Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was weer een topavondje op de club, weer lekker bezig geweest met de Biglift. Eerst even gekeken of de motor zou passen, dat gaat lukken. Daarna de cowl alvast even op maat gemaakt, ook aardig gelukt dankzij Knaller.
Let niet op de stand van de spinner, past uiteindelijk prima :thumbsup:

2012-05-15205538.jpg

2012-05-15205623.jpg

En Kris had ook nog een übergeil kissie aangeschaft vanavond... vette Cessna hoor, echt een mooie kist :thumbsup:

2012-05-15213124.jpg

eeeehhh, ik zit offshore op zo'n 200 kilometer noordoostelijk van de Shetland Islands...........bellen gaat hem niet worden vrees ik....
Kijk maar wat hij heeft voor welke prijs, en dan kan ik altijd nog contact met hem opnemen

Neem ff zo'n paardje voor patries mee.

en wat zat er in de schatkamer??
ook nog nitro gescoord?

dat was me echt een schatkamer :shock:

ik kwam voor het speedkistje , maar hij had een leuk aantal vintage blokjes nieuw in doos met boekjes waar ze op ebay een moord voor doen :p

een irvine club 20 motor compleet nieuw in doos met uitlaat ,venturi en carb

een graupner 4cc uit 1977 geheel compleet en nieuw in da box

een bijna nieuw os max fp 20 motor compleet

webra 8,5cc met een flinke uitlaat , gebruikte staat maar nog flinke compressie , net ff in de afterrun gezet

10 liter 15% klotz nitro

10% had hij niet meer .

een mooie handzame starterkist met panel en electrische pomp (leuk voor het nieuwe veld )

op de speedkist bleek een origineel uitlaat spruitstuk te zitten van os met een zeer mooie hatori speed uitlaat (doosje erbij ) :D

kreeg er nog een grappig vliegtuigje bij ,soort pylonkistje van 90cm .

kortom veel mooi spul , waar ik voor 150 euries een mazzeltje mee heb :cool:

phils ; ziet er goed uit , goed bezig ;-)

morgen da foto's , nu maar eens mijn nest in ;)

latertje voor je junk ;)

yeps , best laat voor mij ;)

ik was rond 23;00 pas in zaandam , dus de club was net ff te verweg ,en dan zou het nog veel later worden , dus ff bij siggy in zijn hobbyhok een pintje gepakt , en ff de nieuwe voorraad bekeken .

hier de blokjes en stuff

hier een nieuwe grp onroad 12 motor ,is een zeer snel blokje getuned by mario rossi met 1,8 pk , gaat ik op een vliegtuig bouwen :cool:

heeft een 5mm as , dus er kan op propmeenemer op .

vintage001.jpg

vintage002.jpg

nieuwe irvine club 20 motor

vintage003.jpg

nieuwe graupner 20 motor

vintage004.jpg

nette osmax 20 fp

vintage005.jpg

webra 40 motor

vintage006.jpg

mijn nieuwe speeltje met mooi hatori
vintage007.jpg

startkist

vintage009.jpg

deze is onderweg , vintage auto blokje met achteruitlaat en propmeenemer , kan dus ook als vliegtuigblokje verder

dscf3047fotosupertigre.jpg

kortom leuk spul .

alle nieuwe vliegtuig blokjes blijven nieuw , zijn collector items en ook best wat geld waard , word en is een nieuwe hobby van me ;)

lekker weertje trouwens , weer veel wind en soms regen ,dus junkie werkenloos , het begint te wennen ;)

morgen prima vliegweer en weinig wind zeggen ze dus morgen lekker naar das veld :p

grtz junk

Gisteren ook lekker aan de knutsel geweest met de Mustang. Blokje en carb moesten los om de veer van het gas te verwijderen. Was een best karwei :shock:

Inmiddels weer alles in elkaar en retracts werken perfect :thumbsup:

Nu nog een servohevel vervangen ivm een te groot gaatje waardoor er speling op de elevator zit. Zo gebeurd.

Voor de mannen die kijken naar electric retracts, eFlight heeft voor een schappelijke prijs complete setjes.

Landing Gear : Electronics & Accessories: E-flite - Advancing Electric Flight

Deze voor wat grotere vliegtuigen zoals mijn Mustang of Spit. Voor een zeer leuke prijs geen gelazer meer met lucht en heel bedrfszeker.
60 - 120 90-Degree Main Electric Retracts (EFLG400): E-flite - Advancing Electric Flight

@Ronald, met 5mm strut zelfs.

Laatst bewerkt:
waar kijken sleur?
Reuters Live Stream (oude login van 15 jaar terug werkt nog steeds). :? :D

*vakantie naar gyrosland boeken gaat... Lekker goedkoop straks*
Mag je hopen dat je nog terug kan komen. 8O Zit je daar, gaat de luchthaven failliet. Wordt een lange wandeling terug dan. :hammer:

als we, net als op de heenweg, daar een tussenlanding maken zal ik kijken of ik hem in de heli kan persen :cool:
Wel een foto maken. Wil wel zien hoe je zo'n knol van achteren flink aanduwt de heli in. :mrgreen:

Ikwil graag de vlonder gaan leggen naast de vijver morgen, maar ik zoek nog een paar tegels om onder de balken te leggen. Heeft iemand hier nog wat 30x30 of 40x60 tegels, of iets dergelijks over?

Zal er aan denken de westerly mee te nemen voor het geval dat gebeurd... En trouwens, met een goeie reisverzekering betekent dat hooguit een langere vakantie ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back