Q450 met kk2.0

Boris: ongetwijfeld kan iemand me helpen:)

trail and error hoort er ook bij....

Maar wanneer zou mijn quad moeten hoveren? bij 20% throttle?

Het ligt aan het calibreren van de esc's zoals ik al zei, want gek genoeg vonden mijn esc's het ook niet fijn als ik deze tussen 1000us en 1900us wou calibreren nadat ik de range tussen 1100us en 1950us had ingesteld ging het ineens goed. Dat blijf ik dan wel mooie aan openpilot vinden dat je inzicht in dit soort zaken hebt. Mijn motoren beginnen nu allemaal bij een output van ongeveer 1130us te draaien en haal ik de maximale power uit mijn setup. In principe heb je nu een of 2 ongecalibreerde regelaars, omdat ze niet willen.
Jouw hover zou normaal gesproken ergens tussen 40% en 50% moeten liggen met de setup wat je nu hebt.

Gek genoeg heb ik met mijn andere rctimer esc's dit nooit eerder ervaren. Wellicht dat er bij die laatste een andere simonk versie op zit.

Kijk zo kan ik het beter uitleggen.

Dit was mijn situatie ervoor. Je ziet waar mijn motoren beginnen te draaien. Vrijwel laat en dan vooral motor 1 en 4.
Iconic-X-flight%20output.jpg

En dit is de situatie nu na calibratie met de nieuwe output range. Alle motoren beginnen nagenoeg gelijk en ik heb dus een grotere range, waardoor ik nu meteen zo'n beetje +/-15% in power vooruitga.
Iconic-X-flight%20output%20new.jpg

Even tussen door :

Eehh, waar komt de power voor het KK boardje vandaan?, via één van de esc van de motoren?, of alle vier ?

Is wat kammetje ervaart niet het zogenaamde "lazy #4 motor" probleem?
Ik heb totaal geen ervaring met deze bordjes, maar dit ben ik vaak tegengekomen in mijn eigen zoektochten..

Lazy motor op half throttle :D is een beetje overdreven......dit zijn gewoon ESC calibratie problemen. Draai de motoren om en zul je zien dat het met de ESC te maken heeft. Overigens deze motoren van hem zijn helemaal nieuw en er is nog nooit ermee gevlogen.

Lazy motor 4 los je op door de ESC's throttle range via het KK boardje opnieuw in te stellen.
Dat is volgens Kammetje gebeurt, dus dan zou het vliegbaar moeten zijn!

Lazy motor 4 los je op door de ESC's throttle range via het KK boardje opnieuw in te stellen.
Dat is volgens Kammetje gebeurt, dus dan zou het vliegbaar moeten zijn!
Ja maar deze draait pas bij 50% throttle! lijkt me niet correct gecalibreerd.

Kun je ook Output range naar de ESC instellen op de KK bordjes?

Daarnaast blijft het dat tijdens het callibreren esc 2 en 4 anders geluid maken dan bij bij esc 1 en 3.

Denk dat hier toch iets niet lekker zit, kan je zelf je ESC's flashen?
Zoja, probeer ze allemaal eens opnieuw te flashen.

@ Garbungel, Weet nog niet zoveel van de KK2 bordjes, maar bij de eerdere versies kon dit volgens mij nog niet.

nope nog niet geprobeerd..ik heb mijn 2de frame nog niet binnen waardoor ik het derde dekje niet kan maken en dus ook niet alles definitief kan vastzetten..maar mocht ik morgen het nog niet binnen hebben dan maak ik een tijdelijke oplossing en ga ik eens een test hover proberen te maken. Maar eerlijk gezegd lijkt de quad nu zo onstabiel dat ik er erg weinig vertrouwen in heb.

Hoi,

Heb nog een DJI Flamewheel clone rood/ wit liggen, (nog nieuw in de doos).
Bij interesse ff pm;)

ps: heb net ff in de veel te kleine tuin mijn eerste "lift off" gedaan.

Tuin os te klein om ff goed te proberen. Ik had ook een keer ff goed gas gegeven en mijn quadje was gelijk bijna 4 meter hoog :)

Kortom niet in onze tuin testen..staat vol met speeltoestellen, picknicktafel, glijbaan, rekstokken, schommels etc.....

Boris: helemaal gelijk in....ps toen ik ff wat geprobeerd head gingen alle 4 de motoren gelijk aan...nu binnen helaas weer niet.

Ik merk ook dat 1 motor (motor 4) niet doordraait als het gas eraf gaat. Deze stopt ook weer veel sneller dan de andere motoren..

Dit is exakt het zelfde wat ik ook heb gehad, 1 motor die achter blijft.
oplossing, eerst de esc apart kalibreren,zodat je zeker weet dat ze allemaal dezelfde instelling hebben.
Dan via het KK2 bordje alle 4 de esc kalibreren,en het probleem was bij mij weg

Kun je ook Output range naar de ESC instellen op de KK bordjes?

Nee , maar is ook niet nodig bij de KK2 wat bijna plug&play is .:)

Als je meer als 1 brushless regelaar gebruikt moet je ze eerst apart calibreren op je zender en ontvanger .
Hebben er motoren verkeerd om gelopen en heb je dat verandert , eerst weer alle calibreren.

Andere zender ? eerst weer calibreren .

Met andere woorden , verander je iets aan de setup eerst alles even apart calibreren.

Ik heb na meerdere gebouwd te hebben helemaal geen problemen met de KK2
Flasch ze gelijk naar 1.5 .;)

Wel weet ik dat de 4K HK zender niet werkt met de KK2 , ook een 6K Tuborix werkt niet met KK2
Dat ligt daar aan dat je het bereik van de knuppels niet kan veranderen .

Vergelijken met Openboard is niet goed , dat is iets heel anders (hoop dat de mijne gauw komt)

Mvg Johan

Boris: helemaal gelijk in....ps toen ik ff wat geprobeerd head gingen alle 4 de motoren gelijk aan...nu binnen helaas weer niet.

Ik merk ook dat 1 motor (motor 4) niet doordraait als het gas eraf gaat. Deze stopt ook weer veel sneller dan de andere motoren..

Kan ook dat deze mechanisch meer weerstand heeft dan de andere, ook al is ie nieuw. Heb bij diverse motoren gehad dat de motoras te vast tussen de lagers zit waardoor deze lagers meer worden belast. Kijk eens of je de motoras los kan nemen van de bovenste helft van de motor en borg 'm eens opnieuw.

Hij kan ook simpelweg zoals ik al eerder zei 2 motoren omwisselen en dan zal die zien dat het probleem dan op de andere motor aanwezig is. Denk nog steeds een esc calibratie ding.

Back