Quadrocopter bouwen

Kijk eens hier in het draadje van Bart.
[117858] een-zender-kiezen

Ik had hier even gekeken.
Voor mijn toepassing enzo is die Conrad zender geschikt.

Ook heb ik zitten kijken naar een Spectrum DX6i, maar volgens mij is het die 100 euro meer niet waard.

Ik wacht met het bestellen van de zender tot hij bijna klaar is, dan kan ik de zender proberen en indien niet goed altijd terug sturen. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
De DX6I heeft veel meer mogelijkheden dan de door jou genoemde conrad zender..:idea:

Ik zou toch voor een zender gaan met meer instelmogelijkheden, Spektrum is een gerenomeerd merk wat zich door de jaren heen zeker heeft bewezen.

Ik heb zelf een DX6I en een DX7, en ben zeer tevreden..

OOk niet geheel onbelangrijk is dat het instellen van de verschillende "standaard" dingetjes bij Spektrum gemakkelijk is.

Even kijken op :google: en je komt hem al gauw tegen voor 189 € inclusif de AR6200 DSM2 6-kanaals ontvanger, EN zonder verzendkosten.

Een ander bied de nieuwste aan ( DSMX ) voor 179 inclusief de AR-6210 DSM X ontvanger ( met extra sataliet echter hier wel verzendkosten..

't is maar wat je wilt...

Voor mij is het lastige dat ik niet weet welke mode voor mij het beste werkt..

Ik heb een site gevonden waar je de DX6I kunt omtoveren van mode, echter wordt er gezegd dat dit de garantie niet ten goede komt...
DX6i Change Mode Procedure

Bij mijn kleine heli, met IR remote :D, werkt de linkse stick voor de lift en de rechtse, stick voor de trust en het draaien.
Dat werkt volgens mij wel fijn, ben natuurlijk nog niets anders gewend...

Welke mode wordt er over het algemeen gebruikt en als prettig ervaren?
In het draadje van de zender keuze staat hier wel het eea over, echter ligt mijn twijfel tussen Mode 1 en Mode 2.
Denk dat mode 3/4 wel softwarematig is aan te passen met boverngenoemde website.

Het ombouwen stelt niet veel voor, gewoon even voor gaan zitten... Er zijn op het net genoeg beschrijvingen met foto's te vinden hoe je dit klusje kunt klaren..

Ze zijn er weer volop die mooie quad motoren
2212 N 800 KV
als je een buddycode nodig hebt pm mij maar ik heb er nog een.

Ik had hier even gekeken.
Voor mijn toepassing enzo is die Conrad zender geschikt.

Ook heb ik zitten kijken naar een Spectrum DX6i, maar volgens mij is het die 100 euro meer niet waard.

Ik wacht met het bestellen van de zender tot hij bijna klaar is, dan kan ik de zender proberen en indien niet goed altijd terug sturen. ;)

Als je eenmaal begonnen bent dan wil/ kun je niet meer terug. (weer eigen ervaring)
Van het een komt het ander en zo heb je je hobbykamer vol met heli, vliegtuigjes of quad's.
Dus start direct met een goede zender en dan ook een die de toekomst in kan.
De genoemde spectrum zijn pefect maar mijn advies is neem minmaal een 6 en beter een 8 kanaals. Het kost iets meer maar gezien je leeftijd kun je daar nog jaren plezier aan hebben.
Je kunt daar ver mee de toekomst in en die spectrum daar kunt je alles wat BNF is aan koppelen.
Kijk anders eens rond op het te koop deel misschien staat daar nog wat.
succes
Ton

dx 6 kan je ook gewoon in mode 2 kopen als de verkoper hem maar ombouwd
kijk even hier
deze bouwt hem netjes om met goede service

Laatst bewerkt:
dx 6 kan je ook gewoon in mode 2 kopen als de verkoper hem maar ombouwd
kijk even hier
deze bouwt hem netjes om met goede service
Daar wilde ik hem ook al gaan bestellen.

Ik ga vanavond even langs een lokale modelbouw zaak om te kijken wat ze daar nog hebben.
Heb ook nog wat onderdelen nodig voor mijn RC auto :)

HobbyKing zei:
NOTICE
Our international warehouse is experiencing delays in packing orders due to a manpower shortage.
Currently an average delay of 5 days is to be expected on all orders made to the International warehouse (Hong Kong/China).

We are recruiting more warehouse staff and working overtime at present to reduce the order delay.

We appologise for any inconvenience caused.

Heb ik weer...

ik heb het ook , de zelfde melding bij hobbyking , op 14.08.2011 betaald maar mijn order staat nog steeds op processing ( onderdelen gereserveerd )
het zal blijkbaar langer duren dan verwacht

ik heb het ook , de zelfde melding bij hobbyking , op 14.08.2011 betaald maar mijn order staat nog steeds op processing ( onderdelen gereserveerd )
het zal blijkbaar langer duren dan verwacht

Heb wel vanmiddag deze mooie mail gekregen:

HobbyKing zei:
Dear Bart
This is an email from hobbyking's product checker #8.
I would like to inform you that your product(s) have been double checked and are now packed in their box and sent to the dispatch area. Please allow 48hrs for any tracking information to be displayed/updated.

Thanks for your support!
Hobbyking.com

Heb trouwens nog een n00b vraag...
Wat heb ik eigenlijk nodig om de ontvanger aan mijn bordje te knopen?
Zitten die kabels bij de ontvanger of moet ik die los bestellen?

(Mijn vorige ontvanger kwam met servo's (voor RC auto) dus vandaar deze vraag..)

Back