Quickie 500 Electro klasse

Je accu kun je met mijn voorstel niet leegvliegen tenzij je meer dan 8min over je rondes doet..

Maar had ik al gezegd dat ik voor een energi limiet ben, en de vergrote verschillen een pre vind en het juist leuk vind om alles per wedstrijd te veranderen door het weer en temp en alles.

Dit alles vind ik echter niet iets voor een instap klasse. Het moet vooral simpel vleilig en goedkoop zijn. volgens mij berijk je dat met mijn voorstel.
Voor een meer f5d achtige race: volgens f5d en enkel een energi limiet, NIKS anders.
Zou zeer interessand zijn wat daar uit komt.

Kom met een volledig voorstel, ik hoor het graag.

ps, weet iemand een plek om de regels voor f3d q500 f3a f5b f5d te downloaden.

Laatst bewerkt:
Nando, kijk daar kan ik mij aardig in vinden.

De regels staan op de KNVVL site, de quickie (sport) staan ook q-500.nl.
Er is overigens voor q-500 sport geen gewichts regel, dat wil niet zeggen dat wij die niet hoeven in te voeren (als dat zinvol is).
voor q-500 loud is het dacht ik 1700gr.
Mijn huidige quickie weegt 1500gr.

De regels staan in ieder geval op de FAI site ergens als je goed zoekt. Wellicht is het wel goed om de regels een beetje die kant op te laten gaan. Dat houdt dan trouwens ook wel in dat je volgens mij alleen maar lipo's mag gaan gebruiken.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe je dan de Watt's/Ampere's en de rest gaat meten die in je voorstel staan (wat trouwens wel een goede eerste aanzet is met onderbouwing). Je zult een objectieve meteing moeten kunnen doen, en dat kan eigenlijk alleen maar als je het tijdens de vlucht meet.

dan ben ik met de loud in de war...

Op KNVvL Modelvliegsport kan ik niks (meer) vinden, op q500 had ik al gezien.

Maar als er geen limiet is weet ik niet of het heel erg zinvol is om dat in te gaan voeren, wat zijn de voordelen? volgens mij komen we met een zeer veilige setup toch al zwaarder uit.

Rustig hier, vanavond weer ff er over gepraat en het is alemaal niet zo makkelijk als het lijkt, als je vermogen (watt) limiteerd moet je meten of het binnen de spec's blijft. Wanneer meet je dat? na de laden of 5 min voor de start...
En er moet per wedstrijd 1 meter gebruikt worden, en een (onafhankelijk) persoon die meet. nogal wat haken en ogen dus... maar als we met een goed regelement op kunnen komen dan denk ik dat we er een paar jaar plezier van hebben.

- - - - - - - Ben nog steeds opzoek naar een volledig Q500 regelement.

We gaan gewoon eerst eens even wat diversen setup's testen en dan weer verder met de regeltjes..

- Vanavond ga ik de eerste test doen met de depron pylon.

- Vanmiddag hoop ik de eerste layout van de kleding af te hebben.

- Morgen de Grand Chelem bouwen.

Vandaag ga ik Robert nog mailen om div setup's te kunnen testen.

Bart

- - - - - - - Ben nog steeds opzoek naar een volledig Q500 regelement.

Het NL regelement staat op de q-500.nl site. Zo te zien staat dit precies hetzelfde op de KNVvL Modelvliegsport site (onder downloads, Regelementenboek wedstrijden Sectie 5.2 RB Pylonrace, maar is alleen beschikbaar voor geregistreerde gebruikers). En hier staat het duitse regelement Q500 Pylonracing

Mischien een ideetje:
De Jepe warbirds doen het ook erg leuk met de setup die Jean paul adviseerd. Die motor is ook al erg lang te krijgen. Met A123 cellen heb je een constante
Voltage en die kan je helemaal leegvliegen dus een limmiter heb je dan helemaal niet nodig.

Bewezen motor en een pakket die helemaal leeg mag. standaard propje en gaan! En na 15 minuten weer vol hé. Dat kan dus ook in een Q500 toch? toch zoon 600Watt geloof ik .

een kort vraagje...: wat zouden jullie een betaalbare instap klasse noemen?
bij hobbycity kom ik op 167dollar voor een 700kV 700W motor met een 60amp esc en een 2200mah 4s1p en ook nog 3 digitale 16gr (weet niet of dat ook maar in de buurt van genoeg komt) 2,7kg servo's zou dat wat kunnen zijn (is gewoon een suggestie)

vriendelijk groet Jacar

Laatst bewerkt:
We zijn vanavond even bij Robert langs geweest om een setup uit te zoeken en hebben een motor, regelaar en diversen props meegenomen.

Eerste setup staat nu klaar en wordt hopelijk morgen op het toestel gezet.
Zaterdag als het weer het toelaat doen we de eerste vliegtest.

Ook is de eeste test gedaan met een depron pylon, ziet er goed uit en is redelijk stevig.
Volgende week kunnen we hem afmaken en doen we een test, met een toesten door de pylon vliegen :D dus dat zal wel eindigen in een hoop balsa op de grond... of het moet in een keer goed gaan.

Bart

Bart wat voor een motor heb je er op gezet?

Zou het eerlijk gezegt niet meer precies weten.. we hebben diversen motoren bekeken en dit was iets te klein maar het gaat denk ik wel..
We staan nu klaart om naar de club te gaan en weer het een en ander te gaan testen dus ... morgen meer info.

Ba®t

"Power" viel me een beetje tegen (ben trouwens wel wat gewent...) volgens mij heefthij 1000kv en hij is 140g, hij deet met een 10 X7apc(brandstof prop) op 4s 4100 650W 52A (50Aregelaar).

Gezien de enorme hoeveelheid loud quicky props daar ook maar eens naar kijken voor een super snelle setup.

RCtechnics Internet Store word mss de volgende test hoevel de kv voor 4s nogel omhoog mag verwacht ik.
Perba ook weer wat klein...

Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD 36-10L Brushless Outrunner 1185Kv $29.95
word lastig een motor voor een 4s setup te zoeken...
Mss toch naar 5 of 6s gaan, 10 Xzoveel keus.

Laatst bewerkt:
60764798a0ac4945f.gif

De motor die we nu testen heeft een rare resonantie op 1/3 van het gas :( We gaan het wel op het toestel testen maar de motor moet eerst uit elkaar om te kijken of we de oorzaak kunnen vinden.

En dan kan ik het nog aanvullen met een paar foto's van de bouw en setup.

607647997fcfe13c9.jpg

607647997fcfb62d3.jpg

607647997fcf87b56.jpg

607647997fe067b23.jpg

607647997fe08e08b.jpg

Vanavond gaan we weer verder..

Ba®t

Laatst bewerkt door een moderator:
Back