Panther Watercar

Bonjour,

Frames 3mm, hullplating bottom 1.5mm, hullplating sides 1,5mm or 1mm (depending on forces that act on them), and topside and interior are going to be 1mm.
 
Heeft even geduurd, maar de voorwiel retract werkt! Vanochtend zijn de nieuwe schokbrekers binnen gekomen, en na wat finetunen van de lengte daarvan en de hevels draait het volgens plan:


Het was even een hoop gepruts, maar is wel de moeite waard geweest. Voordeel van de 3D prints is dat je snel iets aan kunt passen en opnieuw printen. Het beweegt nu precies zoals het origineel, met de juiste slagen.
 
That's the next step. I'm printing wells that will be places behind the front shocks. Together with a 'lid' on top and some PS plating the hull will be watertight.

Even een foto van de Panther op de wielen. Hier beladen met wat lood tot 3,8 kg, het streefgewicht.


De veren voor lijken goed, achter moeten er waarschijnlijk stuggere exemplaren gebruikt gaan worden, daar slaat het snel door. Maar dat is voor later als het definitieve gewicht bekend is. Zoals hij er nu staat is de negatieve veerweg ongeveer 10mm, de positieve 20mm, betekent 20mm bodemvrijheid. Negatief kan wellicht minder, ook dat is voor later.
 
Hello Lex,
In your post 127, you write "Als intrekservo gebruik ik een 15kg exemplaar dat door een Multiswitch gestuurde servo-slow module aangestuurd wordt"
I know what is a multiswitch, but what model do you use here ?
Thank you
 
Hi DGF,

I am using an Arduino based Multiswitch that works with all 2,4 GHz systems. It was developed bij the NVM (I had a smal part in testing it before release) and now sold here: https://www.rc-point.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000461&lang=nl

The servo-slow module you can see as sort of a servo-tester. It puts out a servo puls without using a receiver. The module can be programed with the travel end points that you want, and the speed is adjustable. There are two pins connected to the multiswitch. If one is switched the servo moves to endpoint 1, if the other is switched it moves to endpoint 2. That's a neet way of solving slow movements issues with specific endpoints.
 
De eerste klep zit er aan. Het wordt zo wel druk in de wielkast.


Met opgetrokken wiel


en helemaal neer


Op zich werkt het goed, alleen moet ik nog even sjoemelen. De band gaat namelijk in de uiterste stuuruitslag tegen de klep aanlopen. Het zwarte vlakje moet er af.


Bovendien zit er in gesloten toestand een spleet, op de foto onder. Hier is helaas weinig aan te doen zonder de scharnieren aan de buitenkant te gaan plaatsen. Maar op zich wordt het water op snelheid door de sprayrail onder de spleet gehouden, dus dat moet wel gaan. Alleen bij het op gang komen 'lekt' de boel, is niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Is het voor het mooie geen mogelijkheid op de EPA's aan te passen in de zender in plaats van in de klep te slijpen?
 
Ja, maar dat kost me weer stuuruitslag. De kleinste draaicirkel wordt sowieso al redelijk ruim. Dat hoekje is netto 6x4mm of zo, moet je weten om straks te zien.
 
Back
Top