openpilot info draad

Vandaag toch iets vreemd tegen gekomen. Na het installeren van een andere ontvanger heb ik nog eens mee proberen vliegen. Maar hij draaide constant tegen wijzers in. Na een aantal keer controleren van de settings (maar eigenlijk niets te veranderen) ging het terug goed. Maar dan terug een harde landing (laag boven grond sprong een prop los). En nu heb ik het weer. bij het opstijgen draaid hij tegen de klok in (zal later vnv of morgen een filmpje posten).

In de GCS ziet alles er nog goed uit. dus het kan geen defecte gyro of compas zijn...

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Mvg,

Iemand nog tips voor de axislock settings?
Lijkt nu nergens op, de spyder wil telkens op z,n staart gaan staan.

De rest werkt wel aardig, maar de AL zou toch de ingestelde vlieghoek als 0 moeten zien? Nu lijkt het meer op een stable mode.

Zie het als een rate mode (HH) die in principe niet mag afzakken en daarvoor niet alleen de gyro maar ook de ACC sensor gebruikt. Ik vlieg weinig in die mode, is niet zo m'n ding maar het werkt wel redelijk.

axislock settings 15 werkt hier goed.
als ik het goed begrepen heb werkt het samen met de rate mode .
door het model op te spannen kan je het prima af stellen en zie je meteen wat er gebeurt zeker in de rate mode.
plaats het model onder een hoek en kijk of het blijft staan zo niet iets om hoog test dit ook aan de andere kant en in het miden horizontaal.
blijft het geheel snel en strak op zijn plek zit je goed.

daar na in de lucht kijken of het te veel of te wijnig is trillen of sompy

wie weet hoe je een octocopter aan stuurt 8 motoren en maar 6 uit gangen voor de motoren.
in de software zie je wel 8 uit gangen.
wie weet er raad ik kon er niks over vinden.

die link had ik gevonden maar er staat niks over hoe het aan gesloten zit.
in het filmpje kon ik het ook niet goed zien.
ik ver moet dat er steets 2 motoren aan elkaar gekopeld zitten en dus vliegt als een quad.

kreeg van morgen een mailtje.

Unfortunately we cannot supply your Open Pilot CC Board(s) as soon as expected
However we will put you as a PRIORITY CUSTOMER for the next batch due later in September.

Kgeloof dat ze er te weinig hadden en da mensen die al het langst een bestelling hadden staan eerst kwamen ... Een deel van de gyro's waren niet goed ofzo, al een geluk dat ze ze eerst zo goed testen...

kreeg van morgen een mailtje.

Unfortunately we cannot supply your Open Pilot CC Board(s) as soon as expected
However we will put you as a PRIORITY CUSTOMER for the next batch due later in September.

Wanneer is die openpilot nu eens leverbaar?
het begint te irriteren hoelang dat wachten telkens duurt...
iemand info?

wees blij dat er goed werk gelevert wordt als er wat mis is en je heb het in huis is het veel erger.
+denk ook eens er aan dat deze mensen het voor niks doen en toch een erg mooi product maken en dus 100% goed gelevert wordt.

Voor de mensen die een preorder hebben gedaan bij flyingwings (waaronder ik zelf ook) is er goed nieuws, zo te horen hebben ze de boardjes binnen gekregen en beginnen ze vanmiddag met de verzending.

The 135 boards for Flying Wings arrived this morning and we will start dispatching them this afternoon.

Voor de mensen die een preorder hebben gedaan bij flyingwings (waaronder ik zelf ook) is er goed nieuws, zo te horen hebben ze de boardjes binnen gekregen en beginnen ze vanmiddag met de verzending.

Jammer dat ik nergens een pre-order heb gezien, ik heb uiteraard diep respect voor de coptercontrol mensen! maar het wachten is wel frusterend.. ;)

Back