QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Wow :) dat is zeker een mooie shot Roni !
Voordat er bij mij zulke beelden voorbij komen, zijn we wel weer even verder...:)

Hier nog een animatie van een 'bijna' complete QX-9:

Laatst bewerkt door een moderator:
@Lennie: wellicht een meet als Drommels, Angel en Marten hun copter gereed hebben?
Deze 5 mensen hebben er nu een vlieg klaar voor zover ik weet:
Boris, Corne, Ruben, Lennie en Roni.

@Roni: ziet er goed uit nu, bedankt! Zag de laatste upload van Corne zojuist, gaat ook als een speer;-)

Wat betreft uitzagen: ik gebruik ipv een zaag een 38mm slijpschijf (geschikt voor staal) op een Dremel, gaat als een mes door de boter.

Weer een mooie animatie Marten!

Ziet er naar uit dat je de QX-9 al behoorlijk goed getuned hebt Roni! Beelden van het filmpje zien er strak uit.

Lijkt me een vreemde gewaarwording om de neus omhoog te gooien en dan een schroefdraai te maken zonder dat je de grond ziet.

Mijn filmpje van gisteren. Ging beter dan vandaag.. Failsafe gehad en gecrashed. esc is alleen oververhit geraakt en heeft ervoor gezorgd dat er niet veel meer over is..

20130728_180801_zpsb1e05062.jpg

Yup.. Balen.. Klein brandje gehad.. Zie je dat gele hoekje naast mn ontvanger? Dat was mn Dragonosd..

Ik heb iig bewezen dat ie niet onverwoestbaar is.. Krijg ik nu een prijs?;)

Zeer spijtig lennie. Ik denk dat er in redesign ook rekening gehouden moet worden met brandbaarheid ;). Aam de andere kant is de frame nog niet verwoest eigenlijk. Ik weet zeker dat het nog zal vliegen als je er alles opnieuw opzet.

Wel een mooie video van de dag ervoor inderdaad. Mooie flips en rolls. Zag er heel smooth uit voor de eerste keer!

Ja... En dat het zo lekker ging maakt het nog zuurder.. Het carbon is helemaal verrot, de epoxy is er helemaal uit gebrand.. Gewoon verkoold. (Koolstof;))je hoort het kraken als je erop duwt..

Das flink balen Lennie !
Al kunnen achterhalen of dat brandje tijdens de vlucht is ontstaan, of door de landing na de crash, waarbij een motor werd geblokkeerd en sluiting veroorzaakte ?

Om op onderstaande nog even terug te komen...
Hoi Marten,

Ik zocht op gopro gps interference.

Lang niet iedereen schijnt er last van te hebben, maar wellicht dat het meegenomen moet worden in de ontwerp overwegingen. Wellicht dat anderen hier input op kunnen geven. Overigens denk ik dat de meeste mensen dit frame voor het snelle acro werk gebruiken en dan gebruik je over het algemeen geen GPS.

Hoi Menno,

Dat zijn inderdaad meer hits, al dan wel weer de meeste met een Naza setup.
Wat ik wel gevonden heb en dat heeft meer betrekking met een APM setup, is dit bericht:
Warning! Camera Interfering with GPS lock - DIY Drones
Klaarblijkelijk heeft die gelukkig geen problemen met een GoPro.

Op dit moment is mijn GoPro Hero3 Black in gebruik voor een langdurige TimeLaps opname.
Een maat van me heeft ook een Hero3 Black en ik ga daar aankomend weekend heen.
Ik zal het daar maar eens testen en zien wat er gebeurt.

Heb het zojuist wel al geprobeerd met een Hero2 (zonder WiFi) en daar zie ik niks geks mee gebeuren.
Hierbij ligt de GPS direct op de GoPro, dus dichterbij kan haast niet.

Ik hoop dat de 3DR GPS modules minder gevoelig zullen zijn, dan de DJI GPS modules.
Het kan ook te maken hebben met het type communicatie protocol tussen de GPS en de Naza.

Ik zal de uitslag wel vermelden, al dan niet in dit draadje.
Daar de meeste de QX-9 inderdaad meer als Acro zullen gebruiken.

Heb net met de Hero3 Black dezelfde test gedaan en zag geen noemenswaardige GPS falen via ArduCopter MissioPlanner.
De 3Dfix blijft keurig staan en ik zie ook geen vermindering van het aantal satellieten.
Maar goed, een echte test kan pas plaatsvinden met alle hardware bij elkaar en zien wat er gebeurt.

Gelukkig laten we twee top decks frezen. Eentje met gat voor de GPS en eentje zonder :)

Inderdaad Drommels, mocht het niet gaan werken dan hebben we altijd nog de plaat zonder :)
Maar vooralsnog heb ik er wel vertrouwen in.

Laatst bewerkt:
Of misschien een (zwarte) glasvezelplaat in plaats van een carbonplaat met opening, de glasvezel speciaal voor GPS toepassing.

Hallo Ed,

Heeft dat glasvezel dan nog speciale eigenschappen, die de GPS werking kan verbeteren/afschermen ?

Verder zal het hem voor deze batch niet meer gaan worden, daar we nu eenmaal die Carbonplaat van 1mm zullen gaan gebruiken.

Ben benieuwd en hoor graag of het glasvezel een speciale eigenschap heeft.
(we kunnen het altijd nog met de hand uitzagen en alsnog toepassen)

QX-9 frames have landed

Zo het materiaal is toegekomen en is gefreesd.
Als je alles bij mekaar ziet liggen is het best een hoop, voor 5 frames:
full

Voor ieder frame hebben we:
  • 1 bodemplaat 2mm
  • 1 centerplaat 1,5mm
  • 1 topplaat 1 mm
  • 1 topplaat met gps 1mm
  • 14 beschermplaatjes 2 mm
  • 4 Motormounts 1 mm
  • 4 motormounts 1,5 mm
  • 5 buizen van om en bij de 20 cm
  • 1 Camera mount plaat 1mm

Nu nog wachten op de boomblocks van quadframe en het bouwen kan beginnen.

Dank aan Marten voor het maken van de tekeningen! En Quadromax voor het knappe ontwerp!

Het is al bij al nog vrij vlot verlopen.
Bij voldoende interesse wil ik nog wel eens een run doen, er moeten dan wel 5 frames besproken worden. Prijs per set zoals hierboven is 115 euro's.

Meer info via pb

Hey Angel,

De foto die je ons via mail verstuurde zie ik hier niet terug :) Zie onder.

Let wel op mensen, deze frames zijn gemaakt voor een APM controller. De gaten voor een Naze32 zitten er ook nog in.
Daarnaast zit er een gat in de top plaat, waar de GPS van de APM in past.
Er is ook een top plaat zonder GPS gat.

snguxj.jpg

Lijkt me toch dezelfde foto te zijn niet?
Uiteindelijk is het frame best universeel zo, wat een belangrijker verschil is dat we de quadframe boomblocks gebruiken ipv die van flyduino.

Hey Angel,

De foto die je ons via mail verstuurde zie ik hier niet terug :) Zie onder.

Let wel op mensen, deze frames zijn gemaakt voor een APM controller. De gaten voor een Naze32 zitten er ook nog in.
Daarnaast zit er een gat in de top plaat, waar de GPS van de APM in past.
Er is ook een top plaat zonder GPS gat.

snguxj.jpg

Lijkt me toch dezelfde foto te zijn niet?
Uiteindelijk is het frame best universeel zo, wat een belangrijker verschil is dat we de quadframe boomblocks gebruiken ipv die van flyduino.

Ik bedoelde eigenlijk dat deze foto niet in je vorige post stond. En zo'n mooi plaatje willen we de rest niet onthouden :)

Ik bedoelde eigenlijk dat deze foto niet in je vorige post stond. En zo'n mooi plaatje willen we de rest niet onthouden :)

Hoi, bij mij staat het fototje er wel bij hoor, kan wel dat ik wat verkeerd heb gedaan met het uploaden zodat het voor de rest niet zichtbaar is?

Heb het gevonden, fotoalbum stond nog prive. Het zou nu opgelost moeten zijn.

QX-9 lading 2

Als er terug 5 personen zijn die een QX-9 frame willen (naar het ontwerp van Marten) dan wil ik nog wel frames laten frezen.

Dit zijn de personen die hebben toegezegd:
1. dpronkjes
2.
3.
4.
5.

mvg,

Ben

Back