Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, het forum ziet er zelfs anders uit... Maar... het gaat lekker! Eindelijk, na zo lang al met het idee gespeeld te hebben ben ik nu officieel in de hobby aanbeland.
Ben maar begonnen met deze kleine kistjes.

Die T-28 Trojan van Eachine was hier natuurlijk al voorbijgekomen. Maar ik (en anderen) zijn echt verrast met hoe goed dat eigenlijk vliegt, zelfs bij een zuchtje wind. Heel leuk. Nergens voor nodig om daar een taboe van te maken. De Model 220 van MotionRC/Skynetic ziet er vooral gaaf uit, de controller is niet zo fijn als bij de Eachine en hij reageert heel heftig op stalls.
Met hulp van een forumlid uit de buurt dan de stap naar hobbygrade gewaagd. Die had me eerst geholpen en onder z'n vleugel genomen door met een trainer-transmitter setje een toestel van hem te vliegen. Daarna hebben we beiden een Volantex Phoenix 2400 motorglider gekocht en heeft hij mij grandioos geholpen met de opbouw en instellingen van mijne die er nu dankzij hem tof en goed herkenbaar uitziet! Vliegt als een droom, ook zonder stabilizatie (gewoon op een goedkope/eenvoudige 6-kanaals LemonRX). Natuurlijk desondanks een handvol voor een beginner (zag dat hij de maiden gepost had waar ik een go-around vlieg

).
Natuurlijk kwamen ook de tips binnen voor een wat grotere hoogdekker, dus ik heb een XFly Tasman gehaald! Deze wilde ik als beginneling met een Spektrum AR631+ uitrusten zodat ik AS3X/SAFE tot mijn beschikking heb (niet dat ik het continu in SAFE wil hebben, maar het is goed om nog iets achter de hand te hebben als beginner). Heb mijn TX16S zender (het origineel met OpenTX) vervangen door een TX16S MKII Max met AG01 gimbals. Ik heb het voor elkaar dat mijn zender met de ontvanger praat en alle kanalen (na veel omsteken en inverten van kanalen, heeft denk ik met AETR-instelling te doen o.i.d.) werken zoals je verwacht. Maar het SAFE instellen met Forward Programming e.d. dat heb ik alleen nog niet voor elkaar en dat wordt nu langzaam wel een dingetje, daar over de herfst/winter de vloot gegroeid is en ik veel ervaring wil opdoen, dus daarvoor kwam ik eigenlijk ff hier terug om me in te lezen.
Dit 'staat' momenteel in de 'hangaar'.

Natuurlijk is de droom zaken als de Viper V2 te vliegen, maar dat moet uiteraard nog ff wachten (maar goed, eeuwig lang zal FMS dat toestel specifiek voor hun 15-jarig bestaan niet opnemen in hun line-up en ik had hem wel graag gewild). De Dynam en TopRC zijn nog onderweg, vandaag kwam de Habu SS binnen. Ben nu ook bij een club daar ik dan ook eens geasfalteerde landingsbanen benutten kan, wat met de EDFs wel van voordeel is.
In ieder geval... na de post in 2019 nu dan toch eindelijk echt in de hobby... bedankt nog voor alle tips! En ik ga me nog eens in EdgeTX/Spektrum inlezen hier.