Ok tijd voor een korte update, er is eigenlijk heel veel gebeurd de laatste week, ik zal wel zien hoe ik hier alles neerpen, een weekje vakantie thuis doet wonderen aan de modelbouw voortgang...
De romp, wel de laslijnen allemaal aangebracht tijd voor stap 2:
Met dit als resultaat:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Niet slecht moet ik zeggen, het resultaat is voor mij meer dan ok, de foto's doen het zelfs geen eer aan.
Klaarmaken voor de volgende stap, dit is de eerste keer dat ik dit niet in 2 aparte delen doe maar in een keer de boot verder afwerk, we zien wel hoe dit loopt.
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Het probleem wat ik altijd heb met af-tapen, is dat na het spuiten de "lijm" van de plakband altijd wat lost en op de gespoten vlakken blijft hangen, dat moet dit er met cleaner worden afgehaald maar dit inpliceerd dat ik altijd een vernis laag naderhand moet aanbrengen want de cleaner laat toch een soort van spoor achter op de lak, mocht iemand hiervoor een oplossing hebben hoor ik het graag, ik gebruik washi tape van Tamiya op de vlakken. Als er betere tape is houd ik me zeer zeker aanbevolen.
Eerste laag zwart, niet direct content dus nog wat nabewerking:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Hier en daar de naden nog even agressief aangepakt, ja beter nu dan de rest van je leven moeten kijken op een halve goede naad he...
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
En nog lasnaden...
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Nog snel een neuscorrectie:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
En dan het zwart afwerken, maar hier heb ik geen foto's van, sorry.
Dan de boeiing afgeplakt aan de boven en buiten zijden zodat de binnenkant grijs kan worden.
Hier zie je een tussenstap, er was hier en daar nog een open naad die is in deze fase dan ook afgewerkt,
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
De deknaden zijn hierna ook aangebracht...
Nu ook het dek is reeds gedaan maar weer zonder as build foto's, op het einde maak ik wel een mooi overzicht, ik ben momenteel nog wat onvolkomenheden aan het bijwerken...
Ook zijn er tal van andere onderdelen gespoten:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Niet elk onderdeel is altijd goed, daarom maak ik altijd een batch, en gebruik enkel diegene die ik "ok" vind, de rest gaat dan meestal gewoon weg, dat was vroeger anders, nu dit detail kon ik vroeger gewoon niet bereiken ik denk dt dat ook onmogelijk wordt zonder het 3D gebeuren.
Nu die gespoten sticks ga ik niet gebruiken, ik had de 3D sticks die jullie een post eerder al gezien hebben even geschaald op 7% van het orgineel dit was meteen goed voor de brug:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Ook veel bezig geweest aan de "echte" brug:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Hier met het oude overhead paneel:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Hier heb ik dit vervangen naar een geupdate versie voor een FPV vooraan en achteraan:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
De camera gaat eigenlijk gewoon op een venthole lijken je gaat dat bijna niet zien, de lampen zijn gewone 3mm leds omdat op de echte brug dit ook gewoon halve bollen zijn, dit is geen foto van de echte T52 maar je ziet het idee:
Schermafbeelding 2022-11-15 om 23.24.44 by
Tug52 POA, on Flickr
nog wat dingen die wachten op een beetje verf:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Dan zat ik in mijn maag met de winch die is gemaakt uit een basis, en een "deksel" deel:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Maar als je dit spuit, zie je altijd de rand hiervan:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Ik kreeg dit maar niet beter dus besloten de winch te herdoen, maar ik moet aan het mechanisme kunnen dit is de oplossing, een winch huis uit 1 deel dus perfect en de lager bus op de originele wnche misbruikt als deksel, een klein rubbertje er in en het klemt mooi dicht.
Het tandwiel op de as wordt vast gesoldeerd, dat is stevig en kan ook terug uit elkaar als het zou moeten, en resin is weinig onderhevig aan de temperatuur dus dat gaat goed komen:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Dan ben ik ook nog bezig geweest met de decals voor de diepte markering de logo's, de naam enz... Hier de diepgang letter hoogte 1,8mm de ganse diepgang markering is 3,2cm hoog.
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Ja deze is voor de T51 mijne is de T52, maar de T51 laat even op zich wachten

.
De POA versiering:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Het feit dat ik met de decals bezig was wil ook zeggen dat ze er al opzitten, maar ik moet morgen nog de anodes doen en dan alles in de vernis zetten, zodra dit is gebeurd laat ik hiervan ook de foto's zien.
Dit was het even voor nu...