openpilot info draad

@ Heligek Ik heb wel geprobeerd te bestellen maar dat wou niet en toen ik verder op het net ging kijken kwam ik bij Innov8tiveDesigns.com en die hadden de originele nog wel op voorraad
en was ook maar 6 euro duurder.

@maidenlennium Als ik de prijs zie zijn de originele in New zeeland 3 euro duurder en in de USA 6 euro. Wat dat betreft zou ik ook zeggen dat het geen clone's zijn. Maar als ik iets ergens laat produceren voor mij en die gaan het zelf verkopen en mij niet leveren dan was ik gauw klaar met ze, dus ik denk wel dat het clone's zijn.

De clone's schijnen inderdaad duurder te zijn als de originele, dit is eigenlijk wel logies want aangezien het een non-profit board is en OpenPilot grotere partijen in een keer af kan zetten zal een clone verkoper die alleen voor het geld gaat (quality control zal dus zeker niet gebeuren!!) altijd duurder zijn.

Hou er rekening mee dat elk board een unieke code heeft en dat het waarschijnlijk niet lang zal duren dat dit verwerkt gaat worden in de software waardoor je je clone board in de prullenbak kan gooien!!

Je bent een clown als je een clone koopt!

-Je steunt er het project niet mee, het beetje winst dat dient om het OP project in de lucht te houden gaat niet naar de ontwikkelaars maar naar die dieven. Maar alle vragen die je dan stelt over het project moeten wel door die mensen beantwoord worden, de Chinees of Pool zal je niet helpen!
-Je krijgt minderwaardige sensors en er is geen eindcontrole. Die eindcontrole is trouwens de reden waarom de volgende lading OP CC bordjes op zich laat wachten. Dankers wil een zo goed als perfect product leveren, hij doet het niet voor minder.
-De Chinees neemt waarschijnlijk enkel pre-orders aan maar heeft geen stock.

arachnida

Je bent een clown als je een clone koopt!

-Je steunt er het project niet mee, het beetje winst dat dient om het OP project in de lucht te houden gaat niet naar de ontwikkelaars maar naar die dieven. Maar alle vragen die je dan stelt over het project moeten wel door die mensen beantwoord worden, de Chinees of Pool zal je niet helpen!
-Je krijgt minderwaardige sensors en er is geen eindcontrole. Die eindcontrole is trouwens de reden waarom de volgende lading OP CC bordjes op zich laat wachten. Dankers wil een zo goed als perfect product leveren, hij doet het niet voor minder.
-De Chinees neemt waarschijnlijk enkel pre-orders aan maar heeft geen stock.

arachnida

vandaar dat ze nu zelf de volgende partij moeten omsolderen!

Heel de wereld zit te smeken om een board, dus als je er nu ergens een kan kopen lijkt mij het duidelijk wat voor een dat is, een clone dus.

zaterdag had Innov8tiveDesigns.com er nog 7 op voorraad waarvan er 3 naar mij zijn:).

hoe kan dat ze geven op hun website aan dat ze niet naar andere landen sturen

Due to ITAR restrictions on this type of product, we can only sell the CopterControl board to customers that live in the United States or Canada. If you live outside of these two countries, please do not order this board from us. We will have to cancel the order and refund any money paid.

hoe heb je dat gedaan bestel ik ook even:p
trouwens ze geven daar nu ook out of stock aan:onweer:

toch nog even reageren op het fijt dat als je een clone koopt je het project niet steunt enz
sorry vind dit een beetje van...........ik koop niet in china want alles word daar nagemaakt,nee als dit de enige manier is om aan zo'n bordje te komen dan zullen anderren daar zeker gebruik van maken

Laatst bewerkt:
toch nog even reageren op het fijt dat als je een clone koopt je het project niet steunt enz
sorry vind dit een beetje van...........ik koop niet in china want alles word daar nagemaakt,nee als dit de enige manier is om aan zo'n bordje te komen dan zullen anderren daar zeker gebruik van maken

Ik begrijp wel de frustratie als je op je speeltje moet wachten, ik heb het daar ook lastig mee. Maar je moet dan ook de gevolgen dragen als je een clone koopt. Koop in China een iPhone clone, moet je hier bij Apple niet laten herstellen. En je had in het begin een jailbreak nodig om die hier te laten werken, is het dat allemaal waard? Morgen komt OS5, en dan moet je weer wachten op die jailbreak.
Zo ver is het nog niet met OpenPilot, maar als de clones blijven komen zal men wel iets moeten ondernemen; het project stoppen of zich beschermen met het interne serienummer.
Meer nog, door het kopen van een clone met slechtere of afgekeurde componenten zullen velen afhaken van het project omdat het niet voldoet aan hun verwachtingen. Het zal OP een slechte naam bezorgen en zo schade toebrengen aan het project, alhoewel het officiële product wel goed is. Dat lijkt me op termijn niet zo'n goede wending. Je koopt een technisch hoogstaand product, geen T-shirt van LaCoste of Boss op de Turkse markt in Bodrum hé!

@jbkappirossi het zijn originelen ik ben via de open pilot site aan hun adres gekomen.

@heligek Ik heb hun zaterdag/ vrijdagnacht gebeld en zo besteld via creditcard betaald, alleen is mijn vrouw bedrijfsleidster voor een internationaal bedrijf die ook in de VS zit en zij zit nu in de VS :D en vanmorgen vond ik de mail dat ze er al waren. Nu mag ze vrijdag ook thuis komen ;). ik doe de VS altijd op die manier om de invoer te omzeilen.

@jbkappirossi het zijn originelen ik ben via de open pilot site aan hun adres gekomen.

@heligek Ik heb hun zaterdag/ vrijdagnacht gebeld en zo besteld via creditcard betaald, alleen is mijn vrouw bedrijfsleidster voor een internationaal bedrijf die ook in de VS zit en zij zit nu in de VS :D en vanmorgen vond ik de mail dat ze er al waren. Nu mag ze vrijdag ook thuis komen ;). ik doe de VS altijd op die manier om de invoer te omzeilen.

he rob ik begin jou vrouw opeens ook erg aardig te vinden :help:
en ivolo ik begrijp wel wat je bedoeld maar als ik alles zo bekijk ben ik bang dat dit nog wel even gaat duren want als eerste word amerika bevooraad en wij zijn een van de laatste en als ik het zo lees op de verschilende forums wachten er al aardig wat menssen op nieuwe vooraad en niet alleen in europa.
en wat de kwaliteit betreft vind ik dat je niet vantevoren mag oordelen want als je naar de kk bordjes kijkt dan zijn er op dit moment meer clones in de handel dan orginelen,en deze doen ook zeker niet onder voor het orgineel of zijn zelfs mischien wel beter

Laatst bewerkt:
he rob ik begin jou vrouw opeens ook erg aardig te vinden :help:
en ivolo ik begrijp wel wat je bedoeld maar als ik alles zo bekijk ben ik bang dat dit nog wel even gaat duren want als eerste word amerika bevooraad en wij zijn een van de laatste en als ik het zo lees op de verschilende forums wachten er al aardig wat menssen op nieuwe vooraad en niet alleen in europa

Lees het enige officiële OP forum en je kan vaststellen dat er 100 stuks naar Portugal onderweg zijn! Maar snel zijn zal wel een must zijn want erg veel is het niet!!!

Trouwens, bij die Chinese aanbieder is ook de iPhone 5 te koop!:o

Back