P-80 Shooting Star RBC-kits turbine conversion

Inmiddels de maiden gedaan en hij vliegt best wel rustig en niet zo hard met wat gas eraf.
Mooi op schaal zeg maar , de ailleron uitslagen stonden wel wat fors in alle drie de “ dual rates “ dus die staat alvast op 80 % voor de volgende keer want de landing was niet zo netjes , ging veel te hard.

Kwam met takeoff flaps binnen want full flaps was heel erg kietelig op het ailleron.
Een landingsgestel uit de vleugel losgebroken en het asje van de neuspoot krom.
Nieuwe is inmiddels binnen van JP hobby in Frankrijk.
De KT45G4 sloeg nog steeds af en advies van clubgenoten de axelaration time van 10 sec naar 15 seconden gezet.
Daarna ging die niet meer uit en liep zonder de kap erop prima met taxiën.
Met de kap erop bleef hij ook aan maar had geen versnelling meer tijdens de taxi runs.

Boven de turbine twee cheeter holes gemaakt in de kap , dat was een stuk beter, daarna de maiden!
 
IMG_5018.jpeg

IMG_5019.jpeg

De inner wheeldoors heb ik ook verwijderd omdat deze storing gaven bij het intrekken van de LG. De maiden was dus ook met wielen uit.
 
Nadat ik tot twee maal toe de neuspoot en een hoofdpoot eruit heb geland is er unaniem besloten dat de P80 met deze KT45 niet de juist combinatie is . Totaal is het geheel te zwaar zeker met nog 1,5 l peut erbij komt ie boven de 7 kilo uit.
Intussen heb ik alles eruitgehaald en was benieuwd wat ie dan weegt?
IMG_5056.jpeg
IMG_5055.jpeg
IMG_5054.jpeg
IMG_5057.jpeg


2,06+0,33+0,33=2,72 kilogram Dat is dus een dikke 4,5 kilogram aan turbine uitrusting!
Nu heb ik geen idee wat een veel lichter uitgevoerde opzet qua servo’s en landinggear en ontvanger +accu’s weegt .
Met daarbij natuurlijk een 90mm EDF opzet met lIPo accu’s.

Gezien het vrij lage kaal gewicht moet dit wel goed kunnen en zal het vliegbeeld een stuk aangenamer zijn.
 
Back
Top