Ornithos bouwproject 2016/2017 Tiger 2

.
Dank je Ralf! :)

En Dries... ik had die poster ook op m`n kamer hangen heel vroeger, sterker nog...

full

...ik heb `m nog steeds! ;) Zat opgevouwen tussen m`n bouwtekeningen...

Hij is niet helemaal mooi meer, maar je mag `m hebben als je wilt!

Groeten, Ramses
.

Ik ben sinds deze week in bezit van de short kit via Hobby Inn en heb ook meteen een kapje mee besteld. Bouw lijkt me (als beginnend bouwer) goed te doen. Ik had verwacht dat de romp ook op de tekening zou staan, maar met jouw foto's Ramses, ga ik er zeker uitkomen. Enige puntje waar ik (voordat ik de bouw begin) nog niet uit ben is het landings gestel. Hebben jullie kant en klare pootjes er onder gezet, of zelf gebogen van verenstaal? Voor de doorgewinterde houtwormen onder ons natuurlijk allemaal vanzelfsprekend, maar voor mij nog onbekend terrein.

Hallo Berry,
Zou je mij wat meer kunnen vertellen over jou laser machine?
Misschien in een mailtje, met wat fotos en gegevens van de gebruikte laser.
Rieks

Ik heb nu de vleugel in mock up staan, de liggers heb ik op maat gemaakt en de ribben staan er los op. Volgende item is het maken van de "false" leading edge. Welke dikte balsa hebben jullie daarvoor gebruikt? Ik neem aan de dat de leading edge op de vleugel tekening de uiteindelijke leading edge is, en dus eigenlijk uit 2 diktes balsa bestaat?

Laatst bewerkt:
Vinden jullie het vervelend als ik in dit draadje vragen stel over de bouw? Hebben jullie liever dat ik een eigen draadje start?

Vinden jullie het vervelend als ik in dit draadje vragen stel over de bouw? Hebben jullie liever dat ik een eigen draadje start?

Zoals Randall ook al aangeeft; Natuurlijk niet Leech!
Ik ben alleen even druk met andere zaken bezig geweest, vandaar dat ik niet direct gereageerd had...
Top dat je begonnen bent met jouw Tiger 2, daar ga je veel plezier van hebben! :thumbsup:

In deze post in dit verslag kan je de eerste (false) leading edge zien.

In deze post in dit verslag kan je zien dat je daar later na het beplanken van de neuslijst de definitieve (2e) neuslijst tegenaan lijmt.

De false leading edge is dus het smallere latje, de uiteindelijke leading edge de bredere.
Dit geldt hetzelfde voor de achterlijst (ook te zien in bovenstaande posts in dit verslag).

Enige puntje waar ik (voordat ik de bouw begin) nog niet uit ben is het landings gestel. Hebben jullie kant en klare pootjes er onder gezet, of zelf gebogen van verenstaal?

De poten zijn inderdaad gemaakt van (zelf) gebogen verenstaal.
Berry had dat voor ons in clubverband reeds gedaan.
De neuspoot is dacht ik een bestuurbare neuspoot van SIG.

Succes!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Hallo Berry,
Zou je mij wat meer kunnen vertellen over jou laser machine?
Misschien in een mailtje, met wat fotos en gegevens van de gebruikte laser.
Rieks

Gegevens over de laserfrees van Berry heb ik zo niet bij de hand.
Berry is momenteel bezig met verhuizen en heeft even weinig tijd.
Ook is hij niet geregistreerd op dit forum, maar wanneer ik wat meer over de laserfrees kan vertellen, zal ik dat aan de geïnteresseerden doorgeven tzt.

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Een nieuwe Ornithos Club Tiger 2 update.

Van Berry via de groepsapp een foto ontvangen genietend van zijn trofee en whiskey:

full

Ook clublid Maurice is gestart met zijn Ornithos Club Tiger 2:

full

En Jos zijn twee Ornithos Club Tiger 2`s naderen het einde van de bouw.
Hier een foto van zijn Messerschmitt Bf-109 "inspired" Club Tiger2:

full

En een foto van zijn P-51 Mustang "inspired" Club Tiger 2:

full

Deze is inmiddels bijna vliegklaar:

full

Jos heeft trouwens passende voorzieningen getroffen voor de ontvanger i.v.m. de zilverfolie

full

Deze Ornithos Club Tiger 2 is voorzien van flaps en uitgevoerd als taildragger:

full

Ondertussen wordt er nog druk gebouwd aan diverse Ornithos Club Tiger 2`s :yes:
Tot de volgende update!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
full

Zo, rechter vleugel in wording. Eindelijk tijd om weer eens wat te lijmen. Ik gebruik Sig bond houtlijm, welke beter schuurbaar is dan de bizon die ik normaal altijd gebruik. Bevalt erg goed tot nu toe. Bij gebrek aan 6mm balsa heb ik uit 3mm de neus en training lijst gelijmd. Die gaan er hopelijk morgen op.

In de kit zitten die handige klemmetjes voor de ribben niet, dus ik hoop dat het zo ook redelijk recht uitkomt. Ik heb de webbing al klaar liggen en die passen perfect. Het is wel licht 1,5 mm balsa, had liever wat steviger kwaliteit gehad, maar ik denk dat alles bij elkaar dit sterk genoeg zal zijn, ook al is het zachter balsa.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook besteld. Keurig pakket. Het zijn alleen de frees delen. Geen cockpit kap geen wielen geen stuurstangen. Ook moet de indekking liggers er los bijgekocht worden.

Zit er wel een tekening bij? Of moet je die ergens vandaan downloaden?

Back