Quadrocopter bouwen

vandaag mijn hobbyking pakket gekregen , moest 78 euro betalen aan de postbode ( douane kosten )
een echte teleurstelling groote doos , van een groote bestelling tenwaarde van 250 euro , enkel een artikel gevonden in die doos ten waarde van 17 euro.
de chinezen hebben mijn geld afgepakt , totale kosten : 250 euro +68 euro verzendingskosten +78 euro douane kosten ==> een artikel gekregen ten waarde van 16 euro
bedankt hobbyking ,

heeft er iemand van jullie zoiets meegemaakt ,:2gunfire:

he erg vervelend en zou zeker even contact opnemen met hk

maar hoe was de doos geheel gesloten orgineel plakband er nog op(veel pakketdiensten gebruiken speciaal plakband bij schade dozen erg belangrijk dat je dit bewaard)
open geweest????????
dit kan ook tijdens vervoer gebeurd zijn
maar zoals ik al zij eerst even een mailtje naar hk en de situatie uitleggen
doe dit wel op een nete zakelijke manier hk wil toch echt geen slechte reclame
suc6

vandaag mijn hobbyking pakket gekregen , moest 78 euro betalen aan de postbode ( douane kosten )
een echte teleurstelling groote doos , van een groote bestelling tenwaarde van 250 euro , enkel een artikel gevonden in die doos ten waarde van 17 euro.
de chinezen hebben mijn geld afgepakt , totale kosten : 250 euro +68 euro verzendingskosten +78 euro douane kosten ==> een artikel gekregen ten waarde van 16 euro
bedankt hobbyking ,

bedankt hobbyking ,

Heftig verhaal...
Ik heb 3 pakketjes van hun onderweg voor elk ± 60 dollar.

is het mogelijk dat een order met dezelfde tracking nummer door de post verspreid geleverd wordt ??
ik zal ze morgen mailen en hoopelijk wordt het hiermee opgelost

nee dit zou niet mogelijk moeten zijn daar elk pakket traceerbaar is en dus heeft elk pakket zijn eigen nummer

vraag niet hoe ik dit weet maar zit al bijna 15 jaar in deze brance
wat ik voorheen al opmerkte is het heel belangrijk of het pakket met zoals wij dit noemen hersteltrape is gerepareert
zoniet zou ik eerst hk mailen
even nog voor de duidelijkheid heel lullig maar is niet anders jij kan niks claimen wat betreft het pakket wand jij bent een afleveradres en hk is de opdrachtgever en dus de betalende klant in dit geval
dus eerst hk informeren/mailen achter een pakketdienst aanlopen gaat waarscheinlijk niks opleveren

is het mogelijk dat een order met dezelfde tracking nummer door de post verspreid geleverd wordt ??
ik zal ze morgen mailen en hoopelijk wordt het hiermee opgelost

maar zoals ik al zij eerst even een mailtje naar hk en de situatie uitleggen
doe dit wel op een nete zakelijke manier hk wil toch echt geen slechte reclame

Daar kijken ze niet naar om hoor. HK is meer van het principe, elke reclame is goede reclame.
Je moet maar eens op hun forum kijken.

Wat de verdwenen goederen betreft.
Ik denk niet dat HK pakketten verzendt zonder dat alles erin zit.
Waarschijnlijk zijn jouw goederen verdwenen ondeweg ofwel simpelweg bij de douanediensten achtergebleven.
Aangezien ze jouw pakket hebben belast is de kans wellicht groot dat zij het pakket hebben geopend!
Je kunt de douane eens contacteren en vragen naar de details van hun onderzoek.

Laatst bewerkt:
De motoren die ik heb uitgezocht zijn helaas nog niet leverbaar (>35 dagen)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-22 Brushless Outrunner 1200kv

Iemand een goed alternatief?

Deze heb ik genomen HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2213N 800Kv Brushless Motor
Kijk maar eens in de recensies

Of deze http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14397

Die FC 28-22 1200 heb ik er nog 5 liggen (voor een volgend project) maar lelystad is ver weg van Maastricht.

Of hier in NL http://www.rc-addict.nl/rc-addictnl...36-fc-28-22-borstelloze-outrunner-1200kv.html

Laatst bewerkt:
Daar kijken ze niet naar om hoor. HK is meer van het principe, elke reclame is goede reclame.
Je moet maar eens op hun forum kijken.

Wat de verdwenen goederen betreft.
Ik denk niet dat HK pakketten verzendt zonder dat alles erin zit.
Waarschijnlijk zijn jouw goederen verdwenen ondeweg ofwel simpelweg bij de douanediensten achtergebleven.
Aangezien ze jouw pakket hebben belast is de kans wellicht groot dat zij het pakket hebben geopend!
Je kunt de douane eens contacteren en vragen naar de details van hun onderzoek.

Als je een brief hebt gekregen van de Douane, om te vertellen wat er in zit, dan is hij niet open geweest.
Als hij open is geweest zie je het aan de tape en dan staat er ergens een stikker dat hij opnieuw is ingepakt.
Hierop staat "Opnieuw ingepakt / Package restored".

FF een vraagje, is een 30 amp regelaar niet wat groot? dat geven ze wel aan bij deze motor, .....ga nu een hexaspyder bouwen, maar om daar nu 30 amp regelaars op te zetten......

op mijn huidige quad met andere motoren heb ik maar 18A turnigy plush staan, en tot zover nooit problemen........30A klinkt als een berg stroom.....althans als je dat x4 moet doen voor een quad of x6 voor een hexa ??

iemand ervaring met de motoren van rctimer, qua regelaars ?

Dat hangt er van af welke motor je bedoeld.
Ze zetten er liever een overmaat regelaar bij voor de zekerheid maar hangt af van de vliegstijl/ vliegtuig.
Maar een quad zal nooit lang vol vermogen draaien.
Ik zou wel een regelaar nemen die in ieder geval de opgegeven max stroom aan kan.
Dus geef de link naar de motor even door dan kunnen we meekijken.
Ton

@Corne: Ik heb nu de 2836 motoren van RC-Timer, bij deze word geadviseerd om een 40 amp esc te gebruiken.
Ik gebruik de 30 amp esc, maar uit mijn ervaring en metingen zijn deze regelaars veel te overdreven en is 16 amp al voldoende met 12X3.8 props met mijn rustige vliegstijl.

Dus met die motoren moet 18 amp ook voldoende zijn.

Langzaam beginnen de onderdelen binnen te komen :)

Nu nog uitvogelen hoe het allemaal aangesloten moet worden.

x2_824c8e6

@Helitony.........De link staat er in de originele post van KeesvR

@KeesvR.....bedankt zover......tja kan altijd 25 amp turnigy plush nemen, dan heb ik altijd wel voldoende lijkt me.......

@gertbartelink ........ had de beginpost van dat andere draadje inderdaad even gemist.....TNX!!!

@ Bertsjuhn........mooie puzzel heb je daar ;)

Laatst bewerkt:
@Helitony.........De link staat er in de originele post van KeesvR

QUOTE]

Max power 200W en dat is dus bij 3S lipo dus 200:11,1= 18A
Dus een 18A ESC is ook voldoende vooral omdat een quad nooit langdurig vol gas gaat.
Overigens een ESC kan ook kortstondig meer stroom aan dan de max opgegeven stroom.
Succes
Ton

vandaag heb ik een klacht ingediend bij hobby king,
ook gebeld met de douane , ze hebben me bevestigd dat mijn pakket niet open geweest en dat ze neit weten wat er in zit ,
gebeld met de taxi post , die hebben me uitgelegd dat elke parcel een tracking nummer krijgt en dat als er nog andere parcel was gestuurd dan zou het een andere nummer krijgen
volgens de procedure van hobby king een mail gestuurd met de nodige info en fotos , nu nog afwachten wat ze gaan zeggen
Parcel Weight:950 gr
Received item : only one item received F16 EDF 55mm Jet (KIT) (product id : 14346)
Missing Items :
| Product name =TURNIGY Plush 18amp Speed Controller | Product ID= 4312 | Quantity= 5 |
| Product name =4mm Gold Connectors 10 pairs (20pc) | Product ID= 67 | Quantity= 2 |
| Product name =FC 28-22 Brushless Outrunner 1200kv | Product ID= 5354 | Quantity= 5 |
| Product name =Turnigy Track Star ESC Programing Card | Product ID= 14631 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - RED (1 meter) | Product ID= 5278 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - BLACK (1 meter) | Product ID= 3833 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - YELLOW (1 meter) | Product ID= 11422 | Quantity= 1 |
| Product name =Hands free item holder | Product ID= 9296 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 160mAh 1S 30C (Eflite, Minium compat ) | Product ID= 10980 | Quantity= 4 |
| Product name =Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ | Product ID= 7028 | Quantity= 1 |
| Product name =8X4R Propellers (Standard and Counter Rotati | Product ID= 11331 | Quantity= 1 |
| Product name =TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller | Product ID= 3731 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 1300mAh 3S 25C Lipo Pack | Product ID= 8936 | Quantity= 1 |
| Product name =EDF55 with H300 Motor Assembled 199.8W | Product ID= 6566 | Quantity= 1 |
| Product name =Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) | Product ID= 9572 | Quantity= 1 |
| Product name =VTS05A 8g / 1.0kg / .17sec Servo | Product ID= 2150 | Quantity= 2 |
| Product name =Prop Saver w/ Band 3mm (10pcs) | Product ID= 8240 | Quantity= 1 |
| Product name =ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C (X-Thin) | Product ID= 7641 | Quantity= 1 |
| Product name =Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack | Product ID=8934| Quantity= 1 |
| Product name =45CM Servo Lead Extention (JR) 26AWG (10pcs/ | Product ID= 9686 | Quantity= 1 |
| Product name =OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver | Product ID= 11965 | Quantity= 1 |
| Product name =Extra Size Cardboard Box and Packing 183g | Product ID= 8040 | Quantity= 1 |
As you can see ( on attached pictures) all missing items will never fit in this box en must be more than 950 gr

Back