RBC delta 400 hulp gevraagd

Hoeft niet bijzonder hard. Wel voll vermogen en horizontaal werpen zodat hij even snelheid kan maken voordat je optrekt.

Laat de eerste keer iemand( die het vaker heeft gedaan) anders “gooien”.
En voor de rest sluit ik me aan bij Arthur. Uitslagen niet te groot , want hij is al kietelig genoeg.
Succes Lex

Als er iets langzaam kan vliegen is het een delta.
Maar inderdaad laat hem even gooien.
Ik heb even niet gelezen wat voor motor je heb.
Maar met een speed 400 vliegt hij bij wijze van spreken als een beginnerskist.
En kan je hem daarna wel makkelijk zelf gooien, met een klein zetje

Met een Speed 400/7,2 op 8 cellen en een Gunthertje is starten met 3/4 gas en een klein zetje prima te doen. Ga eigenlijk nooit volgas weg, je hebt vaak meer last van de prop-torsie dan van te weinig vermogen.

Vliegstandaard met de uitslagen op max. 7mm beide zijde en dat is meer dan voldoende en is fel genoeg.

Ton

je moet de motor dan wel aan houden :wink:
Een delta is een supper gemakkelijke kist om mee te vliegen.
Ze overtrekken zeer goedmoedig.
Allen rollen ze wat sneller, maar dat leg aan je uitslagen. :lol:

Een goed ontworpen en gebouwde delta kun je met een redelijk grote angle off attack zeer langzaam binnen brengen. Let wel je zal dan behoorlijk wat gas erop moeten houden om hem in die stand nog bestuurbaar te houden.

Dankzij jullie hulp is de Delta 400 nu af! Ik heb een bouwbeschrijving geschreven (in Nederlands en Engels) en deze wordt door RBCkits op de homepage gepubliceerd en in de kit bijgevoegd!
Zie hieronder een foto impressie van de bouw van de Delta. Het totale gewicht is lekker laag (340 gram). De eerste vlucht moet nog gemaakt worden.

Delta2.JPG

Delta3.JPG

Delta4.JPG

Delta5.JPG

Delta6.JPG

Delta7.JPG

Delta8.JPG

Delta9.JPG

DeltaA.JPG

DeltaB.JPG

DeltaC.JPG

Ziet er goed uit! :thumbsup:

Wat is de uiteindelijke setup geworden? Toch de 2s1p 1500 LiPo's, in combinatie met welke regelaar etc etc? Wat voor ontvanger gebruik je?

Ik heb een Graupner speed 400 plus (met aangebouwde regelaar) gemonteerd. Hierbij een E-TEC 2S1P 1000mAh Lipo en een Jeti REX5 MPD ontvanger. Verder nog een zelfgebouwde Liposaver die de motor onder 6V uitschakelt en 2 microservo´s.

wel een flinke prop overigens.
maar een zelfgemaakte liposafe die de moter ook echt uitschakeld??? terwijl je ook nog je regelaar op je moter hebt gesoldeerd. hoe heb je dat gedaan?

leuk klein dingetje ;) Lijkt me ook wel iets voor een dikke brushless setup :) Of die 15 euro motor van rc technics...

Die Liposaver schakeling vond ik op het internet. De schakeling wordt tussen ontvanger en regelaar gezet. Verder moet er een extra draadje rechtstreeks vanaf de batterij aansluiting naar toe. Het circuit bestaat uit een refentiebron en een comparator. Als de batterijspanning te laag wordt schakelt hij gewoon de puls van de ontvanger naar de regelaar uit. Deze schakelt dan de motor uit.

Het ziet er erg mooi uit
Hoe heb je dat met die 2 spietjes gedaan onder de roeren?
Was dat niet vervelend bouwen?
En wat is het gewicht nu?
En succes met invliegen

Die twee spietjes heb ik onder de achterzijde van de vleugel gelegd (toen de roeren nog vast zaten). Vervolgens de vleugel hierop vastgespeld en de topbeplanking aangebracht. Daarna is het geheel zo stijf dat het geheel weer los van de bouwplank kan.
Het totaalgewicht is 340 gram. Geschat gewicht volgends de bouwdoos was 410 gram, dus dit is lekker laag! Komt natuurlijk voor een groot deel omdat ik een Lipo toegepast heb i.p.v. de veel zwaardere NiCads.

bennetje jou verslag heeft mij weer enthusiast gemaakt om dit project weer op te pakken ... staat al 3 jaar in de kast

heb je toevallig ook een link van de liposave die je hebt gebruikt?? ik denk dat een heleboel mensen daar wel oren naar hebben ....

groet,

vinze

Het zou kunnen werken op die manier met de liposave, Maar wat als de spanning na het uitschakelen weer stijgt?
De meeste regelaars hebben een aansluit procedure om de knuppelstanden in te lezen. Grote kans dat dit problemen geeft bij sommige regelaars.

De Liposaver schakelt alleen de puls naar de regelaar uit, niet de spanning. Dus als de spanning weer stijgt komt de puls weer terug, de motor loopt weer even, spanning daalt, puls uit, motor uit, ...
Als de spanning van de Lipo zakt begint de motor daardoor eerst even te stotteren waarbij de aan/uit verhouding steeds korter wordt. Hieraan merk je dan ook mooi dat het bijna afgelopen is. Is de accu echt te leeg, dan blijft de motor helemaal uit. Ik heb de schakeling gebouwd en getest en hij werkt perfect.

Ben.

Vandaag de eerste vlucht gemaakt. nou ja, vlucht....
Eerst een reikwijdte test gedaan. Was prima. Daarna moest het maar gebeuren.
De handstart ging perfect, toestel vloog mooi recht. Tikje up, af en toe richting corrigeren.
Was wel wat gevoelig op de roeren, maar ik had de uitslag aan de grote kant.
Plotseling maakt de delta een vreemde zwieper en knalt de grond in!
Motorsteun stuk, motoras krom, regelaar (op de motor) kapot.
Schade is gelukkig snel te herstellen.
Wat er nu precies mis ging weet ik niet. Zelf te wild gestuurd, storing, windvlaag?

Ik heb een nieuwe motor en losse regelaar (Jeti JES-012) besteld, ga de stuuruitslagen toch maar flink verkleinen en dan gaan we het opnieuw proberen.

Iemand nog hints?

Back