De Monterey is ook zeker een mooie keuze voor zo’n vergrote versie! Een landingswiel zou m.i. dan niet misstaan....
overigens heeft de Grand Zigotto waar ik naar refereer wel v-stelling, maar alleen tijdens het vliegen:
Bekijk bijlage 372601
Ik denk van 2 a 3 graden V stelling in te brengen.
Zo te zien blijkt de vleugelbevestiging van de grand Zigotto iets met elastieken.
Bij mij wordt dit een vleugelverbinding met een alubuis van 20 mm diam.
Heb ik deze morgen gekocht in de doe het zelf. (2.98 euro).
In de vleugel komt een PVC buis van binnendiam 20 mm ( 0.40 euro/m).
Van een goedkope vleugelverbinding gesproken.
Past volledig in de Boucher filosofie.
De geometrie van de vleugel is een kruising tussen de Monterey geometrie en de Elefant geometrie (zie werkstuk Fotor).
Dit laatste met een toename van 1cm op de koorde van zowel wortel als tip.
Waarom de Elefant Geometrie.
Ik heb destijds de Elefant zien vliegen en was er onder indruk van.
Dus implementeren is de boodschap.
Het vleugelprofiel ook geinspireerd door de Elefant (N60)
Maar dan nog een vereenvoudigde variant.
Meer in het bijzonder de Sauter 4.
Deze laatste (flat bottom) biedt constructie vereenvoudiging.
Keep it simple is de boodschap van Bob Boucher.
Wat betreft het profiel zullen bepaalde geesten opmerken (wat een aubollig gedoe).
Maar met de smalle koordes (gemiddelde koorde 220mm) zal dit profiel goed renderen.
Graag toelichting van de huis aerodynamici daarover ????
Met dit laatste denk ik vooral aan Berry en Dirk Schipper.
Waarop wachten.