Q450 met kk2.0

gevlogen: formeel wel

Ik noem het meer: in de lucht houden ;)

Aangezien ik nog nooit iets gevlogen heb ik geen referenties. Maar in mijn beleving: het vloog gewoon goed!

5 dagen na mijn eerste vlucht heb ik al 5 dji (kloon) armen gesloopt. Ben ik zo'n debiel of hoort dit erbij? Ps dit was een retorische vraag!
Nee, dit komt doordat ik op een te klein veldje vlieg waardoor ik te vaak in paniek de quad aan de grond moet zetten en dat gaat soms net iets te ruw. Daarnaast vind ik overigens wel dat de armen erg snel breken..... Eigenlijk te snel in mijn ogen.

5 dagen na mijn eerste vlucht heb ik al 5 dji (kloon) armen gesloopt.

De chinesen zullen je op ewig dankbaar zijn . :rolling:

Volgens mij wil je teveel in een keer .
Vliegen leren duurt gewoon zijn tijd , en copters hebben geen vleugels die er voor zorgen dat het iets langer in de lucht blijft.;)

Mvg Johan

hahaha...ik doe volgens mij vrij rustig aan....laten we het op 5 x domme pech houden ..ghi.
Nee gewoon te klein veld met te veel bomen....in paniek moet ik te vaak de quad aan de grond zetten ... soms ook net wat te hard (al vind ik dat wel meevallen).

Hè kammetje, ik had dat in het begin ook dat ik zeer ruwe landingen moest maken.
Gopro behuizing naar de knoppe en meerdere pootjes( hout kost geen drol gelukkig)

Rustig aan beginnen met hoveren en dan na veel hoveren wat achterste voren hoveren.
Ik wil ook allemaal te snel net zo kunnen vliegen als een garbungel, markjuh en gorelroni.
Die hebben allemaal al vele uren vliegen erop zitten.

Ga aub op een groot veld oefenen

Keer samen gaan hoveren? ;-)

om nog wat meer te oefen heb ik zojuist volgende mini quad (Vitality H36) aangeschaft:
SKU043594.1.jpg

http://www.banggood.com/Wholesale-Jj-h36-4-axis-2_4g-Dexterous-Rc-Mini-Quadcopter-Ufo-(mode-2)-p-51239.html
Facts:
- 28 euro
- is te koppelen aan mijn T9x zender!

Laatst bewerkt:
Kammetje....heb je geen filmpjes van je vluchten. Ben benieuwd.

Ik heb inderdaad veel vlieguren erop zitten. Ik kan me herinneren mijn eerste vluchten met een quadcopter. Had daarvoor wat heli ervaring, dus had enig gevoel voor vliegen. Maar toch was orientatie met een quadcopter een drama voor mij en ik wou ook veel meer dan ik kon en raakte snel mijn orientatie kwijt zelfs al had ik een oranje bal aan de voorkant.
Denk dat als ik mijn leerproces zou beschrijven zou het zo eruit moeten zien.
1. Stabiel hoveren in atti totdat het een natuurlijk proces wordt
2. netjes landen. Net zolang doorgaan totdat je netjes de grond kust.
3. Een beetje heen en weer vliegen met zelfstabilisatie zonder yaw
4. Een mooie bocht maken en veel omgekeerd hoveren......dit is moeilijkste denk ik in het hele leer traject
5. Achtjes maken en rondjes vliegen. Er komt dan een moment dat je niet meer nadenkt wat links en rechts is of voor en achter. Je wordt helemaal een met je multi.
6. Acro/manual mode kan nu beginnen. Dit vereist min of meer heel veel van bovenstaande opnieuw eigenlijk. Wel raadzaam om flink wat expo in het begin te gebruiken. Ik had 50% expo.
7. Ik ben nu al met fpv begonnen en bij LOS vliegen haalde ik niet de benodigde voldoening.
8. Fpv vliegen is het langzaam rondvliegen in atti mode totdat het went en landen en opstijgen is weer wat moeilijker dan LOS dus dat vereist enige oefening.
9. Als fpv vliegen vertrouwd voelt kun je weer beginnen met acro/manual mode wat veel fijner en natuurlijker is voor iedere soort vlucht

Mijn instellingen d.d. 1-1-2013 (idem als Avpk)

Roll aileron
50
100
25
20

pitch elevator
50
100
25
20

yaw rudder
50
20
50
10

stick scaling
30
30
38
90

minimum trottle 20
height damping 0
height d.limit 30
alarm 1/10 volts 105
servo filter 50

self leveling
p gain 38
p limit 20
acc trim roll 0
acc trim pitch 0

Avpk: hij vliegt....aangezien ik geen referentie heb met een andere quad kan ik niet zeggen of dit goed is of niet...
Vandaar dat ik Garbungel eens wil laten testen ;)

Ik heb overigens gister de stick scaling wel aangepast naar 60...nog niet mee gevlogen overigens!

Avpk: hij vliegt....aangezien ik geen referentie heb met een andere quad kan ik niet zeggen of dit goed is of niet...
Vandaar dat ik Garbungel eens wil laten testen ;)

Ja moeten binnenkort een keer gaan vliegen, alleen dit weer zit ook nooit mee :D.

of iemand nog een NTM 1200 kv motortje tijdelijk over? Ik bestel snel een paar nieuwe in china! Duitsland en NL is uitverkocht

Back