Heeft het een reden dat u RVS draadeind aanraad?
RVS draadeind is gladder gesneden dan gegalvaniseerd staal.
De treksterkte is ook iets hoger.
Omdat de lager overmaat hebben naar de boring toe zal er flink getrokken moeten worden.
Flink trekken betekend de moer op het draadeind zwaar aandraaien.
Als de schroefdraad, het draadeind glad is zal dit toch weer net iets makkelijker gaan.
Bovenste rvs A2/ Aisi 304. Onderste 8.8 gegalvaniseerd staal.
Tussen trekker en de moer lagen nog hardstalen super gladde carrosserieringen.
Ook om het aandraaien van de moer zo soepel als maar mogelijk te laten verlopen.
En dan nog de olie op het draadeind tussen de ringen en tussen de moer niet vergeten.
Olie doet enorm veel.
De 2 gladde carrosserieringen met olie fungeren als een vlak lager.
En dat loopt prima onder hoge druk/gewicht.
2 foto's w.p. 3-2023
Met een glad glijoppervlak en olie kun je bergen verzetten.
Een andere reden om RVS draadeind te gebruiken/Jan mee te geven ik had het liggen.
Wat zal ik Jan met iets anders wegsturen dat zijn werk misschien wel niet makkelijker zou maken.
Als ik voor hem een spiegelgladde trekker maak moet de rest die er bij hoort ook tiptop zijn.
Alle hindernissen in een werk vermijden of wegnemen.
Het werk moet in een keer slangen.
Dit is ook bij modelbouw inzetbaar.
Willum