Q450 met kk2.0

ik heb 2 motoren omgewisseld...geen verschil...zit hem dus echt in de sec...

ik ga alles nogmaals opnieuw kalibreren..

nogmaals allen dank voor het meedenken!

doordat ik hoor dat er problemen zijn met NTM 1200 met simon K geflashte esc zit ik er sterk aan te denken. om mij RC timer simon K geflashte ES om te flashen naar wiiESC firmware.

Ik wil graag flashen zonder solderen, dus gewoon kort wat pinnetjes tegen de ESC huiden.....iemand hier ervaring mee?

Er zijn geen problemen met simonk en ntm's op 3S. Dat is alleen op 4S lipo's en dat is totaal ander probleem. Ik kan je garanderen dat jij hetzelfde probleem met iedere motor gaat hebben. Calibratie van een esc doet niks met de motor. Dit is meer iets tussen de esc en de kk2 bord.

zit ik er sterk aan te denken. om mij RC timer simon K geflashte ES om te flashen naar wiiESC firmware.

Gebruik de RC-timer regelaars zonder problemen , ben nu met een Y-6 bezig waar 6st . opkomen . ;)

Ook nog een Cat van HK hier liggen die ze krijgt .

Hat je alles al weer nieuw gecalibreert gistern zonder het KK2 board ?

Mvg Johan

ik ga vandaag eerst maar eens buiten een test vlucht maken....kijken hoe groot het probleem is al ie invliegt....al mocht de quad vliegen....ik kan niet accepteren dat 1 motor later opstart;)

yep: situatie blijft gelijk...ligt dus aan de esc.

Vandaag gevlogen: hij vliegt gewoon...echter wanneer ik de quad vast en in self-levelmode de quad op en neer beweeg reageren 2 motoreen geweldig (zijn ook de motoren die tijdens kalibratie goed klinken) en 2 motoren haperen (zijn de motoren welke tijdens de kalibratie niet goed klinken).

net binnen deden alle motoren het goed.....

OH ja: na mijn eerste dag vliegen: 3 poten gemold! Het 450 frame van HK is niet echt heel sterk...noem maar gewoon slap!

Alle keren ging het niet hard...

Alle keren? Hoeveel crashes had je dan? En hoe ging het vliegen verder?

Volgens mij breekt zo'n dji origineel bijna net zo snel. Op zich niet slecht dat er kreukelzone is op de armen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle keren? Hoeveel crashes had je dan? En hoe ging het vliegen verder?

Volgens mij breekt zo'n dji origineel bijna net zo snel. Op zich niet slecht dat er kreukelzone is op de armen.

zaterdag 1 zachte crash (schutting raken): pootje gebroken
zondag 1 zachte crash (te hard landen): alleen onderset steuntje van het pootje gebroken
zondag 1 harde crash (propeller los): pootje afgebroken

vliegen: nog veel te leren :) Ben wel benieuwd of een echte rot goed kan vliegen met mijn quad...proberen Boris?

Weet je wat ik altijd doe voor de props. Ik doe heel klein beetje locktite op de schroefdraad en ze draaien nooit los.
Ik zou ermee wel kunnen vliegen :)......kijk van de week wel of er tijd is tussen de kerstdagen door om te vliegen hier ergens in de buurt en dan kun je mee en neem je quad mee.

Quadcopter vliegen valt in het begin wel tegen de eerste keer.

Ging hoveren wel goed trouwens? Kon je makkelijk op een plek blijven of kostte dat ook veel moeite?

Alle keren ging het niet hard...

Als er iets breekt gaat het wel hard . :rolling:

Ik heb het nog niet gered een poot te breken .

En of HK , DJI , of andere cloons , bij een crash breken ze allemaal .
En als je tegen een schutting kan vliegen is de plek niet geschikt , je moet op een open veld gaan leren .;)

En ik gebruik stopmoeren op de Quads , die gaan ook niet los.

Mvg Johan

Bescherming voor de controlboard , ik zet er altijd een glazen bolletje op .

Bolletje vind ik beter in het natte Nederland .

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
bolletje is mooi Johan!

Maar ik heb nu ook mijn lipo op het extra dekje zitten en dat gaat op een bolletje niet. Onder zit de ontvanger en kan later ook het FPV gebeuren.

YES! vandaag 1 lipo leeg gevlogen en dat zonder ongelukken....trots (omdat ik geen domme dingen had gedaan) ;)

helaas is wel het balanseer stekkertje stukgegaan...iemand toevallig een over (3S lipo).

bolletje is mooi Johan!

Maar ik heb nu ook mijn lipo op het extra dekje zitten en dat gaat op een bolletje niet. Onder zit de ontvanger en kan later ook het FPV gebeuren.

YES! vandaag 1 lipo leeg gevlogen en dat zonder ongelukken....trots (omdat ik geen domme dingen had gedaan) ;)

helaas is wel het balanseer stekkertje stukgegaan...iemand toevallig een over (3S lipo).

Waarom de lipo niet onder de FC doen ? , nu ga je het grootse gewicht naar boven verplaatsen, lijkt me beter lager .. .?

Zie je wel vaker voorbij komen .
Ik zet de lipo ook op de onderplaat of zelfs eronder als er nog een gestel onder zit.

Hoe lager de lipo , hoe stabieler hij is in de lucht .

Mvg Johan

lipo zit boven vanwege het gemak: je kan makkelijk een lipo wisselen.

Wanneer ik deze onder plaats dan dien ik de lipo tussen de kabels van esc's door te frommelen. Ik denk zelf dat ik een keer kabel los tik. Daarnaast kan ik de lipo dan niet zo goed vastzetten.
wat betreft hoe lager hoe stabiel: kan ik me indenken. Ik zal dit ook wel gaan testen. Mocht lager echt veel beter zijn dan dien ik nog wel na te denken hoe ik de kabels in het laagste dekjes netjes bescherm tegen de lipo's.

Back