Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Bert O.K. er komt een losse kruisbeugel boven op de kop deze ligt er los op als je kijkt, dan zie je dat ook bij de orginele motor, dit ondereel is los en gemaakt van staal, bovenop de cilinderkop komt er nog een buitenmantel overheen i.v.m. vloeistofkoeling met daarop het kruisstuk welke doormiddel van 4 trekstangen word aangetrokken,deze moeten nog getapt worden in het motorblok.
hoop een van deze dagen een aanvang te maken.:)

Groeten
Dick

Hey Dickie,

Tsja, bij het origineel leek het mij dat die kruisbeugel onder het juk van de tuimelaars lag, en met dezelfde bouten als dat juk vastgezet werd aan de kop.
Aangezien bij jouw model de bevestigingswijze van dat juk lichtelijk anders was, zag ik effe niet hoe die kruisbeugel er bij tussen moest komen, vandaar mijn opmerking.

Succes met verder fabrieken, ik volg het met grote ogen....

Groet, Bert

De berg onderdelen blijft groeien.:)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dick, het gaat nu echt vorderen zeg, het is wel gedult hebben hoor!!
Alleen met vakwerk en gedult is dit te bewerkstellingen, en zo te zien is dat hier het geval :yes:
Hier alvast een filmpje van een Curtiss OX5.

Succes.
Jan

Hallo Jan, ja ik moet steeds weer slikken als ik die berg met onderdelen zie en er komt maar geen eind aan.

goed weekend
Dick:)

Deze kwam ik wel tegen 3,00 mtr span.
ze hebben alleen mijn credit kaart verstopt.

full

Weer iets verder met frasen kammen maken,op de voorgrond 2 stuks te zien.
Verder aanstaande week kijken naar een set om zelf te vernikkelen.
Als alles door gaat laat ik het stap voor stap zien.

full

Kom ik een foto tegen van een motor die denk ik in een kippenschuur gevonden is hier kun je zien dat het mechanisme een iets andere vorm heeft van de inlaat klep.

full

Hier nog een klepbediening zoals die door mij gebouwd word.
let ook op de trekstangen zij verdwenen ?????

full

Ook hier werd hij toegepast Curtiss Robin.

full

Eindelijk zijn de kammen gefreest, koste wel twee 3mm freesjes, beetje te wild geweest.

full

Ik begrijp uit een ander draadje dat Dick wederom stopt met posten, vanwege "stekelige opmerkingen". Ik vind het heel jammer, had ontwikkelingen met de motor graag mogen aanschouwen.

Freek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back