Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar eerst zondag maar eens kijken hoe het gaat.
Super strak hersteld.
Schade zou ook kunnen zijn ontstaan tijdens een battle![]()
Voor een open schaal model is een korte motor een beter idee. Je hoeft immers maar 15 seconden te vliegen.
De blast tube is iets dat je moet aanwennen te gebruiken naar mijn mening.
Door je vluchten bij te houden in een schriftje oid kun je zien hoe vaak een motor is gebruikt en hoe erg deze mishandeld is. Vaak na 10 of 15 keer goed hard opdraaien is t rubber wel op. Kijk ook bij t knappen even goed waar dit gebeurd is.
Een logboek is altijd een goed idee! De tussentijden tussen de vliegmiddagen zijn dusdanig lang dat het vrijwel onmogelijk is om details te onthouden. Ik gebruik gewoon een schrift en een potlood....
En terugdraaien voor een soepel motorverloop is ook goed voor een geleidelijke vlucht.
Wakefield motoren draai je ook sneller stuk dan een indoor model. Soms lastig na de zomer van rubber geweld weer indoor te vliegen..Van indoor duurvliegen in F1M herinner ik me dat vooral vlucht vijf en zes van een motor het beste waren.
En terugdraaien voor een soepel motorverloop is ook goed voor een geleidelijke vlucht.
Bv. 1200 toeren opwinden en dan 100 terug. De motor gaat zeker langer mee als je met de 1200 toeren nog niet in de buurt van het maximum bent... Een Wakefield motor draaien we maar één keer op....
Je draait terug voor een soepel verloop en de piek torsie kwijt te zijn. Als je met de hand dan vervolgens toeren bijdraaid is dat 100% torsie en niets anders. Daarmee kun je nog zo netjes opdraaien, noteren e.d maar dat helpt wel de voorspelbaarheid om zeep.
Dat is net als het duwtje tijdens een grondstart iets dat ik af moet leren
Ik zal eens kijkenHoi Rick, super attent, bedankt!
Maar ik heb zelf nog 7" (17,78) en 8" (20,32mm) propellers liggen voor rubber power.
Ik zoek echt een 9" (22,86mm) rubber power prop voor de Polikarpov.
Toch bedankt!!
Groeten, Ramses