p47d thunderbolt schaal 1/8

Inmiddels opnieuw een stoeltje opgebouwd.
Ditmaal met een rugleuning van dun karton, de zijkanten van styro en de zitting van 1,5mm balsa, rondgemaakt met (een klein beetje) amoniak-oplossing. Dit is de 3e variant.. aldoende leert men zal ik maar zeggen :D
Ik ga het stoeltje kleuren met enamel verf en 'verweren/weatheren' met dry-brushing.
full

Ook ben ik aan de slag gegaan met de 'throttle-box'
De basisvorm gemaakt van balsa bekleed met alu-tape.
De hendels gemaakt van spelden met bolle kop met en balsa blokje erop voor het gashendel.
full

Heb het inmiddels gekleurd met enamels en de 'weathering' met drybrushing gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terwijl ik aan het bouwen ben begint de twijfel een klein beetje toe te slaan over de aandrijving van het model en of het niet aardig zou zijn om te kiezen voor elektro ipv een laser 4 takt.
Voor de elektro-versie wil ik kiezen voor de hyperion 4035 met 6s Lipo.
Ik heb de hyperion 4025 in een kleinere warbird, ter vervanging van een 8,5 cc 4 takt en het bevalt prima!
De romp vergt dan wel wat aanpassing met toegangsluik voor de lipo.
keuzes keuzes .

Iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Intussen weer wat kunnen doen.
Stoeltje geverfd met enamels en 'geweathered' met alu dry-brushing.

full


Ook de throttles beginnen kleur en vorm te krijgen
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik ben een beetje om wat elektro/methanol betreft. Elektro vind ik toch wel lekker makkelijk. Hoewel ik toch ook wel weer een keer een mooie viertakter zou willen hebben. Keuzes ;).......

Succes ermee.

Freek
 
Tja, ik ben een beetje om wat elektro/methanol betreft. Elektro vind ik toch wel lekker makkelijk. Hoewel ik toch ook wel weer een keer een mooie viertakter zou willen hebben. Keuzes ;).......

Succes ermee.

Freek

Ik heb hetzelfde Freek,
Voordeel van 4 takt is toch echt wel dat je de kist makkelijker kan bijtanken zonder gedoe, terwijl bij elektro de kist zo mooi schoon blijft ;) en toch ook wel makkelijk kan werken mits je een aantal lipo's bij je hebt
 
Als je ooit de kans krijg om live een startende radial te zien, wil je nooit meer een electroaandrijving op je kist.
Het propje gaat rond en daar is dan ook alles mee gezegd.
Low pass met bzzzzzz doet het niet voor mij, dan komt er geen kippenvel, geen adrenaline, etc.
Dus kom ik dan een heel stuk modelbeleving te kort, het raakt niet de juiste snaar. Ligt aan mij hoor...
 
Don't get me wrong. Ik kan enorm genieten van de x cilinder radials, dat geluid is gewoon TOP. En ik zal vast nog wel eens pruttelaars kopen. Maar voor nu, met de trainertjes waar ik mee aan het prutsen ben, geef ik even de voorkeur aan elektro.

Freek
 
Ik zweer bij brandstof. Naar mijn mening heeft elektro maar 2 voordelen, namelijk het feit dat je de motor onzichtbaar in het model kunt bouwen, en het feit dat je elke verf kunt gebruiken die je wil, zonder daarna nog af te moeten lakken. Maar ik vind dat dit niet opweegt tegen de steile aanschafprijs van degelijke lipo's en het gebrek aan een fatsoenlijk motorgeluid...
 
Als je ooit de kans krijg om live een startende radial te zien, wil je nooit meer een electroaandrijving op je kist.
Het propje gaat rond en daar is dan ook alles mee gezegd.
Low pass met bzzzzzz doet het niet voor mij, dan komt er geen kippenvel, geen adrenaline, etc.
Dus kom ik dan een heel stuk modelbeleving te kort, het raakt niet de juiste snaar. Ligt aan mij hoor...


helemaal mee eens!

groetjes,
Jan
 
Bedankt heren, hier kan ik mee aan de slag! :D

Ik was aan het bestuderen waar de accu-hatches etc zouden moeten komen en daar begon de twijfel voor een elektro versie toe te slaan.
Het KISS-principe kwam om de hoek zeilen.. (Keep It Simple Stupid) :D
Zoals de kist ontworpen is zou er teveel moeten veranderen aan de basisconstructie en dat lijkt me niet handig als ik m'n eerste warbird van tekening bouw. :rolleyes:
 
Als je ooit de kans krijg om live een startende radial te zien, wil je nooit meer een electroaandrijving op je kist.
Het propje gaat rond en daar is dan ook alles mee gezegd.
Low pass met bzzzzzz doet het niet voor mij, dan komt er geen kippenvel, geen adrenaline, etc.
Dus kom ik dan een heel stuk modelbeleving te kort, het raakt niet de juiste snaar. Ligt aan mij hoor...

Maar een radial is natuurlijk ultiem en niet voor iedereen weggelegd
 
Ik vlieg met een trojan van black horse models, gewicht 4,3kg
Dit met een os fs 91, een lekkere motor
Mag misschien net wat meer power hebben voor het opstijgen, maar eens in de lucht ruim voldoende om schaal te vliegen
Als je kist onder de 4,5 kilo blijft is een 15cc 4tact ruim voldoende om overtuigend te kunnen schaal vliegen,
Groet Ger.
 
Maar een radial is natuurlijk ultiem en niet voor iedereen weggelegd

Kwestie van jezelf een doelstelling te geven, en er een beetje moeite voor te doen, eigenlijk met alles in het lev............ :wink:

@Robke, schat nog 2 maandjes en dat gaat de 1/4 FW190 omhoog, enne ....... d'r zit GEEN geluidsmodule ingebouwd :mrgreen: gewoon een radiaalgeluidgenerator :wink:

Groet Ger.
 
Zit die man nou niet te plagen :(, mag een mens ook nog even kiezen voor elektro?!?
Het lijkt hier wel een treinenforum met voor- en tegenstanders van Marklin (met die puko's)!
 
:D Haha! Wel mooi dit!

Ik vind inderdaad een stermotor ook beter klinken, maar om het op een 1/8-kistje te plakken.. ;)
Het wordt een mooi 4 taktje
 
...toch wat olie op het vuur; het is dan wel geen dubbelrijige 18 cilinder P&W R-2800 Double Wasp maar dan toch een 2x7 cilinder stermotor in schaal 1:8, mooi voor je kistje ;-)
2180277323_0161347975_s.jpg

(voor een grotere afbeelding; zie hier)
 
De laatste weken wat afgeleid van de thunderbolt door het vliegklaar maken van deze edge.
Het is een arf, maar toch, hier en daar aanpassen om het echt naar mijn zin te maken en een ST3000 ingebouwd die ik nog had liggen. Beetje overpowered, maar dat moet goed komen.
full


De edge dus vliegklaar en weer wat aan het cockpitje kunnen bouwen van de p47.
Heb instrumenten paneel opnieuw opgebouwd uit een dun plastic paneel met de instrumenten zelf gemaakt mbv een kleurenfoto van het origineel.

full


Ook begonnen met de opbouw van de zijwanden van de cockpit, bestaande uit twee panelen.
De throttle-box op het linker paneel bevestigd samen met landingsgestel- en flap-bediening en trimwiel.
full

En een begin gemaakt met de zuurstof regulator op het rechter zijpaneel.

full

De zuurstofslang is een krimpkous over een ijzeren veertje.

Het totaal ook maar even 'proefgepast' op de romp. :D
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan toch elektrisch?...

Deze week aan het 'aanklooien' geweest met een 10cc 2 takt op mijn cap.
Lekkage bij de tank, romp onder de brandstof en dat terwijl de nieuwe 2 takt nog geen meter gelopen heeft. Normaal laat ik mijn nieuwe motoren inlopen op een bok ipv aan een model maar ditmaal (te) kort door de bocht dus.

Zijn er naast het positieve aspect van een mooi geluid van een 4 taktje ook mensen met positieve ervaringen met elektrische schaamdelen.
Ik zag dat Mick Reeves zelfs een 1op4 spitfire op lipo's heeft..
 
Back
Top