openpilot info draad

Ziet er goed uit en ben nieuwsgierig naar het filmpje.
Wat is je totaal gewicht nu en wat voor accu gewicht?
Eigenlijk de complete setup graag.
Ton

even mijn ervaring van vandaag

had met het filmpje er bij de boel ingesteld
bij de maiden moest ik 100%bij trimmen omdat die vol naar voren wilde
hierna nog wat dingen geprobeert maar elke keer was er eigenlijk wel wat dan trok die weer vol naar links of naar rechts
ook de uitslagen op mijn sticks waren erg klein op het moment dat ik alles in mijn zender op 200% had gezet kon ik een beetje vliegen
dus dit word nog veel uitvissen hoe ik dit stabiel krijg

wat me wel opviel was ondanks het onstabiele gedrag wat die had hij voor het gevoel zich erg stabiel liet aanvoelen en zich erg rustig gerdroeg

nou volgende keer weer verder

Hallo John,
Wat is je totaal gewicht nu en wat voor accu gewicht?
Of heb ik er over heen gelezen.
Groeten
Ton

heb effe snel gekeken voor je en ja is niet de lichtste maar kom op een totaal gewicht van 942 gram dat is dan inclusief accu
de accu is 185 gram

gr.john

Netjes hoor. Afgelopen weekend de mijne gewogen: 1100gr met een vliegtijd van 13 min. Ik vlieg met KD-A22-20L, 25A plush ESC's en een 3000 Turnigy LiPo.

Ik ben van mening dat mijn frame echt te zwaar is, maar dan zou ik moeten zoeken naar carbon. Nu armen van uitgeboord 15x15 aluminium en 2x triplex 100mmx100mm tbv de electronica.

Wel kan ik hands free hooveren (KK 5.5), zó stabiel :)

mijn CC staat erop , natuurlijk aan het regenen nu :-(

kan iemand me zeggen hoe je aan de getallen komt die je moet invoeren bij de output channels.
il vlieg met turnigy plush 30A

kan iemand me zeggen hoe je aan de getallen komt die je moet invoeren bij de output channels.

Zie hier: Output Configuration - Documentation - OpenPilot Wiki

Met de neutral waarde moet je wat experimenteren, zorg ervoor dat de motors bij het opstarten mooi beginnen draaien maar nog niet geneog kracht hebben om lift te geven. Een motor die bij het starten wat heen en weer schudt of ronkt is te laag ingesteld.

Bij mij 1000/1080/1850 en update 400. (Turnigy 10A clone en Keda 20-50s)

Ik ben heel benieuwd naar de eerste filmpjes waarin het openpilot bordje flink aan de tand gevoeld en gedemonstreerd wordt, inclusief return to home, waypoint navigatie en positie hold.
Ik zou graag een vergelijking maken met ardupilot. Wat kost nu trouwens zo'n openpilot brein, inclusief INS, gps, compas, kortom, alles nodig voor autonome vlucht ?

Ik ben heel benieuwd naar de eerste filmpjes waarin het openpilot bordje flink aan de tand gevoeld en gedemonstreerd wordt, inclusief return to home, waypoint navigatie en positie hold.
Ik zou graag een vergelijking maken met ardupilot. Wat kost nu trouwens zo'n openpilot brein, inclusief INS, gps, compas, kortom, alles nodig voor autonome vlucht ?

uu je huis werk niet gedaan???.
lees de draad maar eens door dan weet je wat er mee kan tot nu toe.

nja, als 't zo zit, lamazitte dan.
Hij is er niet, wanneer komt ie, hij is er, ik heb em besteld, ik was te laat, wie heeft er nog een, balletjes en de smurfen hun tanden :mrgreen: vatten het topic wel zowat samen.

Waarom is die trouwens sticky ?

Laatst bewerkt:

ik heb channel 1 tm 4 op 1220 staan stonden eerst lager zoals uitgelegd in het filmpje.maar bij het armen van de cc bleef een motor wat hangen.

controleer of de regelaars goed staan dat kan het ook zijn.
als de motoren goed lopen staan de schuifjes bijna gelijk.
let er ook ff p de de 4 motoren op 400htz staan.

nja, als 't zo zit, lamazitte dan.
Hij is er niet, wanneer komt ie, hij is er, ik heb em besteld, ik was te laat, wie heeft er nog een, balletjes en de smurfen hun tanden :mrgreen: vatten het topic wel zowat samen.

Waarom is die trouwens sticky ?

in het begin van de draat staat heel veel info kijk de filmpjes en je weet hoe en wat.

Zo John vandaag al wat testen gedaan.
Heb nu een redelijk tot goed vliegende quad in twee modes.
attitude en rate.

Behoorlijk wat instellingen in het PID venster gemaakt
ga vandaag weet verder testen.

Laatst bewerkt:
Quad-01.jpg

Quad-02.jpg

Quad-03.jpg

Quad-04.jpg

Quad-05.jpg

Quad-06.jpg

Quad-07.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een Coptercontrol bordje die weg mag
Alle correspondentie via PB !!!
(ik weet hoort normaal bij te koop sectie , maar in deze thread zitten enkel de geintresseerden , indien ik fout ben mag u deze wissen)

Ik heb een Coptercontrol bordje die weg mag
Alle correspondentie via PB !!!
(ik weet hoort normaal bij te koop sectie , maar in deze thread zitten enkel de geintresseerden , indien ik fout ben mag u deze wissen)

Blijkbaar zijn er meer gegadigden , PM wat je er wilt voor geven

Back