ONTMOETINGSDAG: Zaterdag 19 april 2014

Ik heb daar ff op gegoogeld, en met name op het merk; Frali Swiss.
Er wordt in advertenties vaak naar een bouw beschrijving gevraagd, die schijnt er gewoon niet bij te zitten.

Ben dus wel benieuwd naar de kit, en gaan daar zeker eens uitgebreid naar kijken:cool:

Ik heb hier ook nog nog 10 grote tekeningen van hetzelfde schip van Euromodel liggen is het wat deze dan ook mee te nemen want ze hebben wel heel veel gelijkenissen?

Ik heb hier ook nog nog 10 grote tekeningen van hetzelfde schip van Euromodel liggen is het wat deze dan ook mee te nemen want ze hebben wel heel veel gelijkenissen?

Zou ik doen Robert, maar ik neem aan dat je al op de site van Euromodel gekeken hebt, want daar staat een compleet verslag in PDF van dit schip.
Is dan wel van Euromodel, maar daar zul je zeker veel info uit kunnen halen

mogelijk even een tip voor de inrichters om een groep tafels leeg te houden waaraan we dit soort modellen kunnen bespreken en ruimte hebben om tekeningen uit te vouwen.
ik denk er over om nog wat naslag werken mee te brengen van de Vasa

Da's inderdaad een goede tip Jan.
Ik neem zelf nog wat boeken betreffende de Nelson Periode en de Engelse scheepsbouw mee.
Dus een lees / bespreek tafel is wel handig:D

Nee hoor, die zitten netjes ingepakt in het originele pakpapier van de winkel, zijn dus nog niet eens uitgepakt geweest, met het originele bonnetje erbij al in mijn tas:D

:help:

Hoe worden de modellen meestal vervoerd, zetten jullie het ergens in vast of iets dergelijks. Met al dat tuigage er op is het best wel lastig vervoeren zonder dat er afbreekt.

Ik probeer de romp in een doos/kist te fixeren zodat deze stevig staat, verder is het verstandig om er voor te zorgen dat deze doos/kist niet kan schuiven, dus met bv boodschappenkratjes in de bagageruimte fixeren. gebruik in de doos/kist iets van bubbeltjes plastic of handdoeken om de romp vast te klemmen

verder er aan denken om eventuele verkeersdrempels extra voorzichtig te nemen.
zet geen modellen op de achterbank, bij een noodstop heb je gegarandeerd schade.

Ik doe hetzelfde als Jan, heb mijn doos wel aan moeten passen, want deze romp is net iets groter als de WvH.
Maar voor de Victory kom je met een leeg boterdoosje al een eind hoor, en kan hij in het dashbord kastje Robert;););)

Bedankt voor de tip heren.

@Germt
Voor de Victory heb ik een sigarendoosje, maar neem ook nog een model mee wat af is anders staan er alleen maar kale rompen en dat is voor de bezoekers toch ook niet leuk. :p

De bounty en de boeier staan vast in hun standaard. Ik plak de standaards vast met ducktape op een grote plank, kunnen ze nergens heen en staan ze vast. De Prince neem ik mee in een vuilniszak...

In een vuilniszak.....:confused:

Voor als het schip van de tafel valt.;)

Dat zeiden bij het modelvliegen ook altijd van, heb je er wel een vuilniszak in
het model liggen dan kan je gelijk alles uit het weiland halen al je een crash maakt. En ik kan je zeggen dan is repareren er niet meer bij. als de motor 15 cm onder het gras zit. :(:(:(

Bedankt voor de tip Jan,

Ik zat zelf al te verzinnen van het hoe en wat......
Misschien als ik hem in delen zaag ?????? :rolletjes:
Makkelijk die vuilniszak als er weer zo'n " jeugdige " bouwer overal met zijn handen aan zit....
Heb je iets om de delen mee te nemen die er eventueel naast liggen......
Of maak ik me zorgen om niets ?

Modelbouwdozen om te bekijken

Na een tip van Germt op mijn mobiel even inloggen en jawel: een leuke bootjesdag en nog wel vlak bij Eindhoven :) Bedankt Spijkertje: een slapend lid :sleepy: is weer wakker geworden.

Als er interesse is zou ik een paar modelbouwdozen kunnen meenemen.
Bijvoorbeeld:
- Euromodel : Friedrich Wilhelm zu Pferde
- Derfflinger: ook een tweedekker en groot model van Spaans merk
- Half Moon van Corel (1:50)
- Dolphijn van Corel (1:50)
- Baleniera Olandese van Sergal (1:60)

Deze dozen kunnen dan bekeken worden en wie er mee aan de slag zou willen
is overname bespreekbaar.

Daarnaast heb ik een tekeningenset van Sovereign of the Seas (Sergal) en
een houtdraaibankje die ik over heb. Over te nemen voor schappelijke prijs.

Na een tip van Germt op mijn mobiel even inloggen en jawel: een leuke bootjesdag en nog wel vlak bij Eindhoven :) Bedankt Spijkertje: een slapend lid :sleepy: is weer wakker geworden.

Als er interesse is zou ik een paar modelbouwdozen kunnen meenemen.
Bijvoorbeeld:
- Euromodel : Friedrich Wilhelm zu Pferde
- Derfflinger: ook een tweedekker en groot model van Spaans merk
- Half Moon van Corel (1:50)
- Dolphijn van Corel (1:50)
- Baleniera Olandese van Sergal (1:60)

Deze dozen kunnen dan bekeken worden en wie er mee aan de slag zou willen
is overname bespreekbaar.

Daarnaast heb ik een tekeningenset van Sovereign of the Seas (Sergal) en
een houtdraaibankje die ik over heb. Over te nemen voor schappelijke prijs.

Fred, ik neem zelf de bouwdoos van Friedrich Wilhelm zu Pferde mee dit is weliswaar van een ander merk maar zou het mooi vinden als ik daar eens een blik in zou mogen werpen. Ik heb van euromodel wel de tekeningenset en er komen heel veel dingen overeen maar zelf heb ik het idee dat er nog een beetje hout ontbreekt.
Je moet maar eens kijken of het lukt.

Back