@Eric
Ok, twijfelde na het starten van het draadje al of het in de juiste rubriek stond.
@Erwin
Ja het kriebelt nog steeds (maar heb wel even gekrabd

).
Weet nog niet wat het gaat worden.
Omdat ik in eerste instantie binnen wil vliegen zit ik vast aan een kleine helikopter en de singele rotor helikopters zijn moeilijker te vliegen dan coaxiaal en helmaal als het micro heli's zijn.
Kreeg net wat feedback van de ontvanger van mijn CB100: hij moest behoorlijk wat afstellen aan beide servolinks maar heeft hem nu zo dat hij een paar seconden handsfree kan hoveren!
Ik had denk ik eerst beter een afspraak met een ervaren piloot had moeten maken.........
Zit eigenlijk te denken aan een Blade MCX of Nine Eagles Solo. Ik denk dat ik daar wel vrij snel en zonder risico mee kan leren vliegen (in huis want buiten zal dat niet lukken denk ik).
Misschien weinig 'uitdaging' maar wel snel plezier!
En in ieder geval is de besturing dan op dezelfde wijze als de single rotor helikopter (durf niet meer met die 3 kanaals IR te vliegen omdat het roer daar op de rechter pook zit)
Welke coax is klein genoeg om leuk binnen te vliegen, maar tevens krachtig genoeg om buiten te vliegen?
Van de single rotor helikopters voor binnen zijn alleen de andere twee kandidaten nog op de lijst: Blade MSR en Nine Eagles Solo Pro.
De MSR wordt vanuit de fabriek proefgevlogen en afgesteld zeggen ze, maar hoe dan ook lijkt het me verstandig te kijken of iemand in de buurt ervaring heeft met dat type en wil helpen bij het afstellen.
Als ik dan ga oefenen weet ik in ieder geval dat hij goed afgeseld staat.
Beide helikopters hebben een dual rate, een beginners stand en een voor gevorderden, instelbaar op de zender.
Weet iemand of de MSR of Solo Pro in de beginners stand makkelijker vliegt dan de CB100 of kan ik iets vergelijkbaars verwachten?
@nellestm
Is wel een snoepje die S300!
Ik kan je hier moeilijk in adviseren ben ik bang. Heb na mijn keuze te snel conclusies getrokken denk ik waardoor ik wel wat geleerd heb maar niet wat de bedoeling was.
Als de investering geen probleem is heb je in ieder geval twee helikopters die je met dezelfde zender kan vliegen.
Als je al veel tijd op de simulator hebt lijkt het me dat je de MSR wel aan kan, maar ik spreek zoals je weet niet uit ervaring.
Zelf heb ik niet met een simulator gevlogen. Wilde dat wel doen, maar het werd mij niet duidelijk hoe ik de zender (WK2402) op mijn computer moest aansluiten.
Peter