Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb waarschijnlijk mijn 2x2 Funtana project verkocht, en dus is het tijd een oudere tekening van de plank te trekken als winterproject. Ik stoei al een tijdje met het idee 'Yaktana":
Op zich niet erg gecompliceerd, een Funtana maar dan met een romp die meer op een Yak 54 lijkt, en de vleugels zonder de karakteristieke Funtana hoeken tegen de romp. De constructie in het paars op de tekening wordt van hout, en is de sterkte van het toestel. Deze moet ook nog verder naar voren de motor gaan dragen. Er komt een rug op het toestel gesneden uit schuim, bekleed met balsa (dank Johan). Nou vroeg ik me af, wat zou er tegen zijn om ook het deel onder de paarse draagconstructie van zo'n rug te voorzien, dus mooi rond? 't Zal wel ietsje zwaarder zijn dan de latjes in de Funtana, maar ik denk dat het wel mooi is.
Hallo Hugo,
Naast de praktische tips van Johan, is dit een verrekte handig boekje...
Als je het doorgelezen hebt, wil je alleen nog maar schuim, schuim, schuim...
Staat van alles over foam cutting, zelf drijvers maken, vleugels (massief of de laser methode), rompen.... en hoe je natuurlijk een foam cuter kunt bouwen....
De nodige lijmadviezen etc.