Q450 met kk2.0

Ik weet niet hoe het bij de kk2 zit maar bij openpilot kun je startpunt van iedere motor opzoeken en opslaan. Hier zit inderdaad veel verschil tussen.

Hoe klinken je esc's na het calibreren.....heb je ze een voor een gedaan en maken ze hetzelfde bliep bij throttle down? Ik vraag dit namelijk met een reden.

als ik bv 10% gas geef dan draaien motoren 1 en 3 wel en 2 en 4 niet bij 15% draaien ze wel alle 4.....
foute boel? en ligt dit dan enkel aan het kalibreren van de esc?

Je zou je throttle range eens opnieuw kunnen programmeren, zou het mischien op kunnen lossen.

Maar wat doet ie als je wat meer gas geeft zodat ie los komt van de grond? Hovert ie dan wel netjes?

eerste opmerking: ik heb de props er nog niet op gehad..dus kan niet zeggen of ie netjes hovert.

Garbungel: ik ze eerst een voor een gedaan, later echter via het bordje. Bedoel je of ze dezelfde biep maken als ik ze een voor een zonder bordje er tussen kalibreer?

Ja dat bedoel ik. Als je calibratie doet en je doet je throttle omlaag heb je dan iedere keer constant 2 snelle bliepjes of is het een bliep?
Ik had bij de laatste zending ook rctimer esc's gekregen die niet geflasht waren en die maken ander geluid bij calibreren.

Heb je pb terug gestuurd. Precies wat ik dacht dus en wel op dezelfde motoren. Denk dat we ze zelf moeten flashen ofzo? Het lijkt erop alsof die met 1 bliep niet goed calibreren want die starten veel later, alleen op mijn openpilot kan ik dat regelen dat motoren gelijk starten bij armen.

Nee dit staat helemaal los van je motoren. Hier zit gewoon een verschil in die esc's. Kan best ook andere versie simonk inzitten.
Zet er ieder ander motor op heb je hetzelfde. Ik stuur je morgen screenshot van openpilot software dan snap je wel wat ik bedoel.
Verschil zit hem in dat die andere 2 anders reageren met hetzelfde waardes. Wissel de 2 motoren of esc's om zul je zien dat je hetzelfde hebt.

nope nog niet geprobeerd..ik heb mijn 2de frame nog niet binnen waardoor ik het derde dekje niet kan maken en dus ook niet alles definitief kan vastzetten..maar mocht ik morgen het nog niet binnen hebben dan maak ik een tijdelijke oplossing en ga ik eens een test hover proberen te maken. Maar eerlijk gezegd lijkt de quad nu zo onstabiel dat ik er erg weinig vertrouwen in heb.

Je hebt er niet eens mee gevlogen. Hoezo zou het instabiel zijn? Gewoon beginnen zoals emil bijvoorbeeld langzaam alle controls checken en dan heel laag blijven zodat er niks kapot kan gaan en een beetje heen en weer sturen van links naar rechts kijken hoe de quad reageert.

vanwege het feit dat de motoren niet gelijk opstarten...bij 20% gas blijft een motor gewoon stil staan.....vandaar....raar?

je kan op het bordje je minium trotle instellen staat normaal op 10 verander dit naar 20 ik had dit ook met de dji450 met de 920kv motoren

Ja precies je moet ze op kk bord ook manier hebben om ze gelijk te kunnen laten draaien, maar zowiezo moet je gewoon kunnen vliegen, want als je eenmaal in de lucht bent gaat de fc corrigeren en draaien ze allemaal net zo hard dat het nodig is heeft niks met instabiliteit te maken.

Ik heb het bij mij opgelost....het was gewoon kwestie van opnieuw calibreren en andere endpoints pakken. Nu zijn al mijn 4 motoren tegelijk aan het draaien. Je moet die simonk's tussen 1050us en 1950us calibreren.

Maar je moet even het begin punt van je motoren instellen. Ik stel het persoonlijk altijd zo in dat mijn motoren al draaien bij het armen. Ik weet niet hoe dat op de kk2 bord gaat. Maar calibreer ze opnieuw zowiezo met een andere range. Vraag aan iemand die bekend is met die kk2 bordjes hoe je dat verandert.

Ik had hetzelfde probleem met motor 4.
Daar is gewoon mee te vliegen.
Als je meer gas geeft om los te komen van de grond gaat hij automatisch draaien en merk je er niks meer van tijdens het vliegen.
Ik heb daarna nog wel de nieuwe firmware 1.4 erop gezet, gekalibreerd en toen had hij dit probleem niet meer.

ik heb:
- firmware 1.5
- esc los gecalibreerd
- esc via kk2.0 gecalibreerd

eerste bleef ook motor 2 achter...dat is nu op eens niet meer zo.

Daarnaast blijft het dat tijdens het callibreren esc 2 en 4 anders geluid maken dan bij bij esc 1 en 3.

Ik had hetzelfde probleem met motor 4.
Daar is gewoon mee te vliegen.
Als je meer gas geeft om los te komen van de grond gaat hij automatisch draaien en merk je er niks meer van tijdens het vliegen.
Ik heb daarna nog wel de nieuwe firmware 1.4 erop gezet, gekalibreerd en toen had hij dit probleem niet meer.

Heb je het filmpje van kammetje gezien? Zijn motor draait pas bij half throttle......normaal moet je daar allang hoveren met zijn setup. Je bent zo gewoon een stuk power kwijt, maar het vliegt wel inderdaad.

Hoop dat iemand je kan helpen met kk2 board aangezien ik er geen ervaring heb.

Back