Ornithos bouwproject 2016/2017 Tiger 2

Hahahahahaha... :D
En ik had al expres niet "klaargekomen" getypt, want dat betekend in NL waarschijnlijk hetzelfde als dat andere bij jullie... :D
Ik ga het maar even aanpassen dan ;)

Groeten, Ramses

Rare jongens die romei..euhhhh....belgen..[emoji2]

Inderdaad mooi zo, netjes en ordelijk..helemaal de aard van het beestje, Ramses?

Gaat lekker bij jullie op de club! De tijgers vliegen om de oren![emoji106] [emoji106]

Groet, Arnold

.
En zojuist is de mooie rooie Ornithos Club Tiger 2 van Piet gemaidend! :thumbsup:

full

En natuurlijk een filmpje:

Gefeliciteerd Piet, vele fijne vluchten en happy landings! :thumbsup:
Ook Piet zijn Tiger is toegevoegd aan post #2

Verder met de andere Ornithos Club Tiger 2`s!

Groeten, Ramses
.

.
Dank Ron en Bas! :)
Het gaat lekker met de Tigers bij Ornithos inderdaad :thumbsup:
Ons veld is trouwens 100 x 80 meter Ron:

header.jpg

Groeten, Ramses
.

.
Klopt, vooral brandstofmotoren klinken behoorlijk anders op video.
Zeker op de met een smartphone geschoten filmpjes.
Mooie website heeft Cumulus trouwens :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Mist en koude konden niet deren, de Tiger moest vleren :-)

Idd een mooi veldje.
Het onze is 150m lang maar slechts een 25 m breed. Leer je mee crosswind landen :-D

.
Dank allemaal voor de leuke reacties in ons Ornithos Club Verslag afgelopen 3 maanden! We zijn aan het einde van 2016 begonnen met dit club bouw project. Inmiddels hebben drie Ornithos Club Tiger 2's reeds gevlogen op de valreep van 2016 en in 2017 zullen er nog vele volgen. We gaan in ieder geval lekker verder met ons club project. Tot de volgende update in dit nieuwe jaar!

Groeten, Ramses

Pffft... kwart voor één.... Moest jij geen oud en nieuw vieren?

(en nee, ik ben niet net zo... Waar ik zit is het al weer kwart voor elf, de volgende ochtend.... :D)

.
Tja...ik heb gewoon geen leven... altijd maar met die ***** hobby bezig.... :D:D:D:D

Valt me wel op dat er verrassend weinig spelfouten in dat bericht zaten... na de nodige :bier: :D

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Podverdrie... deze week nog een weekje vakantie en dan wordt ik ziek... :(
Intussen wordt er in Geldrop flink gebouwd aan de overige Tigers, maar nog geen updates.
Dan maar even een pauze filmpje, gevonden op het internet van een Tiger 2x2:

Groeten, Ramses
.

Heb jij weer.....beterschap!
Lig je nu aan het volgende bouwproject te denken?[emoji12]

Groeten, Arnold

.
Dank je!

Vervelend virus... m`n dochter was vorige week al ziek, maar ik hoopte dat het mij zou overslaan... helaas dus niet... o_O

Afgelopen week de hobby kamer eerst maar eens grondig opgeruimd en opnieuw ingedeeld:

full

full

Besloten dat ik eerst de zilveren Ryan STM-S2 en de zwarte De Havilland DH-T.10 Chipmunk vliegklaar ga maken.
De vleugel van m`n Ryan STM-S2 ligt reeds op de bouwtafel:

full

Het moet vrij eenvoudig lukken deze twee kisten vliegklaar te krijgen voordat het vliegseizoen weer begint.
Daarna ga ik weer verder met de liggende bouwprojecten die in de nok van een andere kamer hangen... (zie m`n avatar ;))

.
En natuurlijk verder met dit club verslag over de Ornithos Club Tiger 2`s bijhouden!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Ohwww.... ik dacht even dat je die vleugels boven je bed had hangen... bleek 't toch je hobbyhok te weez'n :-)

Die twee klaar maken? Goed plan! Heb je 'minimaaaaal' twee fraaie kisten om mee te zeulen naar de Fly-In van Odoorn :mrgreen:
Bedoel... het kan niet snel genoeg weer 24º C zijn...

Dat is een mooi plafond geworden.

Is het geen idee om isolatie materiaal t.b.v. buizen om de balken te doen i.p.v. de lapjes?
Dan is je balk ook aan de onderkant beschermd. Dit voorkomt schade aan het model als je hem erop wilt leggen, maar per ongeluk tegen de balk stoot. Ook valt het lapje stof niet op de grond als je met iets schuift.

Geen idee hoe dik de balken zijn. Maar de isolatie is in verschillende maten te krijgen, mogelijk past het.

5508_climaflex_cvbuis_isolatie_1.jpg

Back