! Schandalig!

Anyway, nu thuis lekker aan het bier en vanavond thuis maar wat vlees verschroeien :yes:

Kleine wk7 op het veld :)
Minimaal, net bij vertrek stonden er flinke schuimkoppen op de vijver dus tegen windkracht 8. 8)

Vliegen met de Sky Hoer ging probleemloos. Vloog mooi strak, laag over het veld en landen was ook geen enkel probleem. De Funfly was terecht afgelast maat tijdens de onofficiële competitie paaltjes tikken toch twee paaltjes gedaan en daarmee de winnaar (denk ik, PH-ILS heeft gefilmd). Alleen staken de pennen in de paaltjes dermate ver in het schuim dat deze dwars door de folie van de vleugel is gegaan, onder een boven. 8O Daarna nog lekker zes accuutjes geleegd (weer eentje lekker bol en dus afgeschreven).

Tijd voor bier!!!! :celebrate:

Zo en toen waren we weer thuis.....

Easystar stuk (motor doorgefikt), Funcub stuk (motorasje stuk)..
Schade valt mee..

En dat alles ondanks het feit dat de fundag gecanceled werd! Schandalig!

Anyway, nu thuis lekker aan het bier en vanavond thuis maar wat vlees verschroeien :yes:

gecanceled ? door dat beetje wind ? :)

de onderdelen van de ar125 stijgen al spontaan op uit mijn tuin ! , wat een wind !!

zo nog ff snel naar roukama , i need more stuff :p

FF een vraagje.

Wie o wie is er handig met inboordmotoren?

Kennis van heeft problemen met de motor.
wat ik begreep gaat het om de doppen die moeten voorkomen dat je blok scheurt als het water in je blok bevriest. deze moeten vervangen worden.

Dat zijn vries doppen en die rotten nog wel eens weg ff nieuwe halen die tik je er zo in.

Die doppen zijn eigenlijk niet om te voorkomen dat je blok scheurt bij vries kou maar zijn casting gaten. Die gaten zitten er om boor rotzooi uit het blok te halen bij de fabricatie. Ze worden vaak vriesdoppen genoemd omdat ze inderdaad wel eens uit het blok springen als er water in bevriest. Echt het ik al verschillende blokken gezien waar de doppen nog keurig op zijn plek zaten en het blok netjes gescheurd was.

Om ze te vervangen is heet simpel. Gat in de oude maken en met een tang eruit trekken. Met locktite 271 de nieuwe in het blok tikken met een passende dop of zo en klaar ben je.

Simpel karweitje en door de knutselaar of zelfs prutser zelf te doen. Mij lukt het ook nl ;)

Die doppen zijn eigenlijk niet om te voorkomen dat je blok scheurt bij vries kou maar zijn casting gaten. Die gaten zitten er om boor rotzooi uit het blok te halen bij de fabricatie. Ze worden vaak vriesdoppen genoemd omdat ze inderdaad wel eens uit het blok springen als er water in bevriest. Echt het ik al verschillende blokken gezien waar de doppen nog keurig op zijn plek zaten en het blok netjes gescheurd was.

Om ze te vervangen is heet simpel. Gat in de oude maken en met een tang eruit trekken. Met locktite 271 de nieuwe in het blok tikken met een passende dop of zo en klaar ben je.

Simpel karweitje en door de knutselaar of zelfs prutser zelf te doen. Mij lukt het ook nl ;)

Kijk, zo leer je nog eens wat :worship:
Ik was in de veronderstelling dat het idd vriesdoppen waren en dat dit dus een redelijk goede beveiliging was.........8O

wat een lekkere bries zeg , was nog even flink werken met de ar op de snelweg met volle tegenwind , moest ff een versnelling terug .

lekker dagje zo , veel gedaan dus zeer tevreden .
morgen nog wat sleutelen en verder gezinsdag , hoort er ook bij , zeker op vaderdag ;)

Pintjeu !!

Is geen beveiliging hoor die doppen. Beste beveiliging is de motor aftappen via de meestal aanwezige aftappluggen (manifolds niet vergeten want daar staat ook water in) en dan gewone roze antivries in het blok gooien. Via de thermostaat gaat het vaak het makkelijkst.

word er nu aan bbq gedaan auf das club :confused:
vlees waait weg denk ? :)

lekker douchen en dan lekker tegen vrouwlief aanschuiven in das nest :D

Voor de slappelingen thuis: Hier is het erg gezellig. Bier en BBQ, niets mis mee. :D

Zoek de indiaan...

bbqzoekdeindiaan.jpg

net bij de eerste poging geslaagd voor de beroerdste online module die ik moest doen; 2 dagen blokken in mijn vrije weekend, maar een last van mijn schouders :D:D:D

Trex te koop?

Ik ga er overheen met een fokker 50 van 4,60 meter spanwijdte. Voor een prikkie. :) Goed idee om weer eens op te ruimen.

De fokker 50 heeft een R-waarde (isolatiewaarde) van 2,5 cm2 K/W. Lekker warm en energiezuinig toestel.

Voor meer info:
https://picasaweb.google.com/111376847583446135458/Foto

Wow!!!

Nadeel, veel hellingen heb ik niet in de buurt (woon in Hoevelaken, nabij Amersfoort) en hij past niet in mijn Twingo, anders had ik je vast wel een pm gestuurd :D
Mooi toestel!!

Trex?! Ja, een Align Trex 550 (Helicopter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back