Ok meer dan een jaar geleden voor een update, verdorie dat is niet ok, maar ja het zij zo (er is nog een geheel nieuw model tussen gekomen), veel en niet veel gebeurd, de planning van de electronica is ondertussen omgezet in een werkend systeem en we zijn er bijna. De multiswitch een project van MdG aangevuld met mijn Iconen en geheel in de huisstijl van POA, werkt, dit heeft veel langer geduurd dan ik dacht maar ok we zijn er en de rest van de boot is afstellen en monteren.
Hier een voorbeeld van de zender:
Wat is mogelijk hier was ik wat aan het uitproberen per pagina kan je 8 iconen gebruiken van 96x96 met transparantie, deze zijn vrij te kiezen of zelf te maken het laatste heb ik gedaan, dan is er nog per pagina een midden logo dat kan gebruikt worden als logo of eventueel informatie bvb als je 1 pagina voor het achterdek wil maak je beter een achterdek logo dat helpt met het snel vinden van de juiste pagina.
Je ziet aan de logo's dat ik voor verschillende boten aan het werken ben, de T22 Voith en de nieuwe boot krijgen dit systeem zeker ook, of ik de oude ga omzetten is nog niet zeker.
Het grootste probleem hier is de grote kost omdat de USM RC2 niet met dit systeem werkt enkel de USM RC3. en die USM's zijn nu niet bepaald goedkoop.
Hier met de bijhorende decoders, elke decoder switch 8 switches en je kan er 4 per kanaal gebruiken ingang zijn RC en 12V er is nog een optie om een 2de spanning bvb 6 te geven ook, de Min wordt geschakeld.
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Hier de stappen in de boot de test van de decoders:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Het decoderREK, bij de volgende boot ga ik dit eenvoudiger maken want door de heel keine brug en cabin is dit nu toch wat moeilijk uitgevallen.
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Dit komt boven de reeds bestaande afdekking in de cabine:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Ik heb lang gedacht hoe ik de verbinding ging doen tussen boot en cabine, ik ga voor een magneetsluiting gaan, op deze boot met 10 polen dat is voldoende, de zekering gebeurd op het TechREK.
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Het TechREK in de romp:
Untitled by
Tug52 POA, on Flickr
Uiteindelijk werkt bijna alles, ik moet 2 Leds repareren en dan het geheel dus
daning omkaderen dat het hufterproof is om naar de vijver mee te nemen.
En enkele iconen moeten nog worden veranderd, zo is er het SAR licht op de reddings vlotten het achterdek licht enz...
Hier het uiteindelijke resultaat: er komen misschien nog betere films:
De FPV heb ik uit de boot verwijderd omdat ik het beeld niet goed vond, ook heeft dit buiten een "cool" factor geen meerwaarde als de resolutie niet scherp is, ik ga kijken of ik een 4K kan installeren in 1 van de volgende boten met de nieuwe X20HD wie weet is dat iets?
Ok kleine maar een heel belangrijke update, laat ons hopen dat het nu niet te lang meer duurt voor er iets nieuws wordt gepost...