Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

Goedemorgen heren even een bouw vraag, ik ben bezig met het restaureren van de Ex Ron - Ralph Calmato ST EP 1400 en zit met het volgende : het linker stabilo js afgebroken, ik wilde het hele stabilo herbouwen maar na het verwijderen van de folie van het achterstuk blijkt het vastgelijmd te zitten. Dal loshalen lijkt me niet verstandig.
Wat kan ik het beste doen om het stabilo stevig te repareren ?

( behalve een nieuwe Calmato in de winkel halen ^^ )

Omdat een foto meer zegt :
a26747951bcbe247be7a344406a773c1.jpg

17a47111cb5d79134ad1415c1e8815ad.jpg

Zo moet het uiteindelijk worden (maar dan vast)

6f7b2fb7fce606dde72b1848a4de5a95.jpg

Ik hoor graag jullie advies.

Het kost wat sloop werk, maar voor de stevigheid zou ik een compleet nieuw stabilo maken als ik jou was.

Zo te zien zit het huidige geschroefd (en gelijmd zoals je zelf al zegt). Schroeven eruit halen, dremel erbij en vrezen maar.
Het kost wat tijd en rommel, maar uiteindelijk kun je er wel een nieuw stabilo netjes inschuiven.

De maatvoering heb je al, dus een nieuwe maken is met de huidige bestaande spanten zo gedaan.

Misschien hier iemand enig idee hoe je weer vriend van het MBF kunt worden? De mods reageren maar niet en de link onderin de website geeft een niet gevonden pagina weer...

Als je bij de gebruikersinstellingen kijkt en dan naar beneden scrolt bij betaalde abonnementen dan werkt dat toch gewoon?

Als je bij de gebruikersinstellingen kijkt en dan naar beneden scrolt bij betaalde abonnementen dan werkt dat toch gewoon?

Ah kijk! Die plek zocht ik dus... dat stond voorheen keurig uitgelegd op een pagina die het nu niet meer doet.. Zou een hoop werk schelen voor de mods als die pagina het gewoon weer zou doen :teacher:

Thnx Burp :worship:

Daarstraks even de 12cc saito 4 tacter van de somethin extra gehaald en er een 10cc asp 2 tact opgezet , ff wat meer power .
Had alleen geen uitlaat voor de asp , dus ik heb een webra uitlaat met zo'n slangenklem passend kunnen maken , zit spatzuiver .

Alleen nog even de gaskabel passend maken .

Morgen vliegen met de MAGIC ragbak
Heb nog wel een passende uitlaat
Jou uitlaat past helaas niet neem ik mee
Morgen

Morgen vliegen met de MAGIC ragbak
Heb nog wel een passende uitlaat
Jou uitlaat past helaas niet neem ik mee
Morgen

Als het morgen droog is kom ik ook wel even , maar morgen geven ze 90% neerslag en natte sneeuw , dus ik ben bang dat het niet echt vliegweer is :(

Ik heb alleen geen moer voor de asp om de prop te monteren ,dat is fijndraad M7 of 8 .

vanmiddag lekker dagje geshopt met maris te amsterdam , berg t shirt en hoody's gescoord , vette uitverkoop overal , dus alles 50% korting :p

effe een vraagje over de moray van freewing
kan nergens de uitslagen vinden van de aileron en elevator staat niet in de bouw beschrijven

De hk versie vinni? Bij mij stonden ze er wel bij vermeld. Alleen vloog Ik gewoon met 100 procent uitslag en 35 procent expo

het is idd bij hobbyking vandaan maar staat wel freewing op de doos
ik kan t niet vinden in de bouw beschrijving maar dan gooi ik hem ook gewoon op 100% met expo bedankt voor de tip hoop morgen bij redelijk weer hem te maiden

Ik heb m weg gedaan omdat ik een mig 29 wilde kopen. Was een leuk vliegertje inderdaad.

Leuk om te zien overigens dat je dit jaar weer wat actiever gaat zijn vinni

Zeker een leuk kistje, beetje als Multiplex Dogfighter. [emoji41]

ja vindt de dogfighter ook wel leuk maar wel een groot prijs verschil
dus dan de moray als goed alternatief

hoop idd dit jaar weer veel meer te kunnen vliegen
heb in iedergeval weer wat meer rust in mn privé-leven dus meer tijd voor de hobby :D

goed bezig vinni :cool:

ook nog ff klooien aan de SE , gewoon ff een moer gepakt met gewoon draad en getapt naar fijn draad , scheelt weer een rit naar de ijzerhandel .

nu is hij nog wat neuslastig door die dikke tor , dus druk op zoek naar plaklood .

propellers genoeg hier , heb er nu een 11x6 op gezet , of is een 12x7 beter voor een somethin extra met een 10cc 2tact nitro ?

effe een vraagje over de moray van freewing
kan nergens de uitslagen vinden van de aileron en elevator staat niet in de bouw beschrijven

Als het goed is staat hij nog in me zender.
Zal ff kijken als ik thuis ben straks.
Dacht dat ik de uitslagen op 60% had staan.
Zeer leuk kissie om te vliegen :D

Back