Rijders (offroad) omgeving Zwolle

Ok, blijkt dat oude draadjes opeens niet meer ge edit kunnen worden door de starter. Mod Burp een PB gestuurd of ik de startpost weer mag en kan editten, dusssss als ik er weer bij kan Arnold dan voeg ik jou en je wagens er weer bij;)

kom me niet bedwingen dus sorry geen unboxing pic's
Maar wel van wat ik nu dus heb .
zoals je ziet heb ik een klein beetje gereden maar geen vid van.
ja 1 maar die is niet echt duidelijk.
Pff laat de meets maar weer komen, ben er klaar voor

Foto0174.jpg

Foto0173.jpg

Foto0172.jpg

Foto0171.jpg

Foto0169.jpg

Foto0167.jpg

Foto0168.jpg

Pfff... Kom net terug van het rij plekkie..... Hij startte en reed wel iets maar bij voorzichtig gas steeds moohhhh.... Stallen.... Sloeg zelfs af... Weer starten. Hoog stationair bijna rijden al. Stationair iets lager en toen schommelen in toerental???? Wat is dit? Heb ik met de Baja ook nog nooit meegemaakt?? Ik de lage toerental schroef (rechter) iets verdraien... Deed niets... Andere schroef, deed ook weinig.... rijden afslaan... 1.000.000.000 keer getrokken, pijn in de schouder maar niet meer starten nu.. Naar huis. Bougie eruit.... schoon en vonkt.... krijgt benzine.... luchtfiler eruit (misschien een plasticje ervoor) nee ook niet...
Dan maar fabrieks afstelling terug voor de carb. nl. helemaal dicht en de rechter 1 1/4 open en de linker 1 1/2 open.... 2.000.000.000 getrokken NIETS!!!! AAAAAAAAHHHHH!!!!
HELP! :confused:

Oke.....wat tips EN vragen

1. Bij opnieuw afstellen; L=1,25 en de H=1,50 slag
2. Was de bougie wel droog?
3. Bij te veel olie in het filter wil de motor op een geven moment ook niet meer starten.
4. Je moet de motor nog inrijden en bij "te" veel gas zal de motor ook gaan smoren. Bij hoeveel gas gaat de motor smoren en slaat hij dan (voor gevoel) bijna af?
5. GOEIE TIP; Loop de bouten van je insulator is na en ook waar de uitlaat op de uitlaatpoort vast zit. Als deze ook maar iets los zitten kan er valse lucht aangezogen worden, waar door de motor krap aan wil lopen of zelfs helemaal niet wil starten. Er is iemand hier op het forum die dit probleem ook had, en na het nakijken van de genoemde bouten kon hij de motor weer starten.
6. GOEIE TIP!!!!!!; vervang het standaard filter zo snel mogelijk, maar dat had ik volgens mij al in het draadje gezegd.

2 en 4 zijn vragen, maar zet ff je woonplaats bij je profiel. Misschien is er iemand in de buurt die je ff kan helpen.

Groeten Dennis.

Laatst bewerkt:
Ah wat leuk wat je zoon zegt pik! Klinkt idd wel het zelfde. Zou je nou ff een foto kunnen maken van de achter kant, en dan met de camera echt recht er achter? Ik wil namelijk ff zien of het mondstuk ook tegen de spoiler aan blaast, want wil deze pijp zelf ook hebben op den duur:)

ziet er mooi uit juan.
ik hoop alleen dat ik nog eens zo'n pijpie er onder kan sleutelen :D
maar dat zal niet mogelijk zijn.

we hopen je een keer te zien bij de off-raod meeting in zwolle ;)

ziet er mooi uit juan.
ik hoop alleen dat ik nog eens zo'n pijpie er onder kan sleutelen :D
maar dat zal niet mogelijk zijn.

we hopen je een keer te zien bij de off-raod meeting in zwolle ;)

Die pijp kan er inderdaad niet niet want het blok dat jullie hebben is half liggen, maar er zijn vast wel andere uitlaten die er wel op kunnen.

hey dennis klein vraagje ,

Viel jou wagen ook elke keer uit als je op de rem ging ?
Bij mij dus wel nou heb ik al aan de onderste schroef gedraait en is nu helemaal in , maar nog slaat hij af ? Als jij dat ook had hoe heb je dat opgelost ? en waren de foto's duidelijk genoeg ?

Heb nog niet aan de h en l schroef gezeten

Oei, dat is een goeie vraag. Ik kan mij niet herinneren dat hij bij mij toen afsloeg, en ik weet zo ook niet wat het precies kan zijn. Maar hoe valt ie stil dan....is het in 1 keer poef uit of loopt ie dan in toeren naar beneden en slaat ie af? De foto's waren duidelijk genoeg en er stond precies op wat ik moest weten:)

Zal kijken of ik er een vid van kan uppen , kan je het zelf zien.
Hij draait wel normaal stationair , en kan gewoon rijden het is alleen als ik ga remmen. het is net als of hij de carb helemaal dicht gooit.

Video komt er aan

Ik zie hem zo wel verschijnen. Wat je trouwens wel kan proberen is de stationair schroef ietsjes in te draaien zo dat de klep in de carb niet helemaal dicht slaat, maar ik wacht het filmpje eerst wel af...

Edit; ik lees ook dat je nog niet aan de schroeven hebt gezeten. Bij mij stond alles veeeeeeeel te rijk afgesteld waar door ik de auto niet of nauwelijks kon starten. Ik had bij mij de naalden ingedraaid en toen de L-1,25 en H-1,50 slag uitgedraaid en toen liep hij gewoon goed. Voor het inrijden had ik met name de lage toeren iets rijker gezet.

Huh? Kun je ff een foto posten van de stationair schroef? Als die helemaal terug gedraaid staat valt de klep helemaal dicht maar dat lijkt me haast niet het geval.

Dan zou het toch de afstelling van de naalden moeten zijn, anders zou ik het zo 1 2 3 niet echt weten. Maar als de stationair helemaal ingedraaid is staat de klep altijd wel open. Ik weet niet hoever jou naalden uit staan, maar ik heb dit is een keer met een schuifmaat gemeten, en ze stonden alle 2 niet meer dan 8mm uitgedraaid (van de carb tot bovenkant schroef). Het lijkt trouwens in dat filmpje net als of hij te arm loop en daarom afslaat. Als je echt twijfelt kun je ron of anders johannes een pb sturen.

Back