De hoogste tijd voor een update, belangrijke voorbereidingen voor het folien van de romp. Te beginnen met het maken van een gat in de vleugel. Getoond is een bovenaanzicht.
In dit gat komt de ESC en de kabels worden hierdoor naar de andere zijde van de vleugel gevoerd, het rompcompartiment in. Dit compartiment zal onderlangs toegangelijk worden via een afsluitbaar toegangsluikje.
De ESC past precies en klemt nu redelijk goed vast. Het leek verstandig om de ESC in ieder geval niet verstorend in de luchtstroom van de ducted fan te plaatsen. Een forse luchtstroom kan hopelijk langs de andere zijde voor wat koeling zorgen, tenminste dat is het idee. Hopelijk gaat dat werken.
Dan de bovenkant die is weggezaagd om de vleugel te kunnen plaaten, het "deksel", passend gemaakt en dit past dan ook over de ESC aan de bovenkant. Straks komt hier bovenop nog de uitloop van de cockpit.
Dan heb ik paneellijnen op de romp aangebracht, zoals ik dat eerder ook op de vleugel en andere vlakken heb gedaan. Hieronder de lijnen waar het neuswiel zit.
Dan verder naar achter, de paneellijnen van het hoofdlandinggestel, de grote "luikjes" die aan de zijkanten oversteken, en nog wat andere lijnen die toegangsluiken tot het binnenwerk moeten voorstellen.
Vooral de onderkant is hier interessant om te tekenen, aan de bovenkant zitten verrassend weinig (hoofd)paneellijnen.
Nog meer gaten: het toegangsluik uitgezaagd/uitgesneden alsook een zogenaamd "cheater intake hole", het achterste gat.
Het toegangsluikje heb ik aardig netjes weten te maken (al zeg ik zelf), strak terug te plaatsen, "echte" paneellijnen!
Een volgende keer hopelijk het (resultaat van) folien van de romp.
Clear skies and many happy landings,
Jurgen