openpilot info draad

van de zelfbouw quad met openpilot 1ste gen.
Vliegt zo strak als het maar kan!

img0468bz.jpg

De Tbs met CC3D , wel in de tuin gevlogen en gehoverd.
Gewoon stabiel.
Moet zoiezo nog fijn afgesteld worden maar vliegt al goed.

img0469s.jpg

img0470gzn.jpg

Beiden quads zijn zwaar van gewicht!

Ik ga eens vogelen hoe ik m'n zender sliders kan instellen zodat ik m'n PID's er mee af kan stellen. Kijken waar ik dan uit kom.

hmm.. kun je met een pwm receiver ook 2 accessory modes instellen? ik krijg alleen accessory0 op een draaiknop..

Wel een heel handig filmpje gevonden over esc calibratie..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja esc calibratie is heel simpel inderdaad. Dat vind ik zo mooi aan die openpilot bordjes.

Wel rare waardes inderdaad na autotune.....wellicht dat ze daarom autotune weggelaten hebben in final versie.

Weet je wat je ook kan proberen te verhogen.....dat is de gyrotau. Dit is de filter voor de gyro tegen de vibraties. Standaard is deze 0.005 dacht ik en die kun je gerust 0.010-0.020 maken.

Ga binnenkort de auto tuning nog eens proberen met de laatste versie van de gcs.. Ben erachter gekomen dat je die kunt activeren..

Ga binnenkort de auto tuning nog eens proberen met de laatste versie van de gcs.. Ben erachter gekomen dat je die kunt activeren..
Oh laat dat maar zitten er zit geen verschil in. Deze is alleen hidden.

Ik post wel een nieuwe versie zodra die beschikbaar is. Ik heb namelijk toegang tot flight test team gedeelte van de forum en daar zie ik als er nieuwe ontwikkelingen gaande zijn en kan ik een nieuwe versie eerder bemachtigen.

Ik lees nu dat peabody deze gaat verbeteren. Ik lees ook dat de huidige bug is dat de ki waarde's te hoog uit kunnen vallen. Precies wat jij hebt zeg maar.

James cranked out a healthy start on a "SanityCheck", but we also need to refine the Autotune GUI and process to make sure that it delivers the desired results, and all of this should probably be run through the usual FTT review/refine/testing process, before release.

So, let's talk about what needs to happen to get to a release where all agree that Autotune is ready for new users to attempt. Safely.
I too confirm that there was a consistently high Ki value when using autotune. I agree with peabody that even with the high Ki my quad also flew pretty well. I prefer my Ki to be relatively low compared to how autotune gets it and at present there is no substitute for manual tuning, but that is besides the point. The main thing is that it works, now there's just a bit of tweaking and refining needed to get it to the next level

Nog even een vraagje:
Bij het level tabblad moet je het boardje/copter level zetten en dan laten rekenen.
Dan kun je een vinkje zetten/ weg halen bij : zero gyros while arming aircraft.
Wat gebeurd er als dat vinkje blijft staan en wat als je het weg haalt.
Moet je in het veld elk keer de copter waterpas zetten of is dat eenmalig?
Alvast bedankt
Ton

Nee je hoeft de copter niet waterpas zetten, maar wel even ongeveer 7 seconden niet aanraken, want dan calibreert deze. Dat vinkje doet een extra calibratie bij het armen. Hoeft niet maar is wel verstandig.

Mijn quad CC3D vloog niet naar mijn zin en hoorde af en toe een brommende/ knorrende motor.
Toen schoot mij te binnen dat ik onderstaande esc’s nog niet had gecalibreerd.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2161
Dus in de Wiki gedoken en dit gevonden

With the propellers removed and the source (radio, servo tester, or flight control board) set to full throttle, power up the ESC and wait for a single beep after the typical rising initialization beeps.
This indicates the high pulse length has been saved to RAM. Move the stick or knob to the lowest setting, and wait for two beeps.
This indicates that the low pulse length has been saved to RAM.

Helaas zijn de piepjes anders als hierboven beschreven.
Bij mij is het als volgt
- zender aan en throttle op max (endpoint 100% , trim in middenstand, subtrim 0)
- accu aansluiten en er klinkt 3x piep en na ca 3sec weer een piep
- stick neutraal en er is geen piep meer te horen

Wat gaat er mis.
Kun je wel alle 4 esc’s aangesloten in 1 keer calibreren?

Alvast bedankt
Ton

Dan kan het nog.. De openpilot software kan je throttle ook omdraaien..;)
Ja, in de stick calibratie..

Laatst bewerkt:
Ik zal de wizzard er nog een keer op los laten.

Ook heb ik ergens gelezen dat je de throttle in je zender het best op ca 85% kan zetten.
(ik neem aan dat hier het endpoint 85 % bedoeld wordt)
Moet je dat doen na de calibratie/ wizzard of er voor?

Sorry jongens ik ben er niet zo in thuis als jullie.

@ Lennie 054
Inderdaad zit de throttle stick min en max in de wizzard.
Maar zijn daarmee automatisch de ESC gecalibreerd?
En waar kan ik die 90 % zien in welk scherm?

@ Gorelroni
De ESC 1 voor 1 kan niet meer want dan moet ik ze weer los solderen.

Hebben jullie trouwens een idee waar die brom/ knorrend geluid door veroorzaakt wordt.
Ton

Back