.
Dank heren!
.
Maar HELAASSSS.... het ging niet als verwacht...
Mijn Sea Fury`s kwamen toch wat zwaarder uit dan Tjarko zijn Sea Fury...
Het zwaartepunt zonder lood lag ruim 1cm verder naar achteren bij mijn Sea Fury`s dan bij Tjarko zijn Sea Fury.
Maar ik wilde eigenlijk geen lood in de neus, was al zwaar genoeg.... die ene ruime cm moet toch kunnen?
Op een gemiddelde koorde van zo`n 18cm is dat natuurlijk te veel, maar ik dacht daar gisterenavond en vanochtend anders over.
Nog steeds ruim voor 30% dus het zou toch wel gaan?! Nou...... niet dus...
Bij de eerste maiden poging van de 6-7 sloeg de motor af, juist toen Tjarko de Sea Fury een flinke zet omhoog gaf...
Daar was geen houden aan en kwakte terug op aarde,... gelukkig nul schade!
Maar omdat die motor niet lekker liep dus maar de 6-8 gepakt voor een tweede poging.
Nadat Tjarko hem mooi hard de lucht in wierp ging de Sea Fury alle kanten op, behalve welke ik wilde.
Overduidelijk een te ver naar achteren liggend zwaartepunt... O MAN, WAT DOM VAN ME!!

Tjarko zijn Sea Fury vliegt snaar strak, dus waarom ik niet voor wat lood in de neus gegaan ben... echt dom.
Maargoed, de Sea Fury klapte vrij vlak en bijna zonder schade tegen de grond.
Alleen wat grond gehapt, een kapotte prop en een scheur in de motorkap.
En toen begonnen de Ornithos Club Pylon Races.... helaas niet gelukt om mee te kunnen vliegen met m`n Sea Fury`s.
Na de wedstrijden heb ik provisorisch een bonk lood in de motorkap van de 6-7 vastgezet tot het zwaartepunt goed lag.
Motor gestart en nadat Roel de kist de lucht in wierp trok deze door opkomende wind sterk naar links.
Nog veel te weinig snelheid voor de kleine ailerons om te kunnen corrigeren en nu ging de Sea Fury lelijk de grond in...
Een behoorlijke pechdag dus (en stommiteit van mij vwb het CG)... my walk of shame...
Thuis gekomen de motorkappen eraf gehaald en de schade bekeken.
Dat viel gelukkig heel erg mee!! De 6-8 alleen wat modder en een kleine scheur in de motorkap.
Die is inmiddels alweer gerepareerd, heeft nu extra lood in de neus, een nieuwe prop en is weer vliegklaar.
Van de 6-7 moet ik twee stukjes motorkap teruglijmen en de vleugelbevestiging repareren.
Ook dat is reeds bijna weer gerepareerd en ook hierin extra lood.
Klaar voor een volgende poging...
Overigens lag het echt aan mij en niet aan het ontwerp van de Sea Fury...
Tjarko had de snelste tijd in de Limited klasse met zijn electro aangedreven Sea Fury prototype!
.
Maargoed, over de eerste Ornithos Club Pylon Race van vandaag.
Toen ik opstond regende het pijpenstelen en dacht ik dat het helaas niet door zou kunnen gaan... niets bleek minder waar!!
We hebben in eerste instantie tussen de buien door gevlogen, maar later werd het droog en brak zelfs de zon door!
Alle deelnemers hebben drie heats kunnen vliegen en het was gezellig, competitief en er werd goed gevlogen.
De briefing:
De kisten uit verschillende klasses:
De startlijst:
Prijsuitreiking:
En een groepsfoto (helaas staan niet alle deelnemers erop):
Vandaag was een Try-Out om te kijken of het wat is, de deelnemers het leuk vinden en of er meer gegadigden voor te enthousiasmeren zijn.
Nou, dat is zeker gelukt!!

De deelnemers vonden het allemaal een erg leuk initiatief en enkele andere leden hebben laten weten volgend jaar ook mee te willen doen.
Tjarko en Frans, bedankt voor het erg leuke initiatief en de organisatie van vandaag! 
Uiteraard ook de dames die de catering hebben verzorgd bedankt!

Ik heb vandaag niet meer kunnen doen dan assisteren, maar heb toch een hele gezellige dag gehad!
Volgend jaar twee Sea Fury`s meer in het deelnemersveld!
Groeten, Ramses
.