.
Bouwverslag van een Polikarpov I-16 Ishak
Ontwerp van Richard Crossley:
Schaal: 1/14
Spanwijdte: 25" / 63.5cm
Met dezelfde methode als beschreven in m`n Brewster Buffalo bouwverslag het printwood gemaakt:
Alles uitgesneden en de notches met een vijltje gedaan:
De onderdelen van de vier longerons aan elkaar gelijmd en op tekening gefixeerd d.m.v. spelden:
De spanten van de linker romphelft haaks op de longerons gelijmd, hiervoor gebruik ik nu VMC aliphatic glue:
Volgens bouwbeschrijving de linker romphelft van de bouwtafel gehaald en de spanten op de rechter zijde gelijmd.
Ook begonnen met de motorkap, een slimme en eenvoudige constructie van interlocking onderdelen:
De motorkap heb ik in één deel rondom met zacht 1.5mm balsa bekleed:
Kort en dik rompje:
Zo liggen de Polikarpov en Buffalo er nu bij:
Volgende te doen is het maken van alle stringers in de romp.
Groeten, Ramses
.
Bouwverslag van een Polikarpov I-16 Ishak
Ontwerp van Richard Crossley:
Schaal: 1/14
Spanwijdte: 25" / 63.5cm
Met dezelfde methode als beschreven in m`n Brewster Buffalo bouwverslag het printwood gemaakt:
Alles uitgesneden en de notches met een vijltje gedaan:
De onderdelen van de vier longerons aan elkaar gelijmd en op tekening gefixeerd d.m.v. spelden:
De spanten van de linker romphelft haaks op de longerons gelijmd, hiervoor gebruik ik nu VMC aliphatic glue:
Volgens bouwbeschrijving de linker romphelft van de bouwtafel gehaald en de spanten op de rechter zijde gelijmd.
Ook begonnen met de motorkap, een slimme en eenvoudige constructie van interlocking onderdelen:
De motorkap heb ik in één deel rondom met zacht 1.5mm balsa bekleed:
Kort en dik rompje:
Zo liggen de Polikarpov en Buffalo er nu bij:
Volgende te doen is het maken van alle stringers in de romp.
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: