Wvl,
Misschien een beetje een wat late reactie,maar toevallig was ik het e.a. over de Devine aan het lezen,en kwam ik dit draadje tegen.
Ik heb zelf 3 Devine's gehad,
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1651&postdays=0&postorder=asc&start=15
Wvl,
Ik ben het absoluut 100% met je eens! alles komt me harstikke bekend voor.
Over de lader,inderdaad heel simpel om te bouwen. In mijn geval,wilde ik de componentjes zo dicht op elkaar hebben,(kleine lader)maar daardoor zijn de banen op de tekening wat moeilijk te volgen(ik keek via de banen,niet naar het schema),maargoed,dat is ieder voorzich..
naarmate de accu voller word,zal de felheid van de led af nemen(weerstand is in naarmate voller wordende lipo accu kleiner,waardoor je hem nooit kan overladen)
Rugvlucht met de devine is inderdaad redelijk veel down geven.
ook stijgen en dergelijke,kan zeker beter door eventueel een 3 cellen pakketje te gebruiken.(heb er wel eentje liggen,maar moet nog devine maken). Ik ben nu aan het wachten op mijn jeti Rex 5 ontvanger,en wil deze zetten,in een zeer slank "pylon 300"modelletje.
Wvl, de eerste 2 minuten is motorvermogen echt optimaal,daarna zal de fut rdelijk afnemen,en kun je nog laaang vliegen op stukk minder vermogen.
Mij vallen de lipo's eerlijk gezegt ook wat tegen.. :roll:
Het modelletje vliegt wel zeeer strak,en zeker voorspelbaar.
Ik heb een keer 36 minuten gehaald,maar heb toen echt constant half gas,en minimaal gas gegeven op windstille avond.
Wvl,je haald me de woorden uit me mond :wink:
En verder,de ribvorm,heb al verschillende vromen geprobeert,maar echt veel verschil merk ik niet..
Mvgrt Remy van Wijk