Rebuild Ford Aeromax

of zoiets,en neen niet de daf maar een stukkie verder op filmpie

[URL="
AEROMAX - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mede bouwers,

Bedankt voor al jullie reacties!

@Robbert, Zonder dakspoiler vind ik de truck niet zo mooi meer

@Markioo, Vind het een leuk idee

@Cor, Dat was het eerste wat ik gedaan heb even uw topics bekeken.
De Aeromax met bak achterop is geen iptie omdat de dakspoiler niet meer te redden is.
Betreft de 1ste foto dat was wat ik als eerste in gedachte had alleen word het dan een racetruck.

Ik ga eens goed kijken wat ik wil, misschien haal ik de truck helemaal leeg en koop ik een andere.
Een goedkope zender aanschaffen en mijn zoon er mee laten rijden.
Of word het een onderdelen truck

Bedankt voor jullie meedenken

Toch weer een update

Beste lezers,

Ik kan er toch niet met mijn vingers vanaf blijven en door te gaan.
Aangezien ik toch iets te rijden wil hebben op 20 jan. ben ik doorgegaan om te kijken of ik hem kan verfraaien.

Zoals eerder was ik opzoek naar de stift die Randy ook had gebruikt voor de deur lijnen om er toch meer diepte en afwerking in te krijgen. (Randy bedankt voor de tip)

full

full

Verder vond ik de achterkant nog wat missen.
Normaal wanneer je een oplegger met verlichting hebt word deze aangesloten met een stekkertje.
Dit vind ik niet echt mooi staan en heb zelf iets gemaakt wat op het echt lijkt.
Helaas had ik geen groen draad en heb daarom maar een iets dikker zwart genomen.
Wanneer ik zelf een oplegger met licht aanschaf ga ik kijken of ik deze draaden echt kan gaan laten werken.

full

En zo ben je een beetje bezig om er wat mooie dingen op en aan te brengen.
Heb onder de voorbumper nog 2 kleine spatlappen aangebracht.
Normaal staan 2 grote lappen erg mooi onder een scania of oude amerikaan maar bij deze wat rondere bumper vond ik te groot juist meer mistaan.
Vandaar de 2 kleine lapjes.

full

Tot zover weer de update.

Traanplaat

Beste lezers,

Met dank aan Randy heb ik gisteren een plaatje traanplaat mogen ontvangen.
Vandaag maar eens de hersenen en google de loop gelaten om een beschermplaat te maken (headache)
Dit is tot nu het resultaat:

full

Weet nog niet of ik deze steunbeugels er op laat maar moest het toch even zien

full

Met aansluitingen er bij

full

Nu verder kijken voor het verfraaien van het geheel dmv verlichting, beugels, enz.
Volgende plannen zijn denk ik ook
-nieuwe traptrede
-loop plaat
-achterwings met traanplaat

tot zover deze kleine update

fordbaeromax

hoi bouwers ik had een vraag ik heb ook de truck gebouwd dat op mijn leeftijd maar nu ben ik iets kwijd aan de linker zijde ben ik de bovenste tree plank kwijt kan iemand mij helpen gr,jan :(

hoi bouwers ik had een vraag ik heb ook de truck gebouwd dat op mijn leeftijd maar nu ben ik iets kwijd aan de linker zijde ben ik de bovenste tree plank kwijt kan iemand mij helpen gr,jan :(

Hallo Jan,

U hebt een paar mogelijkheden:
-Plaats op dit forum bij verkoop gedeelte de vraag of iemand ze heeft.
-U koopt een plaatje traanplaat en maakt ze zelf.
-Wanneer ik zelf te vrede ben over mijn traanplaat treeplanken dan mag u die van mij wel hebben. (originele dus)

Hoop dat u hier mee geholpen bent.

boi daar ben ik heel blij mee wacht af, nu had ik nog een vraagje.de lucht slangen op u wagen vind ik gaaf maar de aan sluiting waarvan heb je die gemaakt (stekkers)
groetjes jan

boi daar ben ik heel blij mee wacht af, nu had ik nog een vraagje.de lucht slangen op u wagen vind ik gaaf maar de aan sluiting waarvan heb je die gemaakt (stekkers)
groetjes jan

Hoi Jan,

De luchtslangen zijn op het moment puur optiek.
In een later studium als ik een oplegger heb dan zal ik dit veranderen naar kleine stekkers of een utp stekker.
Maar dit duurt dus nog even.

Traanplaat traptrede

Kleine update
Ze moeten nog wel afgewerkt worden en gemonteerd

Wat vinden jullie er van?

full

full

traptreden zien er beter uit dan origineel
dus kan je een ander blij maken met de oude jan dus,
die luchtslangen maak ik van die krulkabeltjes die aan de pen zit welke op buro of balie/receptie staan zodat men er niet met de pen ervan door gaat
zijn er in div kleuren

weer een vraagje mijn wagen is klaar en gespoten mica bleu moet je nu ook blance lak erover spuiten ben pas begonnen met bouwen heb altijd sleep boten gebouwd maar heb nu weinig ruimte zodat ik ben overgestapt naar auto,s heb zelf jaren in iveco gereden iedere dag naar de veiling westland wegens ziekte alles moeten verkopen ben wel maf van vrachtauto,s de volgende wordt waarschijnlijk ook een scania wacht even op dordtmond gr.jan

weer een vraagje mijn wagen is klaar en gespoten mica bleu moet je nu ook blance lak erover spuiten ben pas begonnen met bouwen heb altijd sleep boten gebouwd maar heb nu weinig ruimte zodat ik ben overgestapt naar auto,s heb zelf jaren in iveco gereden iedere dag naar de veiling westland wegens ziekte alles moeten verkopen ben wel maf van vrachtauto,s de volgende wordt waarschijnlijk ook een scania wacht even op dordtmond gr.jan

Hoi Jan,

Misschien is het beter om een eigen topic te maken zodat dit topic over Boi zijn Aeromax blijft gaan en we niet totaal gaan afwijken hiervan.

@Boi: ziet er vet uit of nie!!!!

gr Randy

update

Beste lezers,

Maar eens in een oude doos naar 1:24 modellen gezocht en wat onderdelen bij elkaar gezocht voor de achterzijde.
Heb 2 beugels op de achterzijde gemonteerd en er kettingen aan gehangen.
Geeft een stoere look vond ik zelfs.

full

Vervolgens de originele loopplaat vervangen omdat deze een gleuf en gaatjes had.
Geeft een strakke afwerking

full

@jan,

Ik vind het geen groot probleem dat u hier vragen stelt maar wat Randy aangeeft is misschien een goede optie ook omdat u dan zelf uw bouwverslag heeft waar in alles over uw Ford Aeromax gaat.
Zoals u gezien heeft zijn de traptrede naar wens dus u mag de mijne hebben.
Stuur mijn even een PB met u gegevens dan kan ik het opsturen.
Betref de blankelak is altijd wel slim dan beschadigd de lak minder snel en hij is makkelijk schoon te houden.

tot zover weer de update.

ziet er goed uit zo boi. nu nog een flatbed er achter en dan isie bijna klaar denk ik. ga zo door kerel:D

gr willem

das het leukste van t hele bouwen
het opbouwen met accesoires
er zou nog een brandblusser bij passen en een gereedschapskist/kast

Heren bedankt voor jullie reacties,
Ja ben ook blij dat ik door ben gegaan maar idd hij loopt op het einde.
Een trailer is altijd mooi maar voor dat geld zou ik ook een nieuwe trekker kunnen beginnen.
Een brandblusser en kist zou nog een mooie aanvulling wezen.
Voor de liefhebber heb ik nog een film gemaakt.

[media=youtube]7kxwADJmK2Y[/media]

Back