Je zou je verlichting kunnen schakelen met een multiswitch. Met die in de link kun je op een kanaal 4 dingen schakelen.
https://rc-point.nl/index.php?item=...1ch--envelop&action=article&aid=10393&lang=nl
Schakel niet elk lampje of led apart, maar maak groepen. Een paar voorbeelden: Varend met losse boot, slepend, dekverlichting, zoeklicht.
Je zou de boel kunnen bedraden met een gemeenschappelijke plus. De multiswitch schakelt over de min. Zelf werk ik met leds en zet die zoveel mogelijk per 2 in serie met een weerstandje. De weerstanden zet ik op een printplaatje en vandaar gaan de draadjes de mast in. Vanaf het printje per groep naar de multiswitch. Als je met ledjes werkt hoef je geen aparte accu te nemen. Je past gewoon de weerstanden aan naar het voltage van de vaaraccu. Voor verbinding tussen romp en opbouw zou je meerpolige stekkers kunnen gebruiken. Kijk eens op de site van Tinytronics om je te orienteren. Voor de bedrading in de mast heb ik draad uit de primaire spoel van een adapter gebruikt. Hieronder nog een simpel schema. Kijk maar eens hoever je met deze info komt. Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 399616