Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
vette bak Siggy! Bumpertje is mooi :)

2012-04-28025719.jpg

Bijna klaar ;-)

siggy ; je hebt wel weer mooi spul van me overgenomen he :cool:

ziet er gelikt uit , dus heel rustig mee rijden straks ;)

heerlijk weertje trouwens , het veld ist ein zwimmingpool :murder:

ff snel een bakkie pleur , en dan maar wat modelbouw inkopen doen , prima weertje voor ;)

Zo... Vandaag maar even de ontvanger aansluiten en vastzetten in de heli.

Moet die ontvanger overigens in schuim? Of kan hij ook los met een klittenbandje op het frame geplakt worden?

Gister overigens nog een HK450 TT Pro 3D besteld:
HobbyKing R/C Hobby Store : HK-450TT PRO 3D Torque-Tube Helicopter Kit Align T-Rex Compat. (DE Warehouse)
450TTPRO.jpg

Passende motor:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 450 H2218 Brushless outrunner 2500KV (DE Warehouse)
TH-motor%282%29.jpg

2200 mAh 40C accu:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 40C Lipo Pack (DE Warehouse)
T2200-3-40.jpg

Turnigy Headlock gyro:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog)
TR302-AD.jpg

Turnigy MG90S digitale servo's:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec
TGY90S.jpg

Oh en regelaar heb ik al liggen, 60 amp Turnigy

Lijkt me wel een redelijk goede setup toch? Is meer bedoeld om mee te 'spelen' en als er iets stuk gaat, het goedkoop vervangen kan worden. Als ik een top of the bill heli zou willen, zou ik toch wel voor een Aling Trex 450 V2 gegaan zijn. Maar vond dat even te duur..

Aangezien ik nu een heli heb (en een tweede in verwachting is) mag de Moth nog even blijven. Dus die gaat deze zomer nog vliegen op het veld in Heemskerk :yes:

Wil niet zeggen dat ik hem voor eeuwig ga behouden, maar voorlopig staat ie nog even in de hangar :)

Moet die ontvanger overigens in schuim? Of kan hij ook los met een klittenbandje op het frame geplakt worden?
Ontvanger niet, alleen de gyro moet op een schuimpje. :yes:

Lijkt me wel een redelijk goede setup toch? Is meer bedoeld om mee te 'spelen' en als er iets stuk gaat, het goedkoop vervangen kan worden. Als ik een top of the bill heli zou willen, zou ik toch wel voor een Aling Trex 450 V2 gegaan zijn. Maar vond dat even te duur..
Die gyro is niet de beste maar voor wat rondjes vliegen zal het voldoen. Als je gaat flippen, rollen of achteruit vliegen, zal de gyro snel in de stress raken. Ik had er ook eentje maar toch een Futaba GY401 er al snel op gezet. En die servo's.... :? Kies voor een beetje knappe servo's met een redelijke resolutie als de Hitec HS65's voor de swash (eventueel HB's of MG's om een klapper te overleven). Anders krijg je de swash niet goed vlak en heb je altijd driften van de heli. Op de staart een servootje dat rond of onder de 0.08 sec/60° zit. Anders kan de staartrotor niet goed gecorrigeerd worden.

Ik heb niet veel heli gevlogen maar dat waren wel de dingen die ik al rap geleerd had. :teacher: :yes: Mede door eigenwijsheid etc... :oops:

Aangezien ik nu een heli heb (en een tweede in verwachting is) mag de Moth nog even blijven. Dus die gaat deze zomer nog vliegen op het veld in Heemskerk :yes:

Wil niet zeggen dat ik hem voor eeuwig ga behouden, maar voorlopig staat ie nog even in de hangar :)

Top :thumbsup:

Ontvanger niet, alleen de gyro moet op een schuimpje. :yes:

Check! Gyro zit al netjes op schuim. Ga de ontvanger in dat geval 'koud' op het frame plaatsen met klittenband.

Die gyro is niet de beste maar voor wat rondjes vliegen zal het voldoen. Als je gaat flippen, rollen of achteruit vliegen, zal de gyro snel in de stress raken. Ik had er ook eentje maar toch een Futaba GY401 er al snel op gezet. En die servo's.... :? Kies voor een beetje knappe servo's met een redelijke resolutie als de Hitec HS65's voor de swash (eventueel HB's of MG's om een klapper te overleven). Anders krijg je de swash niet goed vlak en heb je altijd driften van de heli. Op de staart een servootje dat rond of onder de 0.08 sec/60° zit. Anders kan de staartrotor niet goed gecorrigeerd worden.

Ik heb niet veel heli gevlogen maar dat waren wel de dingen die ik al rap geleerd had. :teacher: :yes: Mede door eigenwijsheid etc... :oops:

Ik ga dan jouw voorbeeld volgen (eigenwijsheid etc :)). Ik kan altijd nog Hitecs kopen en een Futaba ontvanger en een 401 gyro van Futaba. Mijn doel was alleen deze heli onder de 150 euro te houden (incl verzendkosten). Dat is nu gelukt, dat lukt niet met 3x Hitec HS65HB's (of MG's).

Het gaat mij voornamelijk om rondjes vliegen. Ben niet van plan 3D te gaan vliegen. (nog niet tenminste haha)

Ziezo, ontvanger zit ingebouwd Knaller, alleen de Pitch aansluiting weet ik niet te plaatsen op de ontvanger. Mag jij morgen even naar kijken.

Boekje van de Spartan 760 gyro zit in de koffer.

Heb er wel zin in. Hopen dat het weer een beetje meewerkt.

is er niet een appart draadje voor die saaie klote heli's ? ;)

net ook ff wat mooi spul opgehaald .

mooi novarossi 3,5cc pylonrace blokje gescoord , zat nog wel een pylonracer aan vast met zeer luxe servo's , maar dat is bijzaak ;)

verder nog een snel 2,5cc mvvs blokje ,en nog een 6,5cc alvast voor de simprop .
nog wat snelle pijpjes van hatori.

nu kan ik dus beginnen om de dogfighter te bouwen naar nitroracing :cool:

vntm en zich prima vermaakt met dit pleurisweer :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back