Racecircuit(s) voor radiografische auto's in Heerlen !!!!!

Op L1 nieuws :

Racecircuit voor radiografische auto's in Heerlen

In Heerlen komt een groot race-circuit voor op afstand bestuurbare auto's. Een braakliggend terrein achter de Ikea op de Woonboulevard is daarvoor gereserveerd. De initiatiefnemers zeggen dat het een van de grootste circuits van Europa wordt. In het voorjaar 2008 is de opening gepland.

Het gaat om een miljoeninvestering. Er komt een 325 meter lange racebaan. Ook wordt er een kunstgrasbaan en indoorcircuit aangelegd. Vanaf 1 september is er in Kerkrade al een tijdelijk circuit beschikbaar.

Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_elementId/1_1616332

En op de Pase-shop website :

Als één van de grootste aanbieders van big scale produkten en motoren gaat PaSe-tuning haar aktiviteiten uitbreiden en veranderen. Het assortiment zal daarom worden vergroot en aangepast en het streven is om bestellingen altijd uit voorraad te kunnen leveren.

Tevens zijn we reeds gestart met de bouw van diverse circuits (on road, off road en indoor) en andere faciliteiten, waarbij de indoor baan en helicopter les/test baan reeds op korte termijn gerealiseerd zal zijn.

Ik heb begrepen dat Limac een samenwerking gestart is met Pase om samen gebruik te maken van de nieuwe faciliteiten !!

Bron : http://www.pase-shop.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

SUPERVET!!!

sry voor de caps, maar hier was ik echt al heel lang op aan het wachten!
Dit is echt geweldig, allebei zowat om de hoek!

Ik wist trouwens niet dat er in landgraaf ook een rc winkel was ;)

ja ik zie het idd, pase heeft niet echt veel voor 1:10 en uberhaupt niets van kyosho...

hmm maar die tijdelijke in kerkrade zal waarschijnlijk alleen electro zijn, aangezien hij binnen wordt...

Yep, denk ik ook.

Circuit wordt 325 meter lang, dus ben een beetje bang dat we ook moeten gaan kijken naar een 1:8 of zelfs 1:5 om een beetje leuk te kunnen rijden daar. Met onze 1:10 hebben we wel heel veel ruimte op zo'n baan.

Maar geweldig nieuws, eindelijk een circuit in de buurt. Nu erg benieuwd naar prijzen en vooral de openingstijden! Hopelijk proberen ze hetzelfde als Houthalen te doen, gewoon een sleutel en iedere dag welkom !

snoebel zei:
Circuit wordt 325 meter lang, dus ben een beetje bang dat we ook moeten gaan kijken naar een 1:8 of zelfs 1:5 om een beetje leuk te kunnen rijden daar. Met onze 1:10 hebben we wel heel veel ruimte op zo'n baan.

Met een goede 1:10 is er ook prima te rijden...

Maar als de houding van veel 1:5 rijders ook typerend is voor Phase vrees ik dat de bigscalers voorrang krijgen

de MACH is 275 meter lang, dus 325 meter is zeker met een 1:10 ook goed te doen.....

Maar, als het waar is (misschien sceptisch, ik moet het nog zien, zeker als ze over een "miljoenen investering spreken) dan juich ik het zeker toe.....

Maar ik ga mee met Roelof, als het een pure "bigscale" baan wordt, zit je binnen no-time met slecht asfalt, en rij je er niet graag met je foam banden.....

zou wel echt jammer zijn als je er alleen met bigscale terecht kunt...
maar zoals zichtbaar op dit plaatje:
baan_1_on_road_heerlen.jpg

kunnen er ook stukken afgezet worden, dit misschien ook om de baan interessant te maken voor kleinere klasses.

ook wel beniewd naar de offroad baan, net een rallyauto 1:8 op de kop weten te tikken, is misschien ook wel leuk om een keertje te doen.

maargoed we laten ons verrassen!

Zeker goed nieuws voor de Zuid-Nederlanders. Alhoewel ik er weinig profijt van heb. Maargoed, ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden.

De lengte van de baan heeft toch niet zo veel te maken met de schaal waarmee je op die baan kunt rijden? Al is ie 1000 meter lang... Een 1:10 kan op een specifieke 1:5 baan best uit de voeten. Andersom is dat een stuk ingewikkelder.

Het is mijns inziens vooral de breedte van de baan die conditioneert of leuk is om er met verschillende schalen te rijden.

echt geweldig dat het nu officieel is of niet dan
het gaat hier in de buurt al langer rond

ik rijd bij de romac mja dat zal volgend jaar zowiesoo niets meer zijn ivm weggaan voorzitter

dan is het mischien een leuk idee om mijn hyper 8 weg te doen en een leuke G4S te kopen

groetjes Bas :D :D

Yep, maar ik rij 1:10 brandstof :-)

En gezien het feit dat Pase voornamelijk 1:5 is verwacht ik een buitenbaan die echt gemaakt zal worden voor 1:5.

Maar dat vind ik ook erg mooie wagens :-) Nu mijn vrouw nog overtuigen dat ik 2000+ eurootjes wil uitgeven aan een 1:5 on road...

snoebel zei:
Yep, maar ik rij 1:10 brandstof :-)

En gezien het feit dat Pase voornamelijk 1:5 is verwacht ik een buitenbaan die echt gemaakt zal worden voor 1:5.

Maar dat vind ik ook erg mooie wagens :-) Nu mijn vrouw nog overtuigen dat ik 2000+ eurootjes wil uitgeven aan een 1:5 on road...

Joh, wij komen net terug van Lostallo in Zwitserland, een baan van vergelijkbare lengte.
Neem van mij aan dat je op dit formaat prima met een 1:10 kan rijden.

als rechte stuk van heemstede 275 meter is zou ik helemaal geen problemen hebben met 325 meter hoor. op groningen en rucphen waar ook veel 1 op 5 gereden word kan je nog steeds veel leren en blijft die wel uitdagend heeft niets met schaal te maken.

mvg jarno

rs4evo3 zei:
als rechte stuk van heemstede 275 meter is zou ik helemaal geen problemen hebben met 325 meter hoor. op groningen en rucphen waar ook veel 1 op 5 gereden word kan je nog steeds veel leren en blijft die wel uitdagend heeft niets met schaal te maken.

mvg jarno

Ehm, das de baanlengte ;)
Neem het rechte stuk van Rucphen en maak dat 1,5 de lengte. Plaats in het middengebied Gouda met hier en daar wat heuveltjes... zekerheid voor een perfecte baan!

Ow ja, wat is een lang recht stuk? Lostallo --> 13 seconden volgas!

Back